«سوپ را در خانه می‌گذاریم»

پیشنهاد فعالان محیط زیست برای دیدار با مدیران موزه‌های بریتانیا

مدیران موزه‌های بریتانیا در نامه‌ای از فعالان محیط زیست خواستند تا از حمله به آثار هنری دست بردارند، اما گروه Just Stop Oil در پاسخ پیشنهاد دیدار داد و تأکید کرد که این اعتراضات ناشی از نگرانی جدی نسبت به بحران آب و هواست.

Three Just Stop Oil activists throw soup at two of Van Gogh's Sunflowers paintings at the "Lovers and Poets" exhibition at the National Gallery in London on February September 27. Photo: Just Stop Oil.


به گزارش گالری آنلاین، پس از نامه‌ی سرگشاده‌ای که مدیران موزه‌های بزرگ بریتانیا، از جمله گابریله فینالدی از گالری ملی، تریسترام هانت از موزه ویکتوریا و آلبرت، و نیکلاس کالینان از موزه بریتانیا منتشر کردند و از فعالان محیط زیست خواستند تا از حمله به آثار هنری دست بردارند، گروه فعال Just Stop Oil پاسخ داد: «بیایید هفته آینده همدیگر را ببینیم؛ سوپ را در خانه می‌گذاریم.»

در این نامه که در تاریخ ۱۱ اکتبر توسط شورای مدیران موزه‌های ملی بریتانیا (NMDC) منتشر شد، به اعتراضات محیط زیستی اشاره شده بود که با هدف قرار دادن آثار هنری در موزه‌های بزرگ خبرساز شده‌اند. به ویژه اشاره شد به حملات اخیر به آثار هنری معروف، از جمله ریختن سوپ بر روی یکی از نقاشی‌های گل‌های آفتابگردان ون گوگ.

مدیران موزه‌ها در نامه خود نوشته بودند که این حملات آسیب بزرگی به شهرت موزه‌ها وارد کرده و بازدیدکنندگان احساس امنیت نمی‌کنند. از طرف دیگر، فعالان Just Stop Oil در پاسخ خود اشاره کردند که این اعتراضات به دلیل بحران جدی آب و هوا است که در سال ۲۰۲۳ به عنوان گرم‌ترین سال ثبت شده، به وضوح دیده شد.

فعالان محیط زیست در ادامه پیشنهاد دادند که با دکتر گابریله فینالدی مدیر گالری ملی لندن، دیداری داشته باشند تا درباره راه‌های کاهش این مشکلات گفت‌وگو کنند و اعلام کردند که قصد دارند کمپین خود را برای متوقف کردن کامل استخراج و استفاده از سوخت‌های فسیلی ادامه دهند.

Just Stop Oil target Turner painting at Manchester Art Gallery in 2022. Photo courtesy of Just Stop Oil.

logo-samandehi