تجسم مجدد کاپادوکیه

مسابقه Eco-District برای معماران جوان

بنیاد GAD یک مسابقه بین المللی معماری را اعلام کند که از معماران جوان از سراسر جهان می خواهد تا محیط طبیعی جدیدی را بر اساس زندگی در یک منظره زیبا و جادویی تصور کنند.

به گزارش گالری آنلاین، Re-Imagining Cappadocia به عنوان یک مسابقه Eco-District (منطقه بوم گردی) به دنبال گسترش بینش طراحی در معماری تعبیه شده و هماهنگ با چشم انداز کاپادوکیا به عنوان تمرکز طراحی Eco-District است.

فراخوان Re-Imagining Cappadocia as a Eco-District یک مسابقه بین المللی یک مرحله ای است که توسط بنیاد GAD با همکاری گروه Indigo در منطقه کاپادوکیه ترکیه با هدف جذب متخصصان جوان با مدرک مطالعات معماری (≤ 35 سال) برگزار می شود. این رویداد برای پیشنهاد پروژه های معماری با هدف افزایش مقاومت در برابر زلزله، پایداری، انعطاف پذیری، کارایی، راه حل های ریزاقلیمی و احترام به عوامل زمین شناسی و اکولوژیکی. این مسابقه در منطقه آوانوس در منطقه کاپادوکیه ترکیه، در یک چشم انداز معمولی آناتولی برگزار می شود.

جوایز و هدایا:

• جایزه نفر اول: 5000 یورو

• جایزه نفر دوم: 3000 یورو

• جایزه نفر سوم: 1000 یورو

• 2 گروه طلایی: هر کدام 500 یورو

رهنمودها:

موضوع اصلی مسابقه بر اساس ایده یک «منطقه زیست‌محیطی» است که میزبان چندین ساختمان، سازه و کابین‌های زیست‌محیطی مقاوم در برابر زلزله، سبک وزن، ساختمان ها، سازه های غیرقابل کشف، و کابین های سازگار با محیط زیست همراه با فعالیت هایی که در داخل منطقه پروژه تنظیم می شوند، می‌باشد. منطقه چشم‌انداز وسیع به‌عنوان یک منطقه زیست‌محیطی با مناطق تولید کشاورزی/پایدار/ارگانیک و فعالیت‌های بیرونی مانند مسیر پیاده‌روی، مناطقی برای ورزش و برای تحریک حس اکتشاف سازماندهی خواهد شد. منطقه بوم گردی و فعالیت های اولیه در داخل و روی شبکه ای از مسیرهای پیاده روی و فضاهای باز پیش بینی شده است. استراتژی طراحی این مسابقه حفظ مواد طبیعی و ویژگی های منطقه کاپادوکیه، به ویژه منطقه آوانوس به عنوان ذخیره گاه طبیعی خواهد بود. این رقابت خواستار رویکردی غیرتهاجمی برای طراحی «منطقه زیست‌محیطی» است که در آن اکوسیستم‌ها پشتیبانی می‌شوند و ساخت‌وسازهای جدید به حداقل می‌رسد، با در نظر گرفتن بسیاری از خانه های حکاکی شده صخره ای در منطقه کاپادوکیه و آوانوس که با زیبایی منظره و چشم انداز ژئومورفولوژیکی متمایز خود شکوفا شده اند.

آثار درخواستی:

شرکت کنندگان باید حداکثر 3 پنل A1 (59.4 x 84.1 سانتی متر) افقی یا عمودی را ارسال کنند. پنل ها باید حاوی تمام اطلاعات گرافیکی لازم برای توضیح پروژه به بهترین شکل ممکن (عنوان، نمودارها، طرح ها، رندرها، تصاویر مدل، تجسم سه بعدی، پلان ها، نماها، مقطع ها، کلاژها و عکس های مدل) باشند. رقبا همچنین باید یک آلبوم A3 به صورت landscape، حداکثر 7 صفحه (تخته) ارسال کنند.

هیئت داوران:

DAVID BASULTO در ArchDaily (برلین، آلمان)

FERDA KOLATAN در UPENN Weitzman Architecture (پنسیلوانیا، ایالات متحده آمریکا)

THIS در TrainingAid (ارلانگن، آلمان)

ELIF ERDINE در AA (لندن، بریتانیا)

ZOË RYAN در UPENN ICA (پنسیلوانیا، ایالات متحده آمریکا)


افتتاحیه مسابقات؛ 5 آوریل 2023

مهلت ارسال: 30 ژوئن 2023، ساعت 23:59:00 (UTC + 03:00) / 9 تیر 1402)

بررسی نهایی هیئت داوران: 31 ژوئیه 2023

اعلام نتایج: 19 آگوست 2023


این رقابت برای متخصصان جوان به صورت گروهی یا فردی با مدرک مطالعات معماری (بیش از 35 سال سن) آزاد است تا پروژه‌های معماری را با هدف افزایش مقاومت در برابر زلزله، پایداری، انعطاف‌پذیری، کارایی، راه حل های میکرو اقلیم و احترام به عوامل زمین شناسی و اکولوژیکی طراحی کنند.


تماس: application@gad.foundation

اینستاگرام: @gadfoundation

فیس بوک: @gadfoundation

توییتر: @gadfoundation


گالری آنلاین در راستای حمایت و همراهی بیشتر هنرمندان جهت حضور و شرکت در برنامه های بین المللی، در انجام مشاوره، ثبت نام، اماده سازی رزومه، پروپوزال، انگیزه نامه و طراحی وب سایت شخصی برای شرکت در رزیدنسی و فراخوان ها در خدمت هنرمندان و فرهیختگان گرامی خواهد بود.

علاقه مندان درخواست خود جهت دریافت مشاوره را به همراه اطلاعات تماس به آدرس ایمیل onlineartgallery.ir@gmail.com ارسال نمایند.


جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت فراخوان مراجعه نمایید.

logo-samandehi