فراخوان بورسیه رزیدنسی هنرمندان در هلند

کمک هزینه کارگاه، محل اقامت و برگزاری نمایشگاه در دوره سه ماه اقامت هلند فرصتی است که برنامه رزیدنسی Artist Residencies Enschede به صورت سالانه ارائه میدهد.

به گزارش گالری آنلاین، این برنامه رزیدنسی در شهر Enschede واقع در شرق هلند برگزار میشود.

پس از انتخاب هیئت داوران این رویداد، هنرمندان منتخب در دوره های سه ماهه جداگانه طبق برنامه زیر در این برنامه حضور پیدا می‌کنند. در ساختمان فضای نمایشگاهی وجود دارد که هرماه گشایش می یابد و گفتگو میان هنرمندان و مردم در آن اتفاق می افتد و در پایان دوره رزیدنسی هنرمند میتواند آثارش را در این گالری به نمایش بگذارد.

دوره ۱: ژانویه - مارس

دوره ۲: آوریل-ژوئن

دوره ۳: جولای-سپتامبر

دوره ۴: اکتبر-دسامبر

برنامه اقامتی شامل استفاده از تمام امکانات (اتاق خصوصی، استودیو، تجهیزات کامپیوتری، اینترنت بی سیم، آشپزخانه، حمام، ماشین لباسشویی/ خشک کن، ابزار اولیه) است. به هنرمندان برگزیده تا پایان اقامتشان فرصت برگزاری نمایشگاه انفرادی اعطا می شود.

مرکز ARE بسته به پروژه های فردی، بودجه ای را حداکثر تا 400 یورو برای ارائه/نمایشگاه نهایی در اختیار هنرمندان قرار می دهد.

هزینه کارگاه و محل اقامت 75 یورو برای سه ماه است.

هزینه سفر، وعده های غذایی و هزینه های شخصی به عهده هنرمند خواهد بود.

جهت ارسال درخواست فرم آنلاین درخواست را تکمیل نمایید و آدرس وب سایت شخصی هنرمند، رزومه، استیتمنت و تصویر چند نمونه از آثار هنرمند را ارسال نمایید.

برنامه ARE فرصتی را برای هنرمندان تجسمی فراهم می کند تا ضمن ملاقات با افراد جدید، استفاده از مواد جدید و تجربه زندگی در یک مکان جدید، تمرین خود را در یک جامعه دیگر کشف کنند. ARE ارتباط قوی با دانشگاه هنر AKI/ArtEZ در Enschede دارد و هنرمند مهمان می‌تواند از امکانات خود مانند کارگاه‌ها و کتابخانه استفاده کند. ARE همچنین فرصت هایی را برای هنرمند مهمان ارائه می دهید تا در مکان های فرهنگی مختلف سخنرانی کند.

برنامه ARE دو استودیو دارد. یک استودیو مخصوصً برای نقاشی ، طراحی، چیدمان و مجسمه سازی است. و استودیو دیگر کمی کوچکتر برای کار ویدئو و صدا است. استودیوها نور طبیعی زیادی دریافت می کنند. ابزارها و تجهیزات اولیه و همچنین دسترسی بی سیم به اینترنت وجود دارد.

لیست ابزار را اینجا بخوانید.


حمل و نقل: قطارهایی از ایستگاه قطار Enschede به شهرهای مختلف هلند و بقیه اروپا حرکت می کنند. اتوبوس شما را به دهکده های کوچکتر در هلند و آلمان (در آن سوی مرز) می برد.

حمل و نقل اصلی در داخل شهر استفاده از دوچرخه است. اقامتگاه یک دوچرخه به صورت رایگان به هنرمند ارائه می دهد.

هر هنرمند در هنگام ورود به برنامه یک کپی از پاسپورت خود و 250 یورو ودیعه پرداخت میکند که تا پایان اقامت 175 یورو بازگرداننده میشود، 75یورو نیز پرداختی دوره محسوب میشود. یک قرارداد استفاده از کارگاه و دوچرخه در روز ورود با هنرمند امضا می شود.


مهلت ثبت نام: 31 اکتبر 2022 (8 آبان 1401)


گالری آنلاین در راستای حمایت و همراهی بیشتر هنرمندان جهت حضور و شرکت در برنامه های بین المللی، در انجام مشاوره، ثبت نام، اماده سازی رزومه، پروپوزال، انگیزه نامه و طراحی وب سایت شخصی برای شرکت در رزیدنسی و فراخوان ها در خدمت هنرمندان و فرهیختگان گرامی خواهد بود.

علاقه مندان درخواست خود جهت دریافت مشاوره را به همراه اطلاعات تماس به آدرس ایمیل onlineartgallery.ir@gmail.com ارسال نمایند.


جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت فراخوان مراجعه نمایید.

logo-samandehi