پس از چندین بار تعویق، آزمون دکتری سال ۹۹ فردا برگزار می شود

صبح فردا پنجشنبه ۹ مرداد ماه بیش از ۱۷۵ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۹۹ در حالی برای کسب صندلی های دکتری دانشگاه ها به رقابت می پردازند که کشور دلیل شیوع کرونا ویروس در شرایط خاصی قرار دارد و برگزاری این آزمون در کنار سایر آزمون ها تحت تاثیر این شرایط چندین بار به تعویق افتاده است و مسئولان دو وزارت خانه علوم و بهداشت با اعمال شرایط سخت و اجرای پروتکل های بهداشتی تلاش دارند مشکلی برای سلامتی داوطلبان در این شرایط کرونایی ایجاد نشود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، آزمون مقطع دکتری «Ph.D» سال ۹۹ در هشت گروه آموزشی و ۳۴۵ کد رشته امتحانی شامل ۱۶۳ کد رشته گروه آزمایشی علوم انسانی، ۴۵ کد رشته علوم پایه، ۶۰ کد رشته گروه فنی و مهندسی، ۳۵ کد رشته گروه کشاورزی، ۷ کد رشته هنر، ۲۶ کد رشته دامپزشکی و ۹ کد رشته زبان‌های خارجی، برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، شبانه دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی غیر انتفاعی، غیر دولتی و همچنین پردیس خودگردان دانشگاه‌ها برگزار می شود.

براساس برنامه زمانی پیش بینی شده فرآیند آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۳۹۹ از ساعت ۸:۰۰ صبح فردا روز پنج‌شنبه مورخ ۹ مرداد در ۶۰ شهرستان مختلف کشور آغاز خواهد شد و نام و آدرس حوزه امتحانی بر روی کارت شرکت در آزمون داوطلبان مشخص شده است و داوطلبان تا پایان امروز فرصت دارند کارت ورود به جلسه آزمون را دریافت کنند.

بیش از ۱۷۵ هزار و ۱۰۰ داوطلب در آزمون دکتری ۹۹ ثبت نام کردند و این تعداد نسبت به آمار ۱۹۶ هزار و ۶۴۶ نفر داوطلب آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۸ "کاهش" را نشان می‌دهد.

سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد براساس آخرین اطلاعات در خصوص راه های انتشار ویروس کرونا و مخاطرات احتمالی آن در حوزه های برگزاری آزمون، انتظار می رود مواردی که برای حفظ سلامتی آنها، سایر داوطلبان و خانواده های مهم است را رعایت کنید.

طبق پروتکل بهداشتی داوطلبان باید زمان مناسب منزل تا حوزه امتحانی را برآورد کنند و به موقع در محل آزمون حضور داشته باشند.

حوزه برگزاری آزمون از ساعت ۶:۳۰ صبح روز برگزاری آزمون آماده حضور داوطلبان خواهد بود و داوطلبان برای پیشگیری از تجمع، حضور خود را به دقایق پایانی موکول نکنند.

داوطلبان باید از تردد بی مورد در محل آزمون جداً خودداری کنند و هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر داوطلبان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ نمایند.

همراه داشتن ماسک ۳ لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی است.

حوزه های آزمون از تحویل گرفتن هرگونه وسایل اضافی از جمله تلفن همراه، ماشین حساب، کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه و ...خودداری خواهند کرد. بنابراین اکیدا توصیه می شود داوطلبان به جز از موارد اعلام شده در اطلاعیه پرینت کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون و اوراق تشخیص هویتی، سایر وسایل را همراه نداشته باشند.

به همراه داشتن تلفن همراه حتی به صورت خاموش در جلسه آزمون فوق موجب محرومیت از گزینش در آزمون خواهد شد و داوطلبلن در زمان استقرار در محل صندلی از صحبت کردن با سایر داوطلبان مجاور جدا خودداری کنند.

داوطلبان از تماس دست ها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون خودداری کنند و هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده کنند.

داوطلبان در صورت داشتن سوال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون حتما با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت کنند و در پایان آزمون تا زمان اعلام خروج از سالن توسط عوامل اجرایی همچنان بر صندلی خود مستقر باشند. ضمن اینکه به پیام هایی که حاوی نکات اجرایی و بهداشتی است و درجلسه آزمون از بلندگو پخش می شود با دقت گوش کرده و به آن عمل کنید.

لوازم التحریر مورد نیاز از قبیل مداد، تراش و پاک کن به همراه داشته باشید. تاکید می شود رد و بدل کردن این لوازم در جلسه آزمونتخلف محسوب می شود. همچنین پاک کردن و ضدعفونی کردن دست بعد از درج اثر انگشت در پاسخنامه با پدالکلی (که توسط حوزه امتحانی تحویل داده می‌شود)حتما انجام شود.

داوطلبان سعی کنند از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس می شود نظیر صندلی ها، دستگیره درب ها و شیرآلات سرویس بهداشتی و... خودداری نموده و از دستمال کاغذی استفاده کنند.

طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور تعداد ۵۴ نفر از داوطلبان دکتری به ویروس کرونا مبتلا هستند و داوطلبانی که فرم فوق را تکمیل کردند براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت از سایر داوطلبان جدا شده و آزمون آنها در یکی از بیمارستانهای تعیین شده صرفاً در شهرهای محل برگزاری آزمون به همراه سایر داوطلبان مبتلا به کرونا برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، پیش از این قرار بود آزمون دکتری سال ۹۹ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی روز جمعه نهم اسفند ماه سال ۹۸ در حوزه‌های امتحانی تعیین‌شده برگزار شود که به دلیل شیوع کرونا ویروس این تاریخ چندین بار به تعویق افتاد.

logo-samandehi