چرا عکاسی خیابانی؟؟

بنیاد عکاسان خیابانی که توسط مسعود قرائی بنیان‌گذاری شده است، کتاب "چرا عکاسی خیابانی؟؟" را در کتاب‌فروشی بوکا که یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین کتاب‌فروشی‌های دنیا است در شهر میلان رونمایی کرد. این کتاب هم‌اکنون در ایران و سایر کشورهای دنیا در دسترس و قابل خریداری است.

کتاب"چرا عکاسی خیابانی؟؟" در 135 صفحه تمام گلاسه و رنگی و شامل سه بخش است. بخش اول کتاب به مقاله‌ای از ریچادر سندلر عکاس مشهور خیابانی اهل نیویورک به همراه عکس‌هایی از او اختصاص دارد. در بخش دوم مصاحبه مفصلی با موضوع عکاسی خیابانی از مت استوارت عکاس برجسته و اسبق آژانس عکس مگنوم به همراه منتخبی از بهترین عکس‌های او منتشر شده است. بخش سوم این کتاب نیز حاوی عکس‌های 51 عکاس خیابانی مطرح معاصر است که همراه با آنها توضیحات عکاسان در پاسخ به این سوال که چرا عکاسی خیابانی می‌کنند، منتشر شده است.

از آنجایی ‌که تعداد منابع معتبر برای عکاسی خیابانی علی‌رغم اشتیاق رو به رشد آن، محدود است، این بنیاد با کمک بهترین عکاسان و صاحب‌نظران جهان، در تلاش است تا چیزی فراتر از نسخه‌های آنلاین را برای مخاطبان فراهم کند. بنابراین کتاب عکاسان خیابانی، هم به صورت چاپی و هم آنلاین در سراسر جهان در دسترس خواهد بود تا باکیفیت‌ترین عکس‌ها، مقاله‌ها و داستان‌ها را ارائه دهد. این بنیاد همچنین قصد دارد بستر و فرصتی برای عکاسان نوظهور و عکاسان باتجربه ایجاد کند تا آثار خود را به روشی مناسب ارائه دهند.

علاقه‌مندان برای دسترسی به نسخه آنلاین کتاب "چرا عکاسی خیابانی ؟؟" می‌توانند به نشانی Streetphotographersfoundation.com مراجعه کنند.


منبع: هنرآنلاین

logo-samandehi