سلسله مقالات طراحی لوگو

آشنایی با طراحان لوگو (بخش اول)

این یک واقعیت شناخته شده است که لوگو چهره یک برند است وسهم بزرگی در ایجاد آگاهی افراد از فعالیت و حتی فرهنگ یک برند دارد.


به گزارش گالری آنلاین، در این سلسله مطالب به ویژگی های لوگو های مطرح جهان و نکاتی در رابطه با طراحی لوگو خواهیم پرداخت. شماره اول این مقالات به معرفی چند طراح لوگو مطرح جهان اختصاص دارد که در ادامه خواننده آن هستید.


طراح لوگوی گوگل، Ruth Kedar

روت کِدار یکی از طراحان لوگوی معروف دنیا و دارای مدرک کارشناسی طراحی گرافیک از دانشگاه استنفورد است. از بهترین و معروف ترین نمونه کارهای طراحی روت کدار میشود به لوگوی گوگل اشاره کرد. شاید روزی که این طراح شروع به طراحی لوگوی گوگل کرد، تصویر نمی کرد که در طول روز چندین میلیون نفر لوگوی گوگل را مشاهده کنند و تا این حد این لوگو مشهور شود.


طراح لوگوی آی بی ام، Paul Rand

پُل رند یک کارگردان هنری و طراح گرافیک آمریکایی بود که بنیان گذار سبک طراحی گرافیک سوئیسی هست. در لیست کارهای مطرح این طراح می توان لوگوی IBM، UPS، ABC و لوگوی دانشگاه Yale رو مشاهده کرد.


هشت نوار افقی در لوگو نشان دهنده سرعت و پویایی است. آنها همچنین به عنوان وسیله ای برای یادگیری عمل می کنند.


طراح لوگوی FedEx ، Lindon Leader

لوگوی شرکت fedex یکی از زیباترین لوگوهای معروف دنیاست که با ساده ترین نحو ممکن هدف و شعار اصلی برند فِدِکس را نشان میدهد. Lindon Leader یکی از مشهورترین طراحان گرافیک دنیا محسوب میشود که طراحی لوگو برند فدکس را در رزرومه ی کاری خود جای داده است.


او طراحی است كه لوگوی FedEx را در سال 1994 و در زمان كار به عنوان مدیر ارشد طراحی در دفتر San Francisco of Landor Associates به وجود آورد.


طراح لوگوی نایک، Carolyn Davidson

کارولین در آن زمان دانشجو بود که بنیانگذار نایک از وی خواست که یک آرم طراحی کند. کارولین دیویدسون در سال 1971 طراحی لوگوی نایک را را در دورانی که در دانشگاه پورتلند مشغول به تحصیل بود انجام داد.


بعد از آن تا سال 1983 با نایک مشغول به فعالیت بود و در نهایت در سال 2000 از این حرفه بازنشسته شد.

کارولین گفته من به یاد می آورم وقتی صاحب نایک Swoosh را انتخاب کرد، گفت، من آن را دوست ندارم اما می دانم با آن رشد می کنم.


طراح لوگوی اپل ، Rob Janoff

راب جان اُف بعد از طراحی لوگو برای برندهای نام آشنایی مانند اینتل و آی بی ام، توانست خلاقیت، زیبایی و سادگی را در طراحی لوگوی اپل نشان دهد و این لوگو باعث شد تا نام راب جان اُف در لیست طراحان گرافیک مطرح دنیا براحتی به چشم بخورد.


راب طراح گرافیکی لوگوها و هویت های شرکت ها، تبلیغات چاپی و تبلیغات تلویزیونی است. او بیشتر با ایجاد آرم رنگارنگ اپل شناخته شده است.


منبع : zarifgraphic / rockdesign / ebaqdesign / hamchap / newdesign / Wikipedia / pinterest / creativereview

تهیه : بهاره زالی

logo-samandehi