بهترین کتاب های هنری 2021

منتقدان هنری روزنامه تایمز کتاب‌های مورد علاقه خود را از میان مجموعه کتاب‌های هنری امسال انتخاب کرده اند.

به گزارش گالری آنلاین، در یک سال تعطیلی بدلیل کرونا، هیچ مراسمی برای رونمایی کتاب های هنری وجود نداشته است. اما آثار هنری همه جا و همیشه، در رشته های مختلف ساخته شدند و منتقدان هنری آنها را تحلیل کرده انر، برخی از کتاب های منتشر شده هنری ارزشمند در سال ۲۰۲۱ از نظر چهار نویسنده روزنامه تایمز در این مطلب معرفی میشود.

⏺️آثار مورد علاقه هالند کوتر

‘Ray Johnson c/o’

ری جانسون (1927-1995) هنرمند مغرور آمریکایی که با اختراع Mail Art توانست در دنیای هنر تاثیر گذار باشد،او بیش از 60 سال هزاران نامه، کلاژ، نقاشی و بریده را از طریق Mail Art اختراع خودش به دوست دیرینه خود ویلیام اس. ویلسون ارسال کرد.

ویلسون تا آخرین تکه‌های آن آثار را ذخیره کرد که نمونه‌ای از آن‌ها معدن طلای کتابی را تشکیل می‌دهد که کیتلین هسکل به همراه جردن کارتر کار ویرایش آن را انجام داده اند.این اثر تا 22 مارس با نمایشی در موسسه هنر شیکاگو همراه است.(موسسه هنر شیکاگو، توزیع شده توسط انتشارات دانشگاه ییل)

‘The Dirty South: Contemporary Art, Material Culture, and the Sonic Impulse’

این کاتالوگ که توسط والری کاسل اولیور ویرایش شده است، برای یکی از نمایشگاه های برجسته این فصل - که در موزه هنرهای زیبای ویرجینیا آغاز شده است، تنظیم شده است. اکنون در هیوستون است - فرهنگ آفریقای جنوبی-آمریکایی را که با موسیقی و زبان بومی تعریف کرده است. این کتاب ادعا میکند هنر، زیربنای خود فرهنگ آمریکایی است که تأثیر زیادی بر هنر جدید امروزی دارد. این کتاب به وضوح استدلال قدرتمند نمایش را نشان می دهد و عمیق تر می کند.(موزه هنرهای زیبای ویرجینیا، توزیع شده توسط انتشارات دانشگاه دوک)

‘Yannis Tsarouchis: Dancing in Real Life’

این کتاب عاشقانه به حفاری حرفه یک نقاش مدرنیست یونانی می‌پردازد که مجموعه‌هایی را برای ماریا کالاس طراحی کرد و سنت فیگوراتیو کلاسیک یونانی را در نقاشی‌های برهنه هوموروتیک زنده نگه داشت. Tsarouchis (1910-1989) برای دنیای هنر زمان خود بسیار رادیکال و محافظه کار بود و در خارج از یونان به فراموشی سپرده شد. این اثر ادای احترامی است که توسط نیکی گریپاری و آدام شیمچیک ویرایش شده است (و شامل مجموعه‌ای از نوشته‌های این هنرمند است). (چاپ استرنبرگ)

‘Titian: Love, Desire, Death’

نمایشگاه لندن با این نام شش نقاشی اسطوره‌ای بزرگ را که تیتان برای دربار اسپانیا تولید کرده بود، دوباره گرد هم آورد. یکی از آنها، "تجاوز به اروپا"، متعلق به موزه ایزابلا استوارت گاردنر در بوستون است، جایی که نمایش این اثر، که اکنون "Titian: Women, Myth & Power" نامیده می شود، آخرین توقف خود را (تا 2 ژانویه) دارد و در یک نشریه کوچک توسط گاردنر منتشر شده است و به آن تصویر اختصاص داده است.(منتشر شده توسط انتشارات دانشگاه ییل)

‘Women in Abstraction’

این کتاب که توسط کریستین مکل و کارولینا زیبینسکا-لواندوفسکا ویرایش شده و برای یک نمایش بزرگ در مرکز پمپیدو پاریس تهیه شده است، مشارکت بیش از 100 نقاش، مجسمه‌ساز، عکاس و مجری زن را در تاریخ انتزاع مدرنیستی و از جمله هنرمندان مستند می‌کند. از آسیا و آمریکای جنوبی، نشان می دهد که خود انتزاع همیشه یک پدیده جهانی بوده است. (تیمز و هادسون)

‘Godzilla: Asian American Arts Network 1990–2001’

این خلاصه که توسط هاوی چن ویرایش شده است، اسناد آرشیوی مربوط به شکل گیری برخی جنبش ها را در شهر نیویورک در سال 1990 گرد هم می آورد، مجموعه ای از هنرمندان که قصد دارند به طرد شدن هنرمندان آسیایی آمریکایی از دنیای هنر معاصر و تلاش برای حضور خود در آن جهان اشاره کنند.این کتاب شامل نامه های اعتراضی، اخبار و صورتجلسات جلسات گروهی است. نتیجه چگونگی در سیاست حمایتی، مطالعه ای در مورد پیچیدگی های سیاست هویت، و مجموعه ای از صداهای ارزشمند است . (اطلاعات اولیه)

⏺️آثار مورد علاقه روبرتا اسمیت

‘Sophie Taeuber-Arp: Living Abstraction’

پس از افشای انتزاعات عرفانی هیلما اف کلینت توسط گوگنهایم در سال 2018، موزه هنر مدرن، موزه Kunstmuseum وBasel و Tate، رده‌های عمدتاً مردانه مدرنیسم اروپایی را گسترش دادند تا سوفی تاوبر-آرپ، یکی از بزرگ‌ترین آثار ریاضیات (و رنگ‌شناسان) را در بر بگیرد. ، که دیدگاه برابری طلبانه او نسبت به هنر و صنایع دستی ثابت کرد که انتزاع در بافت ها می تواند رنگ روغن روی بوم را شکست دهد. ویرایش شده توسط Anne Umland و Walburga Krupp. (موزه هنر مدرن/Kunstmuseum Basel)

‘Frida Kahlo: The Complete Paintings’

نقاشی روی جلد با این حجم بسیار بزرگ اخیراً در یک حراج رکوردی را برای هنرمند به ثبت رسانده است، اما اجازه ندهید داستان آن را برای شما خراب کند. این کتاب مجلل که توسط لوئیز مارتین لوزانو ویرایش شده است، شامل بسیاری از نقاشی‌های به ندرت دیده شده است که با طراحی‌های متعدد، عکس‌های گسترده از زندگی او و بازتولید آثار مرتبط توسط هنرمندان دیگر تقویت شده‌اند. (تاشن)

‘Really Free: The Radical Art of Nellie Mae Rowe

این کاتالوگ، با مقاله ای برجسته توسط کاترین جنتلسون، همراه با بزرگ ترین نمایش رویاپرداز بزرگ نلی مای رو (1900-1982)، نقاش، مجسمه ساز، عروسک ساز، سازنده محیط زیست و مسیحی، در موزه عالی هنر در آتلانتا (تا 9 ژانویه) است. یکی از نقاشی‌های او با خط شکسته رنگارنگ پررنگ، «خدا نمرده است» است. نلی مای رو چهارمین هنرمند خارجی بزرگ آمریکایی است که پس از مارتین رامیرز، بیل تریلر و جوزف یواکوم، کاتالوگی بزرگ را پس از سال 2007 دریافت کرده است. باشد که این روند ادامه یابد. (کتاب های دلمونیکو - D.A.P.، نیویورک)

‘Erna Rosenstein: Once Upon a Time’

این کتاب،توسط آلیسون ام ویرایش شده است. جینگراس، اولین نمایشگاه آمریکایی هنرمند و فعال برجسته لهستانی ارنا روزنشتاین (1913-2004) در هاوزر و ویرث (تا 23 دسامبر) را همراهی می کند.این تنوع خیره‌کننده آثار او را نشان می‌دهد، نه تنها سایه‌های سوررئالیسم و انتزاع بیومورفیک، بلکه قرابت آن با Fluxus، Nouveau Realism و Art Povera را نشان میدهد. زندگی و کار او تاریخ اروپای شرقی پس از جنگ - خود یک آموزش - با جزئیات پررنگ است. (انتشارات هاوزر و ویرث)

‘Simple Pleasures: The Art of Doris Lee’

دوریس لی (1905-1983) به طور همزمان به عنوان یک هنرمند خوب و تجاری کار می کرد و "دفتر آهنگ راجرز و هارت" را به تصویر می کشید و در عین حال نقاشی هایی را با گالری های AAA که هنوز در منهتن موجود هستند به نمایش می گذاشت. نقاشی‌هایی که مادربزرگ موسی را با زمینه‌های رنگی بافت‌دار میلتون اوری ترکیب می‌کردند، این دوگانگی را به خوبی منعکس می‌کردند. این کاتالوگ، توسط ملیسا ولف، و یک نمایشگاه سیار در موزه هنر آمریکایی وست مورلند در گرینزبورگ، پنسیلوانیا (تا 9 ژانویه) باید پایان دادن به گمنامی او را شروع کند. (موزه هنر وست مورلند و گیلز، لندن)

⏺️آثار مورد علاقه جیسون فاراگو

‘Kuma. Complete Works 1988 — Today’

المپیک ناخوشایند توکیو امسال حداقل یک میراث معماری به جا می گذارد:استادیوم ملی ساخته شده از سرو ناتمام که کنگو کوما نام دارد و امضای نویسندگی و زیست‌محیطی خود را با آن ساخته است.این بنای عظیم معماری - که سه دهه کار را در بر می گیرد، با وزن 11 پوند - یک بار برای همیشه ثابت می کند که پایداری و سبک نیازی به تضاد ندارند.یک عکاسی جدید موزه Nezu و V & A Dundee را برجسته می کند. آزمایش های موقت در نیویورک و میلان؛ و یک ویترین فروشگاه Fukuoka که 2000 ستون سروی متقاطع، زیباترین استارباکس جهان را در آن می‌سازند. (تاشن)

‘Marcel Duchamp’

او اولین بار در سال 1913 یک چرخ دوچرخه را به عنوان اثر هنری اعلام کرد، اما نزدیک به نیم قرن طول کشید - با انتشار کاتالوگ رابرت لبل در سال 1959 دلیل نقاشی های اولیه او، آماده ها و یادداشت های رمزآلود او - تا در نیویورک و دنیای هنر به اسم اثر هنری ثبت شود و تاج را بر سر بزارد. این کتاب که مدت‌ها چاپ نشده بود، اکنون مجدداً ویرایش شده و همراه با مکملی است که تأثیر کتاب Lebel را در طول دهه‌ها ترسیم می‌کند. (ناشران Hauser & Wirth)

‘Chizu (Maquette Edition)’

تعداد کمی از کتاب‌های عکس دارای وضعیت اسطوره‌ای «نقشه» هستند که اولین بار در سال 1965 در توکیو منتشر شد، و عکاس ژاپنی کیکوجی کاوادا پرچم‌های فرسوده، جعبه‌های ضربه‌خورده لاکی استرایک و دیوارهای گنبد بمب اتمی در هیروشیما را ثبت کرد. انتزاعات اثار او خالی از سکنه، با کنتراست بالا، در سیاه و سفید دمیده.نسخه 1965 یک کتاب تک جلدی است - اما یک ماکت در کتابخانه عمومی نیویورک نشان می دهد که کاوادا در ابتدا "نقشه" را به عنوان یک پروژه دو جلدی در نظر گرفت. N.Y.P.L. کیوریتور جاشوا چوانگ و مورخ میوکی هینتون بر این بازتولید پر دردسر نظارت کرده‌اند، در حالی که یک مکمل دوزبانه جدید دیدگاه‌های بیشتری در مورد این کمیاب‌ترین و مرموزترین پاسخ هنری به کابوس جنگ جهانی دوم ارائه می‌دهد. (مک)

‘The Torlonia Marbles: Collecting Masterpieces’

‘Villa Albani Torlonia: The Cradle of Neoclassicism’

مجسمه ها نیز می میرند. بعضی ها زندگی دومی پیدا می کنند زیباترین نمایشگاه سال، در موزه‌های کاپیتولین رم، بهترین مجسمه‌های یونانی و رومی جهان را در معرض دید عموم قرار داد - و حتی کاتالوگ آن که توسط باستان‌شناسان سالواتوره ستیس و کارلو گاسپاری ویرایش شده است، به همان اندازه که ساخته شده زیبا است.اما اگر به دنبال عظمت رومی هستید، کتاب سرسبز میز قهوه "Villa Albani Torlonia" را تهیه کنید، که برای آن ماسیمو لیستری از عمارت نئوکلاسیک خانواده اشرافی، الهه های خرد شده و قهرمانان زنگ زده آن که در برابر هکتارها سنگ مرمر و طلا ایستاده بودند، عکس گرفت. برگ. (‌both، ریزولی)

‘Private Lives: Home and Family in the Art of the Nabis, Paris, 1889-1900,’

امپرسیونیست ها درگیر زندگی اجتماعی در اپرا، کافه، کنار دریا بودند. نابی ها، دو دهه بعد، به همان اندازه مدرنیته را در خانه خود دیدند. این کاتالوگ نمایشگاهی در موزه هنر کلیولند و موزه هنر پورتلند (تا 23 ژانویه) تصاویر داخلی گاهی لطیف و گاهی خفه کننده موریس دنیس، فلیکس والتون، پیر بونارد و ادوارد ویلارد صحنه‌های متقاطع در بودوار یا روی میز آشپزخانه چیزی را به تصویر می‌کشیدند که یکی از منتقدان آن را «تراژدی و رمز و راز وجود عادی و شعر نهفته چیزها» می‌خواند. مری ویور چاپین، هدر لموندس براون و سایر مشارکت‌کنندگان بینشی در مورد اجرای موسیقی داخلی، طراحی باغ خانه و حتی مالکیت حیوانات خانگی در فین‌دو سیکل پاریس ارائه می‌کنند. (انتشارات دانشگاه ییل)

‘Antarctic Resolution’

قاره هفتم یخ زده نیست، بلکه در جریان دائمی است - و به لطف ما سریعتر از همیشه در حال تغییر است. 1000 صفحه جذاب این نشریه برجسته را که توسط Giulia Foscari و UNLESS ویرایش شده و در دوسالانه معماری ونیز افتتاح شد، بررسی کنید، و همه چیزهایی را که هرگز نمی دانستید درباره جامعه بشر در یک خشکی خالی از سکنه خواهید آموخت. فناوری ارتباطات، مدیریت آب قطب جنوب Terra Australis در اینجا به عنوان یک محیط ساخته شده تقریباً اتوپیایی می ایستد، و کتاب با یک "آرشیو معماری قطب جنوب" ضروری به پایان می رسد، با نقشه های سایت و عکاسی از تلاش های بیش از یک قرن برای سکونت در شدیدترین محیط ها. (ناشران لارس مولر)

⏺️آثار مورد علاقه سیذارتا میتر

‘A Black Hole Is Everything a Star Longs To Be’

کارا واکر یک داستان خارق‌العاده ارائه می‌کند: حدود 650 عدد طراحی و متن از آرشیو او از دهه 1990 برداشته میشود ،همه چیز اینجاست - ترامپ، اوباما، مزرعه، تقاضای جنسی و تحقیر، تمام فانتاسماگوریای آمریکایی از آثار معروف او و چیدمان آثار او است. حتی بریده‌ها، یادداشت‌ها، خاطرات رویایی، هنرمندی که با قید و بندهای برجسته و انتظارات نژادی درگیر است. در مقاله ای، واکر تعجب می کند که چرا این همه چیز را نگه داشته است. باید دلیلی برای صحبت کردن در مورد آن بعداً وجود داشته باشد، میل به گشودگی رادیکال که هر هنرمند مناسب و مطالعه شده ترجیح می دهد آن را کنترل کند. این یک گنج است. (نسخه های JRP)

‘The Journey: New Positions in African Photography’

این جلد کتاب آثار 17 عکاس از 9 کشور را به نمایش می گذارد که فارغ التحصیلان یک برنامه مربیگری از تاریخ 2008-2018 بودند که توسط سایمون نجامی، (و یکی از ویراستاران این کتاب، با شان اوتول) تأسیس شد. تعداد کمی شناخته شده اند - سامی بالوجی، لبوهنگ کگانیه - در حالی که دیگران، مانند گوزت لوبوندو، با طیف کاملی از رویکردهای مستند و مفهومی، همین حالا در پیشتاز عکس قاره ظاهر می شوند. در اینجا، 13 مقاله از منتقدان بر اساس موضوع - "دانش"، "داستان"، "میل" - و نگرش خود را به سایر عکاسان نوظهور و همچنین برای گسترش آرشیو انجام می دهند. این یک رویکرد سخاوتمندانه است که عکاسی آفریقایی را به عنوان یک زمینه بارور و گسترده برای تحقیقات جمعی پیشنهاد می کند. (کربر)

‘Reconstructions: Architecture and Blackness in America’

در نمایشگاهی که امسال در MoMA برگزار شد، معماران و طراحان سیاه‌پوست را در 10 شهر آمریکا تصور کردند که نه تنها اثرات برنامه‌ریزی، سیاست و خشونت فضایی ضد سیاه‌پوستان را قابل مشاهده می‌سازد، بلکه ترمیم می‌کند. نمایش مهمی بود، هرچند فشرده و خیلی کوتاه. خوشبختانه، کاتالوگ (ویرایش شده توسط شان اندرسون و میبل او. ویلسون) این گزاره ها را با متون محققین و منتقدان برجسته تکمیل می کند که به پروژه احساسی باز و بافتی فرا رشته ای میرسد. در آماده سازی برای نمایشگاه، معماران و طراحان مجموعه بازسازی سیاه را تشکیل دادند و ارزش های خود مانند رهایی بخشی که آنها اصرار دارند که لازم است، الگوبرداری کردند. (MoMA)


‘Shahzia Sikander: Extraordinary Realities’

شاهزیا سیکندر به دلیل برهم زدن سنت نقاشی مینیاتوری هندی و ایرانی، که به لحاظ ترکیب بندی و مضامین فمینیستی و سیاسی شناخته شده است. این کاتالوگ سرشار از مقالات و گفتگوها (ویرایش سعدیا عباس و جان هوارد)، و نمایشگاه های او از اوایل کارش (1987-2003) است. آموزش او در پاکستان شروع شد، سپس در سال 1993 به امریکا مهاجرت کرد و هدایت واقعیت های اجتماعی و نژادی از این دوره در کارش آغاز شد. (توسط انتشارات دانشگاه شیکاگو برای ناشران هیرمر توزیع شده است)

logo-samandehi