چگونه حراج ها هنرمندان و روند های بزرگ بعدی را شناسایی می کنند

مثالهای زیادی وجود دارد که در آن اجرای حراج آگاهی گسترده ای را برای یک هنرمند ایجاد میکند. این را کیت برایان، رئیس نمایشگاه قرون بیستم و عصر هنر معاصر آینده در حراجی فیلیپس بیان میکند.

Phillips’s 20th-century & contemporary art auction, 2017. Courtesy of Phillips


به گزارش گالری آنلاین، حراج ها ظهور ستاره های هنر را پیش بینی می کنند و روندهای صحنه معاصر را از طریق بازده مالی شناسایی می کنند. در حالی که بسیاری از تماشاگران توجه خود را به دوسالانه ها به عنوان منادی آنچه در دنیای هنر در پیش است، معطوف میکنند، حراج ها این تغییرات را سریعتر و ملموس تر از اقدامات نهادی معمولی که برای تحکیم این جریان ها متکی به زمان است، منعکس میکنند.

حراج های خاصی که به ترسیم گرایش های نوظهور در هنرهای معاصر اختصاص دارد شامل فروش فیلیپس است که بر هنرمندان نوظهور متمرکز است، و همچنین حراج ساتبی، که شامل آثاری است از روند ها و گرایش های متنوعی که هنر زمان ما را تشکیل می دهد. .به مناسبت حراج های اخیر هنر معاصر در نیویورک، آرت زی با کیت برایان، رئیس نمایشگاه قرون بیستم و عصر هنر معاصر آینده در فیلیپس در 20 ژوئن صحبت کرد تا تأثیر حراج ها بر دنیای هنر معاصر را ترسیم کند.

Emily Mae Smith, Dust, 2019. © Emily Mae Smith. Courtesy of Phillips


حراج ها قطعا به عامل مهمی در تغییر روند بازار هنر تبدیل شده اند. به گفته برایان: «در حالی که مجموعه داران اکنون میتوانند خود را از طریق منابع متعددی آموزش دهند، خانه های حراج جریان کاملی از دانش را ارائه میکنند. تخصص ما می تواند علاقه مندان به هنر را با ابزارهایی تجهیز کند تا به آنها کمک کند تا در مورد بازار و هنرمندان بیاموزند، و در این راستا، بفهمند که آنها چه چیزی را دوست دارند و می خواهند به دست آورند.

با توجه به اشباع بیش از حد بازار معاصر از ایدهها و سبکهای رقیب، هنرمندانی که اولین حراج خود را انجام میدهند و از تخمین های فروش فراتر میروند، کلید ملموس کردن حرکت های صعودی هستند.

برایان، برای مثال، افزایش زنان نقاش در سالهای اخیر که به سبک سورئالیستی معاصر کار میکنند را با فروش فیلیپس در سال 2018 مرتبط میداند که اولین حراج نقاش امیلی مای اسمیت را به نمایش گذاشت. آثار اسمیت اکنون به طور متوسط 449 درصد بالاتر از تخمین های او به فروش می رسد. برایان مینویسد: «ما دیدیم که از آن زمان به بعد، قدردانی فزایندهای از آثار هنرمندان معاصری که سوررئالیسم را از دریچه زنانه تفسیر میکنند، افزایش یافته است.

Sarah Slappey, Yellow Touch, 2018. © Sarah Slappey. Courtesy of Phillips

María Berrío, Flor,2013. © María Berrío. Courtesy of Sotheby’s New York


هنرمندانی که در این سبک از سوررئالیسم معاصر قرار می گیرند عبارتند از ماریا بریو و سارا اسلپی. Berrío اولین حراج خود را در حراج شبانه "The Now" در نوامبر 2021 ساتبی با کلاژ نقاشی خود Flor (2013) انجام داد که به قیمت 927500 دلار فروخته شد - تقریباً هشت برابر تخمین زده شده بالای 120000 دلار.اولین کارهایی از این دست به ترسیم تصویر واضح تری از هنرمندان مرکزی کمک می کند که این بازگشت به سوررئالیسم معاصر را هدایت می کنند.

نقاشان فیگوراتیو سیاهپوست در پنج سال گذشته در حراج ها موج های زیادی به راه انداخته اند. در حراج عصر هنر معاصر ساتبی در سال 2018، نقاشی فیگوراتیو «زمان های گذشته» (1997) کری جیمز مارشال به قیمت 21.1 میلیون دلار فروخته شد که 111 درصد بیشتر از تخمین پایین 10 میلیون دلاری است که بالاترین قیمتی است که تا به حال برای یک هنرمند سیاه پوست آمریکایی پرداخت شده است. در حالی که مارشال در زمان فروش کاملا تثبیت شده بود، رکورد حراج را می توان به عنوان شاخصی از تغییر در سبک و تمایلات در دنیای هنر تفسیر کرد. روایت های حراج مانند این چیزی بیش از افزایش دیده شدن یک هنرمند منحصر به فرد است - آنها سبک هنری یک نسل را بیشتر تقویت میکنند، زیرا گالری ها و موزه داران به دنبال هنرمندان دیگری هستند تا این موفقیت را منعکس کنند.

Delphine Desane, Journeyin’ into Motherhood, 2021. © Dephine Desane. Courtesy of Phillips


پس از فروش به یاد ماندنی Past Times، هجوم عظیمی از حمایت های بازار و سازمانی به نقاشان فیگوراتیو سیاهپوست که مارشال را دنبال می کنند، از جمله جانسون اوچجا، جانسون ایزیفولا، و دلفین دیسان، ارائه شده است. دزان اخیراً در پاییز گذشته اولین حراج خود را در حراج فیلیپس "New Now" انجام داد، جایی که نقاشی او Journeyin' into Motherhood (2021) چهار برابر قیمت بالای 25000 دلار فروخته شد.

برایان موفقیت هنرمندان در حراجی ها - و به طور خاص، اولین حضور آنها - را مدیون کارشناسان داخلی و توانایی آنها در پیش بینی نبض دنیای هنر معاصر از طریق انواع تاکتیک هایی میداند که بر تعامل مخاطب تأکید می کند.او اینطور نوشت: " استراتژیهای دیجیتال و مشتری اول ما و تیم کارشناسان ما در سراسر جهان فروش بسیار متمرکزی را گرد هم می آورند که منعکس کننده گرایش ها و تمایلات جمع آوری بین المللی است و محتوای با کیفیت بالا را برای همراهی با آن قطعات تولید میکند و به مشتریان دسترسی به اطلاعات متنوعی را ارائه میکند."

Stanley Whitney, Forward to Black, 1996. © Stanley Whitney. Courtesy of Sotheby’s New York


اما این فقط فروش اولیه نیست که روندهای سازمانی را شکل می دهد. حراج ها همچنین میراث هنری را تقویت می کنند، همانطور که در سال های اخیر با نقاشان انتزاعی سیاه پوست انجام شده است. در همان حراجی ساتبی «The Now» که فلور اثر بریو به فروش رفت، آثار استنلی ویتنی به اوج بازار رسید. فیلم Forward to Black (1996) ویتنی به قیمت 2.4 میلیون دلار فروخته شد که نسبت به تخمین های 150000 تا 200000 دلاری، ده برابر افزایش یافت. در همان حراج اثری از مارک بردفورد به نمایش گذاشته شد که فیلم Burn Baby Burn (2002) او به قیمت 3 میلیون دلار فروخته شد.

بردفورد اولین حراج تاریخی خود را در فیلیپس در سال 2018 انجام داد، فروش کلیدی برای برایان در دوران تصدی وی در خانه. برایان نوشت: «فروش عصرانه مارس 2018 در لندن بیش از 97 میلیون پوند [121.1 میلیون دلار] (بالاترین فروش عصر لندن تا به امروز) به دست آورد. "همین فروش رکورد جهانی را برای Helter Skelter I مارک بردفورد به دست آورد که با بیش از 8.6 میلیون پوند [10.7 میلیون دلار]، بالاترین قیمتی است که تا به حال برای کار برادفورد به دست آمده است."

از آنجایی که حراج‌ها آثار خود را به گونه‌ای تنظیم می‌کنند که ترکیبی از هنرمندان نوظهور و تثبیت‌شده را در خود جای دهند، به طور مؤثری به بیان اینکه کدام هنرمندان کلیدی برای تأثیرگذاری بر سبک‌های هنر معاصر هستند کمک می‌کنند. آنها مجموعه داران را قادر می سازند تا حرکات، هنرمندان و روندها را در زمان واقعی مشاهده کنند.

logo-samandehi