روایت رضا نصرتی از مجموعه آثارش

هنرمند برگزیده فراخوان "طبیعت، گل واقیانوس"



رضا نصرتی متولد 1360 از سنندج و دارای مدرک کارشناسی ارشد نقاشی، عضو پیوسته انجمن نقاشان ایران و همچنین مدرس دانشگاه است.
نصرتی نفر برگزیده چهار دوره نقاشی جوانان غرب کشور، برگزیده دوم نقاشی جوانان ایران،حضور در 13 نمایشگاه انفرادی در گالری های ارژنگ، شاهد، برگ، شهر کتاب نیاوران، خانه هنرمندان ایران، هفت ثمر، آریا، گلستان، سیحون، نار، ساربان و حضور در بیش از صد نمایشگاه گروهی را در کارنامه خود دارد.

رضا نصرتی در گفتگو با خبرنگارگالری آنلایندر رابطه با دلیل انتخاب فرم های طبیعت توضیح داد: طبیعت همیشه و در همه اعصار برای هنرمندها موضوع و منبع الهام بوده. برای من زیبایی های آن بی پایان و همیشه تازه است و طبیعتاً با نگاه و پرداخت های تکنیکی خودم. و به نظرم آنچه که یک اثر را متفاوت و جالب توجه میکند لزوماً نه خود موضوع بلکه نحوه نگریستن و چگونگی نشان دادن آن است.
نصرتی ضمن تایید گذراندن دوره های کاری دیگر با مفاهیمی متفاوت از طبیعت افزود: بله از دوره دانشجویی جستجو و تجربه گرایی در نقاشی برایم اهمیت زیادی داشت, تجربه ی شیوه ها و نگرش های متفاوت در نقاشی گستره دانش و تسلط یک نقاش رو به کار و فعالیت خودش بیشتر خواهد کرد. من شروع کارم کاملا آکادمیک و طبیعت پردازانه بود، سالهای بعد تجربه هایی در حوزه های نقاشی آبستره، آبستره فیگور و بعضی شیوه های دیگر داشته ام، اما در نهایت موضوع برایم چندان تعیین کننده نیست و ساختار و فرمهای بیانی چیزیست که برایم اهمیت بیشتری دارد.

وی درمورد موضوعات آثارش گفت: از حدود سال 90 حضور موضوعات مربوط به طبیعت همچون گل, کوه و درخت ,پرنده و مار در کارهایم بیشتر شد. با مجموعه هایی با عناوین تم های مشرقی، منسوب به خیام، رز و زنگار و..
این هنرمند نقاش در رابطه با سیر مسیر ایده تا اجرای یک اثر هنری و موانع احتمالی آن بیان کرد: حتماً پیش میاید و این یک مسئله طبیعی است. یکی از راهکارها رها کردن اثر و رجوع دوباره به آن در زمانی دیگر است. معمولا همزمان روی چند اثر کار میکنم و این امکان وجود دارد.

logo-samandehi