ده هنرمند با بیشترین بازدید در نمایشگاه موزه ها در سال ۲۰۲۲

سال پیش رو وعده می دهد که پر از نمایشگاه های موزه های پیشگامانه باشد، از اولین نمایش گذشته نقاش بین رشته ای تحسین شده Nick Cave تا نمایشگاه بزرگی که بیش از شش دهه کار هنرمند و فعال چند رسانه ای Faith Ringgold را به نمایش می گذارد.

به گزارش گالری آنلاین، در ادامه، 10 نمایش انفرادی هیجان انگیز از هنرمندان در سراسر جهان را میبینیم که قرار است در سال 2022 افتتاح شوند. بسیاری از این هنرمندان با درگیر شدن با روایت‌های شخصی و تاریخی بزرگ‌تر، از مرزهای هنری سنتی فراتر می‌روند و به آسانی بین نقاشی، چیدمان، ویدئو و موارد دیگر حرکت می‌کنند.


Faith Ringgold

New Museum, New York

February 17–June 5, 2022


در سن 91 سالگی، Faith Ringgold شاهد جشنی است که مدت هاست از کار خود به تعویق افتاده است. نمایش انفرادی آتی او در New Museum، جامع ترین نظرسنجی از حرفه این هنرمند پیشگام تا به امروز خواهد بود. با نقاشی های فیگوراتیو، مجسمه، و mixed-media quilts.

Faith Ringgold: اثر «مردم آمریکا»، در حالی که به مبارزات جاری برای عدالت نژادی می پردازد، دفاع از جوامع سیاه پوست را جشن می گیرد. این نمایشگاه شامل مجموعه نمادین سریالی، «مردم آمریکایی سری شماره 20 اثر Ringgold با نام: مردن (1967)» است که بیش از 50 سال پیش در زمانی که Ringgold به حذف هنرمندان سیاه پوست از نمایشگاه موزه هنر آمریکایی ویتنی اعتراض می کرد، ساخته شد. با الهام از Guernica اثر پابلو پیکاسو (1937)، مجموعه مردم آمریکا شماره 20:با نام Die، یک شورش نژادی را به تصویر می کشد؛ و زمانی که این موسسه مجموعه دائمی خود را در سال 2019 دوباره آویزان کرد، به نقطه برجسته موزه هنر مدرن تبدیل شد.


Yang Fudong

UCCA Center for Contemporary Art, Beijing

November 26, 2022–February 26, 2023


Yang Fudong که در زمینه فیلم، عکاسی و video installation کار می‌کند، به‌خاطر آثار چند فصلی‌اش که به‌طور یکپارچه بین روایت‌های تاریخی و مسائل اجتماعی معاصر حرکت می‌کنند، شهرت دارد. یانگ با تکیه بر تجربه بزرگ شدنش در حومه های شهر پکن، اولین قسمت از یک اثر جدید با عنوان پروژه فیلم کتابخانه را در مرکز هنرهای معاصر UCCA ارائه خواهد کرد. این نمایشگاه جامع ترین نمایشگاه سازمانی یانگ تا به امروز و اولین نمایشگاه او در پکن خواهد بود.


Urs Fischer

Museo Jumex, Mexico City

April 2–September 18, 2022


مجموعه Museo Jumex دو دهه از کارهای طنز و تحریک آمیز Urs Fischer را گرد هم می آورد. این هنرمند ساکن سوئیس، که به خاطر مجسمه‌ها و چیدمان‌هایش که از جنبش‌های دادا و موقعیت‌گرایی الهام گرفته‌اند، شهرت دارد؛ حفره‌های غول‌پیکری را در کف گالری‌ها حفر کرده و کلبه‌ای سوئیسی در اندازه واقعی از قرص‌های نان ساخته است. در آوریل گذشته، Fischer مجموعه‌ای از NFT را راه‌اندازی کرد که در آن جفت‌هایی از اشیاء معمولی مانند سرهای کلم بروکلی، کفش های کتانی و اسباب بازی های بادام زمینی بادگیر، با یکدیگر برخورد می کنند. فFischer قبلاً نمایشگاه های انفرادی بزرگی در موزه جدید، مرکز پمپیدو و موزه هنرهای معاصر لس آنجلس داشته است. "Urs Fischer: Lovers" در Museo Jumex اولین نمایش بزرگ کار Fischer در مکزیک است.


Shirin Neshat

Museum of Contemporary Art Toronto

March 10–July 31, 2022


«سرزمین رویاها»، اولین نمایشگاه بزرگ شیرین نشاط در کانادا در دو دهه اخیر، با محوریت فیلم بلند جدید این هنرمند ایرانی با همین عنوان است. این فیلم بر اساس علاقه نشاط به عکاسی به عنوان رسانه ای سورئال و صمیمی است که در مکانیسم های کنترل دولتی در هم آمیخته است. در «سرزمین رویاها (2021)»، یک زن جوان ایرانی شاغل در اداره سرشماری ایالات متحده خانه به خانه می رود تا در مورد رویاها و کابوس های ساکنان ایالات متحده اطلاعات جمع آوری کند. قهرمان فیلم از افرادی که با آنها صحبت می کند عکس می گیرد. تصاویر او سپس به یک آزمایشگاه ایرانی فرستاده می شود و در آنجا تجزیه و تحلیل و پردازش می شود. بیش از 100 پرتره، که برخی از آنها با خط فارسی دست‌ نویس پوشانده شده‌اند، در موزه هنرهای معاصر تورنتو به نمایش گذاشته می‌شوند. با گنجاندن پروژه‌های قبلی نشاط در فیلم و عکاسی، از جمله مجموعه نمادین «زنان الله» (1993-1997)، «سرزمین رویاها» جایگاه نشاط را به عنوان یکی از هنرمندانی با قوه تصور بسیار زیاد که امروز کار می‌کند، تثبیت می‌کند.


Nick Cave

Museum of Contemporary Art Chicago

May 14–October 2, 2022


اثر «Nick Cave با نام: Forothermore,»، اولین نمایش بازنگری آثار این هنرمند شیکاگویی، از کسانی که به‌عنوان افراد فرهنگی به حاشیه رانده شده‌اند، اعم از نژادپرستی، همجنس‌گرا هراسی یا سایر اشکال تبعیض، تجلیل می‌کند. این نمایشگاه شامل آثار جدید، از جمله یک سازه خاص در منطقه متشکل از هزاران اسپینر جنبشی آویزان، و ادامه‌ی شناخته‌شده‌ترین آثار Cave خواهد بود. لباس صدا یا همان «Soundsuits» ساخته شده توسط cave که با مهره‌ها، پارچه‌ها و اشیاء یافت شده تزئین شده است، وقتی توسط اجراکنندگان پوشیده می‌شود، متحرک می‌شود و مجسمه‌ها را به وسایل اعتراض، بزرگداشت و شادی تبدیل می‌کند.


Korakrit Arunanondchai

Moderna Museet, Stockholm

September 17, 2022–April 9, 2023


Korakrit Arunanondchai در موزه مدرنا در استکهلم، فیلم جدیدی را در کنار برگزیده‌هایی از کار پربار دهه گذشته خود به نمایش خواهد گذاشت. Arunanondchai که نقاشی، اجرا و ویدئو کار می‌کند، اغلب از ارواح و پدیده‌های ماوراء طبیعی استفاده می‌کند تا سوالاتی در مورد تاریخچه‌های خانوادگی، بحران‌های سیاسی و فرهنگ پاپ مطرح کند. در سال‌های اخیر، Arunanandchai با ارائه‌هایی در MoMA PS1، دوسالانه ویتنی، دوسالانه ونیز و Performa به سرعت به شهرت رسید.


Yto Barrada

Stedelijk Museum, Amsterdam

October 22, 2022–March 5, 2023


پروژه های تحقیقاتی Yto Barrada به همه چیز از تجارت فسیل گرفته تا تاریخ سیاسی معماری بروتالیست در Tangier، مراکش پرداخته است. نمایشگاه انفرادی Yto Barrada در موزه Stedelijk وسعت آثار او را با گردآوری آثار در رسانه های مختلف، از پارچه گرفته تا عکاسی، نشان خواهد داد.

علاوه بر این، هنرمند مراکشی فرانسوی اولین فیلم جدیدش Continental Drift را به نمایش خواهد گذاشت. Barrada نه تنها یک هنرمند برجسته بلکه با ارائه های قبلی در دوسالانه ونیز، پرفورما، تیت مدرن، و موزه هنر متروپولیتن - بلکه مدیر و یکی از بنیانگذاران Cinémathèque de Tanger، اولین آرشیو سینما و فیلم خانه هنری در شمال آفریقا است.


Thao Nguyen Phan

Tate St. Ives, Cornwall

February 5–May 2, 2022


هنرمند Thao Nguyen Phan که در شهر Ho Chi Minh مستقر است، ابتدا به عنوان یک نقاش آموزش دید و سپس به کارهای ویدیویی ترسناکی که امروزه بیشتر به آن شهرت دارد میپردازد. به عنوان مثال، در نصب ویدیویی Mute Grain (2019)، که برای دوسالانه Sharjah 2019 سفارش داده شد، Phan یک داستان ارواح را با تاریخ شفاهی قحطی سال 1945 در ویتنام، که در زمان اشغال هند و چین فرانسوی توسط ژاپن اتفاق افتاد، در هم آمیخت. برای اولین نمایش انفرادی Phan در بریتانیا، او یک فیلم جدید با عنوان First Rain, Brise-Soleil (2021) و مجموعه جدیدی از نقاشی ها را به نمایش خواهد گذاشت.


Jannis Kounellis

Walker Art Center, Minneapolis

October 15, 2022–February 26, 2023


گرچه Jannis Kounellis هنرمند فقید یونانی در پرفورمنس، مجسمه سازی و اینستالیشن کار می کرد، اما همه آن را نوعی نقاشی می دیدند. او به نیویورک تایمز گفت: «هر کاری که انجام می‌دهم نقاشی است، حتی اگر به قلم مو دست نزنم. من به عنوان یک نقاش حقیقت خود را می گویم. Kounelli یکی از چهره‌های برجسته در جنبش Arte Povera، است که از مواد ساده مانند کرباس، طناب، زغال سنگ و اشیاء در اثر خود استفاده کرد. آثار Kounellis در شش دوره "اولین بررسی ایالات متحده از آثار Kounellis در بیش از سه دهه، از نقاشی های بزرگ در مجموعه "الفبا" او (1959-1961) تا آثار بعدی که نقاشی و اجرا را با هم ترکیب می کرده است.


Shahzia Sikander

Museum of Fine Arts, Houston

March 20–June 5, 2022


Shahzia Sikander سنت نقاشی مینیاتوری را برای بررسی مسائل جنسی، نژاد و قومیت تفسیر می کند. آثار Sikander که پر از چهره های زن و موجودات اساطیری است، در عین حال ظریف و ناراحت کننده هستند. اثر «Shahzia Sikander: Extraordinary Realities» در موزه هنرهای زیبای هیوستون، نشان‌دهنده بازگشت Sikander به موسسه‌ای است که در اوایل کار این هنرمند شکل‌گرفته بود. او از سال 1995 تا 1997 در برنامه اصلی رزیدنسی در مدرسه هنر MFAH Glassell شرکت کرد. این گذشته نگر در اواسط حرفه، که توسط موزه RISD سازماندهی شد و برای اولین بار در کتابخانه و موزه مورگان به نمایش درآمد، 15 سال اول کار این هنرمند پربار را گرد هم می آورد.

logo-samandehi