نماد بازار وال استریت در جای خود باقی می ماند

مجسمه "گاو وحشی پول ساز"،  نماد  بازار پرچنب و جوش  وال استریت، علی رقم به  طرح شهردار نیویورک به محل بورس منتقل نمی‌شود.

به گزارش گالری آنلاین، چندی پیش برخی مقامات امریکا مجسمه "گاو وحشی پول ساز"  را خطرناک دانستند و جمعیت اطراف آن را الهام بخش حملات تروریسی برشمردند. در نتیجه پیشنها انتقال آن  به بورس اوراق بهادار نیویورک را دادند اما با پیگیری ها مسئولین، هنرمند و وکیل او که انتقال این مجسمه را تبلیغی برای  بورس اوراق بهادار عنوان کردند، این پیشنهاد رد شد مجسمه در جای خود باقی می ماند.

مجسمه "گاو وحشی پول ساز"،  نماد  بازار پرچنب و جوش  وال استریت ، پس از آوردن رأی مخالف به  طرح شهردار نیویورک، د ی بلازیو، در  جابجایی این مجسمه همچنان در محل خود باقی خواهد ماند.کمیته نظارت بر نصب آثار هنری در زمین های شهری با اکثریت آراء بر علیه  طرح شهردار رأی داد.

کمیسیون طراحی فضاهای عمومی نیویورک، که بررسی نصب  آثار هنری در زمین های شهری را بر عهده دارد ، تصمیم بیل د ی بلازیو شهردار نیویورک را در مورد انتقال مجسمه برنز ی معروف  "گاو وحشی پول ساز" اثرآرتور دی مودیک (Arturo Di Modica  ) ، را  به بورس اوراق بهادار نیویورک رد کرد.

این هنرمند که در سال 1989   برای ساخت و نصب  این مجسمه به عنوان یک اثر هنری خیابانی guerrilla  مبلغ 350 هزار دلار هزینه کرده بود،  معتقد است که  انتقال این مجسمه  آن را به  تبلیغی برای  بورس اوراق بهادار تبدیل خواهد کرد  که باعث نقض حق کپی رایت او خواهد شد.

مانی آلیکاندرو  وکیل این هنرمند گفت: "  ساکنان جامعه محلی و آقای دی مودیکا  که به شدت با این جابجایی مخالف بودند،  با موفقیت  از این که  مجسمه نمادین گاو پولساز باید در محل فعلی خود در Bowling Green باقی بماند، دفاع کردند.

دی بلازیو و  مقامات وزارت ترابری گفتند که این اثر برای عابرین پیاده خطرات ایمنی به همراه داشته و اداره پلیس نیویورک (  NYPD ) نیز پیش از این که  جمعیتی که مجذوب این اثر هنری شده اند می توانند الهام بخش یک حمله تروریستی باشند، ابراز نگرانی کرده بود.

دی مودیکا سال گذشته به Artnet News گفت: "در مدت این 30 سال ، حادثه ای  در اطراف این مجسمه رخ نداده است.

" او  با اشاره به پاركی كه مجسمه در آن نصب شده است  ، اضافه کرد: " Bowling Green  خانه مطلق مجسمه "گاو پولساز"  بود ه و هست  و من  با انتقال این مجسمه موافقت نمی کنم."


logo-samandehi