دینامیک سیالات

نگاهی بر استخرهای معروف نمادین در سراسر جهان

مراکز ورزش های آبی بر حسب نوع فعالیت تعریف می شوند. این مراکز با ایجاد فضای مناسب و یکسان برای فعالیت های ورزشی متمرکز و تفریحی، به گونه ای طراحی می شوندکه بتوانند انواع فعالیت های ورزشی را پوشش دهند.

به گزارش گالری آنلاین، استخر های شنا در مرکز این مجموعه ها ساخته می شوند. این سازه ها ایده ها و طرح هایی از نورپردازی و فضا سازی هزار ساله از "حمام بزرگ" پاکستان در منطقه موهنجو-دارو و مدرسه کشتی (ورزشگاه) palaestras (پالاستراس) یونان باستان گرفته تا مجموعه های شنا در عصر معاصر را به نمایش می گذارد.

علاوه بر استخرهای معروف Leça اثر معمار پرتغالی Álvaro Siza ، چندین مراکز تفریحی آبی و استخرهای شنا ی معروف و بزرگ نیز در سراسر جهان وجود دارد. پروژه های زیر نمونه ای از طراحی این مراکز را در مساحت های مختلف نشان می دهد. این طرح ها شامل برنامه های متنوع و همچنین ارتباط بی نظیر آنها با طبیعت پیرامون است. از امکانات فضای رو باز و سرپوشیده هم می توان به مسیرها و راهگذرهای به هم پیوسته و پراکنده اشاره کرد.

استخر شنای Théâtre d'eau – شرکت معماران LOG Architectes

طراحی جدید استخر عمومی Fumel مبتنی بر بازسازی و مهندسی مجدد این سایت برای باز گرداندن اعتبار و به حداکثر رساندن بهره وری این مکان است. برای این کار ، مکان جزئی از طبیعت اطراف در نظر گرفته شده ، ورودی در گوشه جنوب غربی و ضلع بالای آن نیز با مستقیماً با جاده فرعی (ساحلی) در ارتباط است.


بازسازی استخر Tournesol / شرکت معماری Urbane Kultur

183 سالن استخر Tournesol در دهه 1970 توسط معمار فرانسوی Bernard Schoeller ساخته شدند. این ها rational objects هستندکه از ویژگی های (ساختار) فضایی شگفت انگیز ، نور طبیعی ، کیفیت بالا در ارتباط بین فضای داخل و خارج ساختمان با درب های کشویی بزرگ و ظرافت خاص در طراحی بنا برخوردار می باشند. Urbane Kultur بازسازی یکی از استخرها را در Lingolsheim ، فرانسه به پایان رسانده است.

logo-samandehi