نمی توان آن را کمی بالاتر آویزان کرد؟!!!

سرقت نقاشی Frans Hals برای سومین بار از موزه

سومین مرتبه دزدی تابلو "دو پسر خندان با لیوان آبجو " پس از سه سال ترمیم این اثر بعد از ربایش قبلی آن در موزه ای در هلند اتفاق افتاده است.

به گزارش گالری آنلاین، اثر "دو پسر خندان با لیوان آبجو " در سرقت های قبلی نیز همراه با اثری از Jacob van Ruisdael ربوده شده بود.

پلیس هلند گفت، تابلوی متعلق به قرن هفدهم با نام "دو پسر خندان با لیوان آبجو" (حدود 1926) " اثر استاد هلندی Frans Hals ، برای سومین بار به سرقت رفته است. این اثر از موزه Hofje van Aerden در Leerdam ، واقع در مرکز هلند ربوده شده است.

طبق گزارش پلیس، سارقان از درب پشتی وارد موزه شده و زنگ خطر را از کار انداختند. ماموران پلیس 3.30 صبح 26 اوت وارد موزه شده اما اثری از سارقان و تابلوی نقاشی نبود . پلیس اضافه کرد: "آنها موفق به یافتن عاملان سرقت در آنجا و حوالی آن نشدند" .

بنا بر گزارش پلیس این نقاشی پیش از این در سالهای 1988 و 2011 از یک موزه خصوصی به سرقت رفته بود. که در هر دو مورد این اثر همراه با اثری از Jacob van Ruisdael ربوده شده بوده است. "در سال 1988 ، تابلوی ""Forest View with Flowering Elderberry اثر Van Ruisdael به همراه اثری از Halsبه سرقت رفته بوده. بازسازی و ترمیم هر دو نقاشی پس از سه سال انجام شد. در سال 2011 نیز این دو نقاشی به مدت شش ماه ناپدید و سپس پیدا شدند.

شهردار شهرداری منطقه ای که موزه در آنجا واقع شده Sjors Fröhlich ، در توییتر از این سرقت به عنوان "اخبار هنری تاسف انگیز" نام برد. یکی از مفسران در پاسخ گفت که سرقت اثر هنری Hals برای سومین بار"عجیب" بود. نمی توان آن را کمی بالاتر آویزان کرد؟!!!

logo-samandehi