سفیر قبرس از یازدهمین دوسالانه سرامیک بازدید کرد

سفیر قبرس، عصر روز سه شنبه 27 آبان ماه از یازدهمین دوسالانه سرامیک بازدید کرد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی سازدهمین دوسالانه سرامیک، عصر روز سه شنبه پترس ناکوزیس سفیر قبرس از یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران بازدید کرد.

هیربد همت آزاد دبیر این دوره از دوسالانه در خصوص این بازدید گفت: در واقع حضور سفرا و نماینده های کشورهای دیگر در این نمایشگاه ها از این منظر حائز اهمیت است که علاوه بر کارکردهای اجتماعی و نمایشی از فرهنگ و هنری که معطوف به ساختارهای جامعه ایران می شود، کارکردی دیپلماتیک نیز دارد.

وی ادامه داد: این نمایشگاه علاوه بر اینکه نشان می دهد هنر ایران و خصوصا سرامیک در بخش تکنیکی و هنری بالندگی داشته، از سوی دیگر نشان می دهد ما در مقایسه با کشورهای بسیار پیشرفته که این روزها رویدادهای فرهنگی شان در حداقل استاندارد هم برگزار نمی شود، ما در این شرایط سخت تحریم و کرونا توانستیم چنین نمایشگاهی برگزار کنیم.

همت آزاد بیان کرد: در این شرایط سخت مالی هنرمندان، آنها برای دوسالانه کار کردند و بیش از 90 درصد آثار برای شرکت در این دوسالانه خلق شده است و علیرغم محدودیت های مالی، مدیران از آن حمایت کردند. در واقع این رویداد نشان می دهد می توانیم پویا و منعطف باشیم و با شرایط، رشد و تکامل خودمان را ادامه دهیم.

وی همچنین درباره بازدید سفیر قبرس و نظر وی درباره نمایشگاه گفت: ایشان از گستره قابلیت هنرهای سرامیک و رسانه سرامیک که چقدر رویکرد متفاوتی می تواند داشته باشد و اینکه این میزان قابلیت دارد و در ایران به چنین بلوغی رسیده است حقیقتا شگفت زده بودند و بیشتر از اینکه در چنین شرایط سختی ما این نمایشگاه را برگزار کردیم صحبت کردند.

همچنین در این دیدار که به نشستی که بین سفیر قبرس و عبادرضا اسلامی مدیر فرهنگسرای نیاوران انجامید، گفت و گوها و پیشنهادات تبادل فعالیت‌های فرهنگی و هنری بین دو کشور مورد بحث و گفت و گو واقع شد.

در این ملاقات صحبت از پیمان خواهرخواندگی میان فرهنگسرای نیاوران و فرهنگسراهای قبرس به میان آمد که با توجه به قدمت تاریخی ارتباط فرهنگی میان ایران و قبرس و اهمیت ادامه دار بودن این ارتباط، از سوی رییس فرهنگسرای نیاوران اعلام شد که : مشتاق برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری برای هنرمندان ایرانی در قبرس و هنرمندان قبرسی در تهران هستیم.

همچنین در ادامه به اهمیت تبادل علمی، فرهنگی و هنری از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای هنرمندان دو کشور به صورت متقابل می توان اشاره شد و سفیر قبرس در استقبال از این پیشنهادات نیز بیان کرد که این ارتباط قدمت هزار ساله دارد و امید است با همکاری‌های هنری میان دو کشور به دوره‌ی اوج خود بازگردد.

در این دوره از دوسالانه 94 اثر از 87 هنرمند توسط شورای انتخاب برای نمایش در نمایشگاه ‏دوسالانه سرامیک انتخاب شدند.‏

شورای انتخاب شامل مجتبی قربانی شاه کوچکی، مجید ضیایی، بیتا فیاضی، محمود محرمی، نفیسه خلج، ‏بهزاد اژدری هستند. ‏

logo-samandehi