برگزاری مجدد نمایشگاه‌ها با موافقت ستاد ملی کرونا

با اعلام شرکت نمایشگاه‌های بین المللی و با موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا، نمایشگاه‌ها تا پایان سال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهند شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس اعلام محمد جواد قنبری، معاون نمایشگاهی شرکت‌های نمایشگاه‌های بین المللی، با هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا، مراکز نمایشگاهی در نقاط زرد و نارنجی امکان فعالیت خواهند داشت.

بر این اساس، تنها نمایشگاه‌های تخصصی برای معرفی محصولات خود امکان فعالیت دارند و بازدیدکنندگان به شکل محدود و در صورت دعوت رسمی، امکان حضور خواهند داشت.

شرکت نمایشگاه‌ها همچنین اعلام کرده که با همکاری تشکل‌ها و انجمن‌های بخش خصوصی، جدول زمان بندی برگزاری نمایشگاه‌ها تا پایان سال، نهایی شده و به انجمن‌ها ابلاغ شده است.

ستاد ملی مقابله با کرونا، برای برگزاری نمایشگاه‌های جدید چند شرط و پروتکل بهداشتی را اعلام کرده و تنها در صورت رعایت آنها، امکان برگزاری نمایشگاه‌های جدید وجود خواهد داشت.

شرط نخست این است که شهر محل برگزاری نباید در حالت قرمز قرار داشته باشد و تنها در مناطق زرد و نارنجی امکان برگزاری نمایشگاه وجود دارد. همچنین تمام پروتکل‌های بهداشتی باید رعایت شوند و استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای تمام شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان الزامی خواهد بود.

ستاد ملی کرونا، کنترل کد ملی بازدیدکنندگان به منظور جلوگیری از ورود افرادی که تست کرونای مثبت داشته‌اند را نیز برای برگزاری نمایشگاه الزامی کرده و همچنین دانشگاه های علوم پزشکی مناطق برگزاری نمایشگاه‌ها باید، به منظور نظارت و کنترل اجرای پروتکل‌ها با مسئولان برگزاری نمایشگاه‌ها هماهنگ باشند.

از ابتدای شیوع کرونا، جز مدتی کوتاه پس از موج نخست اجازه برگزاری نداشته‌اند و در ماه‌های گذشته اعتراض فعالان این حوزه نسبت به افزایش مشکلاتشان افزایش یافته است. پس از چند ماه توقف، این نخستین بار است که ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی را با شکل محدود صادر کرده است.

logo-samandehi