سفر مجازی به 6 موزه دنیا همزمان با سال نو میلادی

در آستانه سال نو میلادی بسیاری از موزه‌ها تورهای مجازی برگزار می‌کنند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، امسال موزه‌های جهان به علت همه‌گیری ویروس کرونا مجبور به تعطیلی شدند، اما بسیاری از آنها راه‌های خلاقانه‌ای در پیش گرفتند تا نمایشگاه‌هایی را به‌طور مجازی برگزار کنند.

در گزارش زیر با لیستی از جذاب‌ترین نمایشگاه‌های آنلاین و رایگان موزه‌های دنیا آشنا شوید:

موزه هنرهای مدرن نیویورک

موزه هنرهای مدرن نیویورک (MOMA) میزبان نمایشگاهی است که هنر و طراحی گرافیک سال‌های 1939-1918 در کشور شوروی را بررسی می‌کند. این نمایش نشان می‌دهد چگونه هنرمندان آن دوران اهداف هنری را دوباره تعریف و بازبینی کردند. یکی از دلایل این بازبینی عدم حمایت هنر توسط حامیان ثروتمند یا کلیسا بود و بودجه آن‌ها توسط شرکت‌ها و دولت تأمین می‌شد.

برای مشاهده آثار هنری همراه با توضیحات متخصصان هنری به وب سایت این موزه به نشانی https://www.moma.org مراجعه کنید.

همکاری سازمان ملل و گوگل

گوگل با سازمان ملل متحد در یک اکتشاف خیره‌کننده از میراث جهانی، که به نظر سازمان ملل دارای اهمیت فرهنگی ویژه است، همکاری کرده است.

بسیاری از مکان‌ها در سراسر جهان به دلیل تغییرات اقلیمی در معرض خطر هستند. این وب‌سایت تورهای پنج مکان را برای بازدید پیشنهاد می‌دهد، از باگرهات (Bagerhat) یک شهر باستانی در جنوب غربی بنگلادش که در معرض خطر سیل است تا شهر بندری کیلوان کسیوان (Kilwa Kisiwani) در تانزانیا که در معرض خطر فرسایش سواحل قرار دارد. فیلم‌های زیبایی از این مکا‌ن‌ها، تاریخچه، مردم محلی و حتی اقدامات محافظان محیط زیست در دسترس مخاطبان است.

در این لینک https://artsandculture.google.com/project/heritage-on-the-edge می‌توانید به اطلاعات دسترسی داشته باشید.

پادکست موزه بریتانیا

اگر تا به‌ حال خواستید نگاهی بیندازید که در پشت صحنه یک موزه چه اتفاقی می‌افتد، این پادکست توسط موزه بریتانیا شما را هیجان‌زده خواهد کرد. کیوریتورهای موزه شما را به یک تور صوتی از موزه‌ می‌برند و داستان‌های زیادی درباره اشیا موجود در موزه لندن از جمله جواهرات مربوط به دوران عهد عتیق و مواد سیاه مصر باستان را بازگو می‌کنند.

برای گوش دادن به این پادکست به آدرس https://www.britishmuseum.org مراجعه کنید.

موزه پی‌بادی‌‌اسکس

امسال ما شاهد بزرگترین اعتراضات حقوق مدنی طی چند دهه گذشته بودیم که بسیاری از امریکایی‌ها را به فکر واداشت که نژادپرستی سیستمی در سراسر جهان چگونه شکل می‌گیرد.

موزه پی‌بادی اسکس (Peabody Essex) ماساچوست به مرور آثار جیکوب لورنس (Jacob Lawrence) یکی از شناخته‌ترین هنرمندان سیاه‌پوست در قرن 20 پرداخته است. نقاشی‌های لارنس به لحظات کلیدی انقلاب امریکا و دهه‌های اولیه جمهوری می‎پردازد.

با مراجعه به سایت موزه Pem.org می‌توانید علاوه بر گشت‌وگذار در هرصفحه اطلاعات لازم و یادداشت‌های کیوریتورهای هر اثر را مطالعه کنید.

موزه هنرهای زیبا سانفرانسیسکو

در طول سال موزه‌ هنرهای زیبا سانفرانسیسکو تحقیقات زیادی را در طیف وسیعی از نمایشگاه‌ها ارائه داده که همه آنها در یوتیوب قابل دسترس است. در این جلسات کیوریتورها، هنرمندان محلی، نویسندگان و سایر متخصصان به بررسی تعدادی از آثار هنری در موزه از جمله فریدا کالو می‌پردازند.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به نشانی www.famsf.org از موزه بازدید کنند.

موزه هنرهای زیبا بوستون

این نمایشگاه نگاهی تازه به آثار ژان میشل باسکیت (Jean-Michel Basquiat) هنرمند آمریکایی و آفریقایی تبار زمانی که موسیقی و فرهنگ هیپ‌هاپ در اوج بود، ارائه‌ می‌دهد. این نمایشگاه پخش موسیقی از آن دوران به همراه نمایش اسلاید فیلم‌ها و اطلاعات کامل این هنرمند را پوشش می‌دهد.

آثار این هنرمند در سایت www.mfah.org پذیرای مخاطبان است.

logo-samandehi