جایزه عکس سال؛ پنگوئن‌هایی که یکدیگر را تسلی می‌دهند

سال ۲۰۲۰ عکس‌های تکان‌دهنده و فوق‌العاده‌ای ثبت شد.

این عکس را عکاس آلمانی توبیاس باومگارتنر ثبت کرده است


به گزارش گالری آنلاین، اما عکس دو پنگوئن که به افق ملبورن در استرالیا خیره شده‌‌اند، به عنوان برنده جایزه عکاسی اوشن (Ocean) مجله اوشن فوتوگرافی انتخاب شده است.

عکاس سه شب تمام برای ثبت این قاب‌ با گروه پنگوئن‌ها انتظار کشید و توضیحاتی که داده توجه افرادی بسیاری را در این دوران کرونا جلب کرده است.

توبیاس باومگارتنر، عکاس و فعال حقوق حیوانات در معرض انقراض، درباره این عکس گفته هر دو پنگوئن‌ به تازگی شریک زندگی خود را از دست داده‌ بودند و به نظر می‌رسید اغلب یکدیگر را تسلی می‌دهند.

این عکاس آلمانی اکنون برنده جایزه جوامع منتخب (Community Choice) این مجله شده است.

او پیش‌تر در اینستاگرام نوشت: "در این دوران (کرونا و قرنطینه) آنهایی که می‌توانند کنار عزیز یا عزیزانشان باشند واقعا خوشبخت‌اند. این دو پنگوئن ساعت‌ها بر روی صخره‌ای مشرف به افق ملبورن، شانه به شانه و بال به بال در کنار هم ایستاده بودند".

"پنگوئن سفید، ماده‌ای است که جفتش مرده و آنکه کنارش است نر جوانتری است که او هم جفتش را از دست داده. آن‌ها ساعت‌ها کنار هم می‌ایستند و همدیگر را تسلی می دهند و در مورد مسائل پنگوئنی با هم حرف می‌زنند."

این عکاس طبیعت همچنین گفت: "فقط در عشق است که حتی اگر ببازی باز هم بُرده‌ای. در میان هیاهو و روزمرگی گروه پنگوئن‌ها این دو مرغ عشق ساعت‌ها کنار هم ایستاده‌اند و گویا دارند فقط از لحظه کنار هم بودنشان لذت می‌برند. درد مشترک آنها را به هم رسانده است."


منبع: بی بی سی

logo-samandehi