توضیحات هادی مظفری درباره شست‌وشوی مجسمه های موزه هنرهای معاصر

مدیرکل اداره هنرهای تجسمی، عکس منتشرشده از شست‌وشوی مجسمه جاکومتی با شلنگ در محوطه باز موزه هنرهای معاصر تهران را متعلق به سال ۸۶ می داند و یادآور می شود که این مجسمه بیش از سه سال پیش به داخل موزه منتقل شده است.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، هادی مظفری، مدیرکل اداره هنرهای تجسمی درباره عکس منتشر شده از شست‌وشوی مجسمه جاکومتی در محوطه موزه هنرهای معاصر با بیان این نکته که این عکس متعلق به سال‌ها پیش است، توضیح داد: این تصویر مربوط به فیلم مستندی است که سال ۸۶ درباره موزه هنرهای معاصر تهران ساخته شد که در بخشی از آن در حال شست‌وشوی مجسمه جاکومتی هستند. متاسفانه فردی که این تصویر را منتشر کرده، بخشی از این فیلم را تقطیع و بخش مورد نظر را منتشر کرده است.

او ادامه داد: این در حالی است که دو مجسمه جاکومتی که از سال ۵۶ و همزمان با افتتاح موزه هنرهای معاصر در محوطه بیرونی و حیاط موزه نصب شدند، چند سال پیش به خاطر آسیب‌هایی که در فضای محیطی به این مجسمه‌ها وارد می‌شد و با نظر کارشناسان بنیاد جاکومتی به داخل موزه منتقل شدند و الان بیش از سه سال است که این آثار داخل موزه نگهداری می‌شوند.

مظفری با ابراز تاسف نسبت به انتشار اخباری خلاف واقع در فضای مجازی، تاکید کرد: موزه هنرهای معاصر همیشه برای هنرمندان، صنف‌های هنری و مدیران و مسوولان دارای اهمیت بوده است. آثار موجود در موزه هنرهای معاصر، مربوط به کشور و تمام مردم است و کسی نمی‌تواند بگوید که انگیزه بیشتری برای پاسداری و مراقبت از این آثار دارد؛ بلکه خردجمعی و تمام افکار عمومی بر حفاظت و مراقبت از آثار موزه هنرهای معاصر تاکید دارد.

مدیر کل اداره هنرهای تجسمی درخواست کرد که «در چنین شرایطی حتماً قبل از انتشار، اخبار راستی‌آزمایی شود» و افزود: در همین راستا همکاران ما در موزه هنرهای معاصر و دفتر هنرهای تجسمی همیشه برای پاسخگویی به سوالات آماده هستند.

مظفری درباره حاشیه هایی که برای تغییر لوگوی موزه هنرهای معاصر پیش آمد، اظهار کرد: در بحث تغییر لوگوی موزه هنرهای معاصر نیز تمام نمایندگان نشریات و رسانه‌هایی که در جلسه حضور داشتند، می‌توانند شهادت دهند که به هیچ عنوان قرار نبود لوگوی این موزه تغییر کند. لوگویی که در سال ۷۰ توسط آقای جواد پویان طراحی شد، کماکان قرار بود مورد استفاده قرار بگیرد، اما در عین حال قرار بود هویت بصری موزه نیز گسترش پیدا کند و چیزی فراتر از لوگو برای موزه طراحی شود؛ موضوعی که در سال‌های گذشته فاقد آن بودیم. در آن جلسه آقای رضا عابدینی به عنوان یک طراح شاخص و شناخته شده بیان کرد که موزه جز لوگو، هویت بصری دیگری نداشت و در سال‌های گذشته حتی فونتی که برای موزه در چند مرحله طراحی شده بود، نتوانسته تجانس لازم را برقرار کند.

مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به اتفاقات اخیر بازگشایی موزه با تاخیر همراه می‌شود، گفت: شرایط بازگشایی بر اساس آن چیزی که پیش‌بینی شده دی ماه فراهم است، اما برای افتتاح نیاز به صدور مجوز از سوی ستاد ملی کرونا داریم که در حال انجام است.

logo-samandehi