ایلان ماسک از هنرمندان گرافیتی برای طراحی دیوارهای گیگا برلین دعوت کرد

ایلان ماسک، مالک و سهامدار اصلی تسلا از هنرمندان خیابانی سراسر جهانی دعوت کرد برای طراحی خارجی کارخانه غول‌پیکر این شرکت در برلین پیشنهادهای خود را ارائه کنند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، کار ساخت و ساز کارخانه تازه تسلا در آلمان موسوم به گیگا برلین پس از حدود ۱۰ ماه به شکل رسمی به پایان رسید تا به این ترتیب، آخرین مدل خودرو تسلا به نام مدل Y ساده‌تر دست مشتریان اروپایی برسد. حالا ماسک می‌خواهد دیوارهای بیرونی کارخانه را با آثار هنرمندان گرافیتی بیاراید و گیگا برلین را به جواهر براندنبورگ تبدیل کند.

مالک تسلا پیش‌تر در ماه فوریه تصاویر هوایی از کارخانه در حال تکمیل را توییت کرده و نوشته بود قرار است دیوارهای آن با نقاشی‌های هنرمندان خیابان تزئین شود. گرچه برخی آن زمان حرف‌های ماسک را نوعی شوخی می‌دانستند اما امروز به نظر می‌رسد گرافیتی‌کاران سراسر جهان می‌توانند هنر خود را در یکی از مهم‌ترین مراکز صنعتی اروپا و جهان به نمایش بگذارند و به احتمال زیاد پول خیلی خوب هم از مالک تسلا بگیرند.

حضور تسلا، ماسک و خودروهای فوق پیشرفته الکتریکی در آلمان که مهد مهم‌ترین خودروسازهای دنیا از جمله مرسدس، دایملر-کرایسلر و بی‌ام‌و است، با انتقادهای گسترده برخی رسانه‌ها و سیاستمداران آلمانی مواجه شده بود. ضمن اینکه فعالان زیست‌محیطی آلمان هم به دلیل از بین رفتن حیات وحش و طبیعت منطقه چندان دل خوشی از تسلا و ایلان ماسک ندارند.

logo-samandehi