ساخت بلندترین ساختمان ژاپن در توکیو

برج A District دارای فضای اداری بزرگ، اقامتگاه‌های لوکس، مراکز پزشکی، مدارس و مراکز تحقیقاتی خواهد بود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، برج A District با ارتفاع ۳۳۰متر توسط استودیو معماری Pelli Clarke در توکیو ساخته شد. این برج با کاربری مختلط، عنوان بلندترین ساختمان ژاپن را از Abeno Harukas که توسط همین استودیو طراحی و در سال ۲۰۱۴ تکمیل شد را ربود.

فرد کلارک، مدیر ارشد پروژه گفت: این برج شاید بصری‌ترین برج در خط افق باشد و اولین مکانی است که بازدیدکنندگان پس از ورود به توکیو خواهند دید.

منطقه هشت هکتار وسعت دارد و شامل دو برج کوچک‌تر و یک آلاچیق هم خواهد بود. دفاتر این برج با حدود ۲۰۴هزار مترمربع ۴۵طبقه را اشغال خواهند کرد و فضای داخلی نیز تا حد زیادی بدون ستون ساخته شده است. ۱۱ طبقه بالای این برج دارای ۹۱ خانه لوکس است که توسط هتلدار لوکس Aman ساخته شده و نمای داخلی آن توسط طراح داخلی Yabu Pushelberg طراحی می‌شود.

این سازه از سیستم‌های مقاوم در برابر زلزله، از جمله ژنراتورهای اضطراری و سیستم‌های آسانسور اضطراری برای اطمینان از ایمنی در صورت ضربه استفاده می‌کند.

مراکز آموزشی مانند مدرسه بریتانیا در توکیو نیز در داخل برج مستقر خواهند شد. این مرکز دارای یک پردیس هشت طبقه است که میزبان ۷۰۰ دانشجوی بین‌المللی خواهد بود. طبقات پنجم و ششم این برج ۶۴ طبقه به مرکز پزشکی پیشگیرانه دانشگاه کیو، مرکز درمانی و تحقیقاتی اختصاص دارد.

این بنا در سال ۲۰۲۳ به طور کامل تکمیل خواهد شد.

logo-samandehi