معرفی برنده جایزه معماری دانشگاه هاروارد

مارینا اوترو برنده جایزه معماری پژوهش ویل رایت ۲۰۲۲ دانشگاه هاروارد با تمرکز بر پروژه‌ معماری ذخیره‌سازی داده‌ها شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، این جایزه ۱۰۰ هزار دلاری برای دو سال تحقیق و سفر برای حمایت از رویکردهای تحقیقی معماری معاصر، با تاکید بر تحقیقات جهانی، به برنده کمک مالی می‌کند. عنوان پیشنهادی برنده برای پژوهش، «ذخیره‌سازی آینده: معماری‌هایی برای میزبانی متاورس» است که الگوی معماری جدید برای ذخیره داده‌های دیجیتال را بررسی می‌کند.

این پروژه به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه بازنگری زیرساخت‌های دیجیتال می‌تواند پاسخ‌هایی را به خواسته‌های بی‌سابقه‌ای که جهان امروز با آن مواجه است، ارائه دهد. تحقیقات میدانی، جمع‌آوری داده‌ها و توسعه نمونه اولیه منجر به یک کتابچه راهنمای منبع باز برای طراحی معماری مرکز داده می‌شود که شامل نمونه‌هایی از مدل‌های ذخیره‌سازی داده‌های اکولوژیکی، دایره‌ای و برابری‌خواهانه است.

دبیر جایزه اعلام کرد که پیشنهاد اوترو قانع‌کننده‌ترین تحقیق تلقی شد، زیرا بینش‌هایش در مورد نوع‌شناسی ساختمان عمدتاً نادیده گرفته شده است که پیامدهای گسترده‌ای بر مصرف زمین و انرژی در سراسر جهان دارد. اوترو تحقیق و جمع‌آوری داده‌های خود را تابستان امسال آغاز می‌کند و به دنبال آن از ایسلند و سوئد که هر دو از رهبران جهانی در انرژی‌های تجدیدپذیر هستند، بازدید خواهد کرد. این برنامه متمرکز بر نقش طراحان و معماران در چالش‌های زیست محیطی و اجتماعی معاصر است.

مارینا اوتروو درباره برنده شدن طرحش در این رقابت گفت: این جایزه اعتماد من را به توانایی این تحقیق برای ایجاد پارادایم‌های جدید برای مصرف و ذخیره داده‌ها برای ایجاد تفاوت، تأیید می‌کند. مراکز داده‌ها ممکن است مکان هیجان انگیزی برای یک پروژه معماری به نظر نرسد ولی اهمیت فزاینده صنعت داده‌ها در جهان معاصر محیط مناسبی برای تحقیق و پژوهش است.

مارینا اوترو مدیریت پروژه «نقش ‌طراحان هماهنگ با چالش‌های اکولوژیکی و اجتماعی معاصر» را در آکادمی طراحی آیندهوون در هلند به عهده دارد.

برندگان پیشین پیشنهادهای تحقیقاتی متنوعی از جمله معماری و فرهنگ گلخانه‌ها، پتانسیل جلبک دریایی، صدف دریایی، دگرگونی مواد، منطقه جزر و مد برای پیشبرد دانش معماری، آینده مواد و دگرگونی مواد را ارائه داده‌اند.


logo-samandehi