برترین دفاتر معماری جهان معرفی شدند

از بین ۱۰۰ استودیو معماری برتر جهان، استودیو معماری گنسلر رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، سایت طراحی ساختمان (Building Design) بنا به سنت هر ساله خود بخشی را با عنوان WA۱۰۰ را به وبسایت خود اختصاص داده که صد شرکت برتر معماری را بر اساس تعداد کارمندان و میزان درآمد رتبه‌بندی می‌کند.

در میان بزرگ‌ترین شرکت‌های معماری استودیو معمار گنسلر با دو هزار و ۶۹۲ کارمند و با درآمد یک میلیارد مانند سال قبل در رتبه اول قرار گرفته است. گنسلر یک شرکت معماری مستقر در کالیفرنیا است که به طراحی‌های مدرن می‌پردازد و در سال ۱۹۶۵تاسیس شد. در حال حاضردر ۵۰ کشور جهان فعالیت می‌کند و بیش از ۱۰هزار پروژه در بیش از دو هزار شهر دنیا را انجام داده است.

تمرکز کار گنسلر بر محیط‌های شهری است و طبق باور بنیانگذاران آن آنچه که شهر‌ها را می‌سازد چیزی جز سازه‌های شهری مثل فرودگاه‌ها، هتل‌ها، مدارس، دفاتر کار، مراکز درمانی، محیط‌های ورزشی-تفریحی و… نیست. گنسلر برنامه‌های متعددی در حوزه مدیریت شهری از قبیل مبارزه با بی‌خانمانی، بهبود کیفیت زندگی افراد و نیز تربیت نسل جدید معماران را دنبال می‌کند.

کمپانی Zhubo Design با یک هزار و ۳۲۰ کارمند با درآمد ۱۱۰ تا ۱۱۹ میلیون دلار جایگاه دوم را از استودیو ژاپنی نیکن سکی گرفت. این استودیو در سال ۱۹۹۶ تأسیس شد و عمدتاً در زمینه طراحی معماری، طراحی تجاری و خدمات مشاوره مرتبط با طراحی معماری، برنامه‌ریزی شهری و طراحی داخلی فعالیت می‌کند.

شرکت معماری HDR با یک هزار و ۳۱۲ نفر با درآمد ۵۰۰ تا ۵۹۹ میلیون دلار مانند سال قبل در رتبه بعدی قرار دارد. این شرکت توسط هنینگ اچ هنینگسان پایه‌ریزی شد. این شرکت طی نظرسنجی جهانی معماری به عنوان یکی از بهترین شرکت‌های طراح در حوزه مراقبت‌های بهداشتی و از جمله بهترین طراحان ساختمانی در منطقه اروپای مرکزی و شرقی معرفی شده است. این شرکت علاوه بر معماری در حوزه‌های متنوع دیگری از قبیل مهندسی، برنامه‌ریزی، علوم زیست محیطی، پژوهش و… نیز فعالیت دارد. درواقع پروژه‌های HDR بسیار متنوع هستند ولی آنچه درمیان همه آن‌ها مشترک است، رعایت اصول زیست محیطی است.

اما شرکت نیکن سکی با یک هزارو ۳۱۲ شاغل و درآمد ۶۰۰ تا ۶۹۰ میلیون دلار با دو رتبه نزول در رتبه چهارم قرار گرفت.این شرکت ژاپنی بیش از ۱۱۵ سال پیش تاسیس شده است. نیکی سکی یک شرکت حرفه‌ای در حوزه خدمات معماری، برنامه‌ریزی شهری و حوزه‌های زیست محیطی است. این شرکت، بیش از ۲۵۰۰ پروژه را تاکنون به پایان رسانده و در ۱۶ شهر جهان شعبه دارد.

شرکت معماری سوئدی سوئکو با یک هزار و ۲۶۴ کارمند از رتبه چهارم به رتبه پنجم تنزل کرد. این شرکت مهندسی در زمینه ارائه خدمات ساخت‌وساز، معماری، مهندسی محیط زیست و مشاور مدیریت فعالیت می‌کند. شرکت سوئکو در سال ۱۹۹۷ توسط گونار نوردستروم تأسیس شد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر استکهلم، سوئد قرار دارد و بخشی از سهام آن در بازار بورس استکهلم معامله می‌شود.

از بین ۱۰۰ استودیو معماری برتر جهان، ۳۹ شرکت در آسیا، ۳۲ شرکت در اروپا، ۱۱ کمپانی در آمریکا، ۵ استودیو در کانادا، ۳دفتر در استرالیا و ۲ شرکت در آفریقا واقع شده‌اند.


برای مشاهده لیست ۱۰۰ شرکت معماری برتر اینجا کلیک کنید.


logo-samandehi