خورشید و باد

تلفیقی قدرتمند از نقاشی منظره سنتی چینی و هنر گرافیتی

«در قله چهار هزار متری، خودروی من در برف مانده بود. این مجموعه را در حالی که منتظر نجات بودم، به پایان رساندم، دست‌ها و پاهایم یخ زده و در حال اندیشیدن به عقاب هایی که در آسمان می چرخند بودم.» این را چن یینگجی در مورد مجموعه اخیرش می‌گوید.

به گزارش گالری آنلاین، گالری Danysz نمایشگاه انفرادی جدید Chen Yingjie را در پاریس افتتاح می کند.

دیوارهای Danysz Paris - Marais با نمایشگاه انفرادی جدید چن یینگجی پر از انرژی مغناطیسی است: "خورشید و باد" از 2 تا 24 سپتامبر 2022 در معرض دید عموم قرار می گیرد. این هنرمند کانتونی همچنان به توسعه یک سبک قدرتمند متقابل منحصر به فرد ادامه می دهد. تلفیقی قدرتمند از نقاشی منظره سنتی چینی و هنر گرافیتی. شیوه کار او تا حد زیادی همراه با ژست است. او دقیقاً مانند جکسون پولاک، با حرکات پویا و تکنیک‌های پاشیدن رنگ با بوم درگیر می‌شود.

«خورشید و باد» جدیدترین آثار این هنرمند چینی را ارائه می‌کند. این اعجوبه جوان پس از سفر درون‌نگر خود، ماه‌ها به نقاشی در منطقه شانگری لا در یوننان در چین پرداخت تا به آخرین مجموعه‌اش «نقاشی از طبیعت یوننان» جان ببخشد، که نشان‌دهنده آخرین مرحله از کاوش‌های ژانرشکنی اوست.

مجموعه "نقاشی از طبیعت یوننان" نقطه عطف جدیدی در پیگیری هنری اوست که عقب نشینی هنری دشوار هنرمند را در مسیر کوهستانی شیب دار به تصویر می کشد. در زیر آفتاب تپنده و برف یخبندان، او یکی از زیباترین برجستگان جهان، کوه مقدس اژدهای جید برفی که به «کوه بهشتی» نیز معروف است، به تصویر کشید.

چن که به دلیل سبک بسیار منحصربه‌فردش که همه دسته‌ها را به چالش می‌کشد، شهرت دارد، با ادغام آزادانه هنر خیابانی و اکسپرسیونیسم انتزاعی، منظره‌ای متبلور از مناظر طبیعی متنوع و نفس‌گیر ارائه می‌دهد. این هنرمند توضیح می دهد: "ما باید از طبیعت ترسیده باشیم." او تصمیم گرفت تا قله های 4000 متری پوشیده از برف را با بوم، قوطی های اسپری و رنگ اکریلیک طی کند و مسیرهای خطرناک را دنبال کند تا با مادر طبیعت، یکی از منابع اصلی الهام خود یکی شود.

logo-samandehi