نامداران جهان هم نتوانستند حراجی «کریستیز» را نجات دهند

جدیدترین حراجی آثار هنری قرن بیستم و بیست و یکم کریستیز با حضور نقاشی های هنرمندان نامدار جهان، به فروش آثاری به قیمت صدها میلیون دلار منجر شد. با این همه با توجه به قیمت‌های تخمینی، به نظر می‌رسد انتظارها از فروش آثار هنری برآورده نشده است.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا به نقل از آرت‌نیوز نوشت، حراجی کریستیز در نیویورک اخیرا میزبان آثار برخی از محبوب ترین هنرمندان قرن بیستم و بیست و یکم جهان بود و نتیجه آن، فروش آثار هنری به ارزش کلی ۴۲۱.۹ میلیون دلار بود.

در حراجی روز پنجشنبه کریستیز خریداران هم به صورت حضوری و هم به صورت تلفنی برای خرید تابلوهای نقاشی ارائه شده با یکدیگر رقابت می‌کردند. در این حراجی تابلو نقاشی «بئاتریس هستینگز»(۱۹۱۵) اثر «آمادئو مودیلیانی» که با قیمت تخمینی ۱۲ الی ۱۸ میلیون دلار به حراج گذاشته شده بود به قیمت ۱۵ میلیون دلار فروخته شد.

«بئاتریس هستینگز»(۱۹۱۵) اثر «آمادئو مودیلیانی»


البته در این حراجی، فروش برخی از آثار هنری طبق پیش‌بینی‌ها پیش نرفت. برای مثال تابلو نقاشی «بوفالو بیل»‌ اثر «پابلو پیکاسو»‌ مورد توجه تعداد کمی از خریداران قرار گرفت و در نهایت به قیمت ۱۲.۴ میلیون دلار فروخته شد.


«بدون عنوان شماره ۳»‌ اثر «ویلم دکونینگ»


تابلو نقاشی «بدون عنوان شماره ۳»‌ اثر «ویلم دکونینگ» نقاش مطرح جنبش اکسپرسیونیسم انتزاعی نیز شرایط به مراتب نامیدکننده‌تری را تجربه کرد و فروخته نشد.


«شوگر ری رابینسون» اثر «ژان میشل باسکیا»‌


اما تابلو نقاشی «شوگر ری رابینسون» اثر «ژان میشل باسکیا»‌ که قرار بود ستاره بخش آثار هنری قرن بیست و یکم باشد نیز فروش موفقیت‌آمیزی نداشت؛ چراکه کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند این نقاشی حدود ۳۵ میلیون دلار فروخته شود، اما در نهایت به قیمت ۳۲.۴ میلیون دلار فروخته شد.


«جیم بیم _ قطار جی. بی. ترنر»‌ اثر «جف کونز»


مجسمه قطار «جیم بیم _ قطار جی. بی. ترنر»‌ اثر «جف کونز» به قیمت ۱۶.۹۹ میلیون دلار فروخته شد.

logo-samandehi