سرقت نقاشی «بنکسی»‌ در اوکراین با شکست مواجه شد

تلاش گروهی برای سرقت دیوارنگاره‌ای که «بنکسی»‌،‌ هنرمند معروف هنر خیابانی بر روی ساختمان جنگ‌زده اوکراین خلق کرده بود با شکست مواجه شد.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا به نقل از گاردین نوشت،‌ گروهی از مردم در اوکراین سعی کردند،‌ اثر هنری «بنکسی»‌ را با جدا کردن بخشی از دیوار یک ساختمان مخروبه بدزدند.

این افراد توانستند بخش گچی دیوار که تصویر زنی با ماسک گاز و کپسول آتش‌نشانی در دستش به تصویر کشیده است را از یک ساختمان ویران‌شده جدا کنند،‌ اما حین سرقت در «هوستومل»،‌ شهری در نزدیکی «کی‌یف» دیده شدند و این اثر هنری از آن‌ها پس گرفته شد. به گفته فرماندار «کی‌یف» این نقاشی سالم است و پلیس از آن محافظت می‌کند.

پلیس اوکراین ضمن اعلام خبر سرقت ناموفق دیوارنگاره «بنکسی»‌، تصویری از دیوار زرد ساختمانی در «هوستومل» را منتشر کرد که بخشی اعظمی از نمای گچی آن جداشده و آجرهای دیوار قابل مشاهده است. به گزارش پلیس، چند نفر در ارتباط با سرقت این دیوارنگاره در صحنه دستگیر شده‌اند.

«بنکسی» هنرمند گرافیتی‌کار اهل بریستول است که با نقاشی‌های دیواری و هنر گرافیتی اعتراضی خود، شهرت جهانی دارد، با این حال هنوز هویت اصلی او فاش نشده است. نقاشی‌های این هنرمند بیشتر به مسائل سیاسی و موضوع‌هایی مانند گرمای جهانی، جنگ، شنود غیرقانونی و شرایط سخت کاری پرداخته است. تا کنون بارها نقاشی‌های این هنرمند از روی دیوار جدا و به قیمت صدها هزار پوند فروخته شده است.

logo-samandehi