«سرزمین ما، هنر ما» در موزه طبیعت کانادا

منطقه «نوناویک» یکی از زیباترین مناطق کانادا که از آن به عنوان «سرزمین بزرگ» یاد می‌شود، میزبان آثاری از هنرمندان تجسمی تا اجرای سیرک است.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایرنا، نمایشگاه"سرزمین ما، هنر ما" با تمرکز بر آثار هنرمندان نوناویک از هنرهای تجسمی گرفته تا ویدئو، مهره‌کاری، آواز و اجرای سیرک از روز جمعه در موزه طبیعت کانادا دایر شده است.

هنرهای به نمایش درآمده، آثار چندین هنرمند نوناویک است؛ منطقه‌ای که از آن به عنوان سرزمین بزرگ یاد می‌شود.

این نمایشگاه توسط موسسه فرهنگی آواتاق که با هدف ترویج و حفظ زبان و فرهنگ اینویت در کبک فعالیت می‌کند، دایر شده است.

آندره آن وین هماهنگ‌کننده Aumaaggiivik دبیرخانه هنر نوناویکدر گفت وگوی تلفنی به Eye on the Arctic شریک بین سازمان‌های رسانه‌ای عمومی، خصوصی و مستقل کانادا، گفت این موسسه از فعالیت‌هایی که در زمینه‌های باستان‌شناسی، نقشه‌برداری و تبارشناسی انجام می‌شود حمایت می کند.

به گفته او، هنر راهی مطلوب برای گفت و گو در خصوص پیوند با زمین است.

این موسسه از هنرمندان در حوزه‌های هنر تجسمی، اجرا، موسیقی، فیلم و ویدئو، ادبیات، داستان سرایی و... با پرداخت کمک هزینه حمایت می‌کند.

آن وین می‌گوید این نمایشگاه لحظه مهمی برای به نمایش درآوردن فرهنگ منحصر به فرد ساکنان نوناویک است.

نوناویک یکی از زیباترین مناطق کاناداست. طلوع و غروب خورشید در این منطقه همانند عکس‌‍‌های مناظری‌ هستند که گویی با فتوشاپ تغییر یافته و زیباتر شده‌اند و گاه بیننده در باور آن‌ها دچار تردید می‌شود. این منطقه در شمال کبک قرار گرفته و سرشار از منابع طبیعی به همراه جنگل‌های سوزنی‌برگ و پهن‌برگ و دریاچه‌های متعدد و رودخانه‌هاست.

نوناویک در گویش محلی اینوکتیتوت به معنای سرزمین بزرگ است و ساکنان اینوئیت این منطقه، خود را نوناویمیوت می نامند. نوناویک منطقه اینویت واقع در قطب شمال کبک جمعیتی در حدود ۱۳ هزار نفر دارد.

logo-samandehi