طراحی موزه علمی-تخیلی چنگدو توسط معماران زاها حدید

موزه علوم تخیلی چنگدو در چین توسط معماران زاها حدید در حال ساخت است. این موزه میزبان بزرگترین رویداد علمی-تخیلی Worldcon2023 خواهد بود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، این مکان ۵۹۰۰۰ متر مربعی که میزبان هشتاد و یکمین کنوانسیون جهانی داستان‌های علمی-تخیلی جهانی و مراسم جوایز هوگو خواهد بود، قرار است به یک مرکز پر جنب و جوش نوآوری و محل گردهمایی مرکزداستان‌نویسی علمی- تخیلی در چین تبدیل شود.

شهر چنگدو با ۲۰ میلیون نفرجمعیت در حال تبدیل شدن به یک مرکز مهم جهانی نوآوری و تحقیقات علمی است.

موزه علمی-تخیلی چنگدو در شهر جدید علم و نوآوری منطقه پیدو واقع شده است و از حداکثر انعطاف‌پذیری برای میزبانی از نمایشگاه‌ها، کنفرانس‌ها و رویدادها بهره می‌برد.

این موزه با ادغام در بافت طبیعی و منحصربه‌فرد منطقه، به نظر می‌رسد که در بالای سطح دریاچه شناور است. طراحی سیال موزه از طریق تجزیه و تحلیل مدل‌سازی دیجیتالی توسعه یافته است که کارایی در ترکیب، شرایط سایت، تابش خورشیدی و ساختار را تضمین می‌کند و مطابق با استانداردهای سه ستاره برنامه ساختمان سبز چین پیش رفته است. علاوه بر این، تهویه هیبریدی طبیعی، فتوولتائیک‌های تعبیه شده در سایبان، طراحی و ابعاد سقف آن به ماهیت پایدار و کارآمد موزه کمک می‌کند.

موزه علمی-تخیلی چنگدو شامل گالری‌های نمایشگاهی، سالن‌های تئاتر، کنفرانس و فضاهای جانبی خواهد بود. این پروژه با اتصال به زیرساخت‌های شهری، مسیری را بین فضاهای داخلی و خارجی در سطوح مختلف ایجاد می‌کند. زمین‌های اطراف موزه با درختچه های بومی طراحی شده و امکان جمع آوری و ذخیره آب باران را برای تصفیه طبیعی و استفاده مجدد را فراهم می‌کند.

logo-samandehi