مجسمه آینه ای آنیش کاپور در نیویورک

پس از سال‌ها تأخیر، سرانجام نسخه کوچک‌تری از Cloud Gate، مجسمه محبوب شیکاگو توسط آنیش کاپور، هنرمند بریتانیایی-هندی، در نیویورک نصب شد.

به گزارش گالری آنلاین، اثر که با عنوان mini-Bean است، 19 فوت و 40 تن وزن دارد. قیمت آن بین 8 تا 10 میلیون دلار تخمین زده می‌شود و در خیابان لئونارد 56 در محله ترایبکا منهتن قرار دارد. این اثر با دقت در نمای بیرونی برج لوکس فرو رفته است تا فقط ساکنان بتوانند تمام اضلاع آن را ببینند. خود کاپور در سال 2016 یک آپارتمان چهار خوابه به قیمت 13.5 میلیون دلار در آنجا خریده است.

خبر افتتاح مجسمه اولین بار توسط وب سایت طراحی شهری و املاک و مستغلات مجله نیویورک Curbed گزارش شد. کار بر روی مجسمه جدید کاپور بیش از چهار سال پیش آغاز شد، اما این روند به دلیل مسائل ساخت‌ و ساز و محدودیت‌های مسافرتی Covid-19 به تعویق افتاد.

این اثر نیاز به 38 صفحه فولادی ضد زنگ با فرم‌دهی دقیق و یک چارچوب نگهدارنده سفارشی داشت که همگی دقیقاً به هم جوش داده شده، سنباده‌ کاری شده و صیقل داده می‌شدند، به طوری که وقتی همه آنها مونتاژ شدند، نتایج یک فرم مجسمه‌سازی کامل ایجاد کرده است.

در حالی که مجسمه کاپور در خیابان لئونارد شماره 56 سرانجام برای بازدید عموم آماده شد، اما هنوز نام رسمی ندارد. مراسم نامگذاری برای بهار برنامه ریزی شده است.

logo-samandehi