مجسمه ای از جف کونز در یک نمایشگاه شکست

مجسمه ۴۲ هزار دلاری جف کونز در یک نمایشگاه هنری نابود شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، نمایشگاه Art Wynwood در میامی آمریکا میزبان مجموعه‌ای از آثار هنر معاصر بود و در این میان یک مجسمه سگ بالونی آبی کوچک اثر هنرمند مشهور، جف کونز نیز قرار داشت. اما در حین بازدید علاقه‌مندان هنر از این آثار، ناگهان صدای خرد شدن چیزی در فضا پیچید.

جمعیت زیادی در اطراف قطعات شکسته جمع شدند و در تعجب بودند که آیا این یک اثر هنری است که بر اثر حادثه شکسته است، یا یک پرفورمنس در حال اجراست؟ اما چند لحظه بعد مشخص شد که این قطعات مربوط به اثری از یک هنرمند آمریکایی است که به خاطر اشارات به فرهنگ پاپ و به تصویر کشیدن ‌اشیاء روزمره شناخته شده است. مجسمه‌های غول پیکر و گران قیمت جف کونز در سراسر دنیا شناخته شده است و یکی از گرانترین آثار هنری جهان به قیمت ۹۱ میلیون دلار متعلق به اوست.

در نهایت مشخص شد که این مجسمه براق آبی رنگ، که فرم آن مانند بادکنک بوده، یکی از بازدیدکنندگان را به سمت خود کشیده است و او برای تشخیص جنس مجسمه، آن را لمس کرده است و همین باعث افتادن و شکستن مجسمه شد.

این لحظه مانند زمانی بود که اثر خودویرانگر بنکسی با عنوان «دختری با بادکنک» در حراجی ساتبیز، در لحظه حراج تبدیل به رشته‌های کاغذ شد. شکستن اثر هنری در یک نمایشگاه اتفاق بسیار نادری است، هرچند که در سال ۲۰۱۴ یک هنرمند محلی عمداً یک گلدان اثر AI Weiwei را در موزه هنر پرز میامی خرد کرد.

استفان گامسون، یک هنرمند و مجموعه‌دار آثار هنری که در این صحنه حضور داشت، این اتفاق را مانند یک تصادف رانندگی در بزرگراه توصیف کرد که جمعیت زیادی را جلب می‌کند. او که هوادار جف کونز است همان جا پیشنهاد داد که قطعات شکسته را خریداری کند. او گفت: «من حتی وقتی یک اثر هنری شکسته شود، ارزش آن را پیدا می‌کنم. برای من داستان این اثر اهمیت دارد. این چیزی است که هنر را جالب‌تر می‌کند.»

logo-samandehi