شش تصویرگر ایرانی در میان منتخبان جشنواره کتاب نامی کره

کتاب «تیک تاک» به نویسندگی و تصویرگری مهشید راغمی از آثار جدید انتشارات کانون پرورش فکری در حالی در مرحله اول جشنواره بین‌المللی کتاب کودک جزیره نامی کره‌جنوبی انتخاب شد که نام شش تصویرگر ایرانی در میان منتخبان قرار گرفته است.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این مسابقه دو مرحله دارد؛ در مرحله اول به‌صورت آنلاین از تصویرگران ثبت‌نام و آثارشان در سایت مسابقه بارگذاری می‌شود.

پس از داوری اولیه فهرستی از سوی هیئت داوران متشکل از تصویرگران انتخاب شده تهیه و در مرحله دوم آثار تصویرگران منتخب برای داوری پایانی به این مسابقه ارسال می‌شود.

بر همین اساس از بین تصویرگران انتخابی در مرحله‌ اول شش تصویرگر ایرانی انتخاب شدند که در این میان یک اثر متعلق به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

کتاب «تیک تاک» به نویسندگی و تصویرگری مهشید راغمی هنوز از سوی کانون روانه بازار نشده و در حال انتشار است.

بر اساس این خبر، جشنواره بین‌المللی کتاب کودک جزیره نامی یا نامبوک، از سال ۲۰۰۵ در جزیزه نامی که یکی از حامیان جایزه هانس کریستین اندرسن در کره است، برگزار می‌شود.

کاشف و صاحب جزیره نامی، مین بیونگدو از حدود ۵۰ سال پیش حمایت خود از انجمن‌های هنری را شروع کرد. این کمک‌ها شامل کمک‌های مالی برای انجمن‌های موسیقی، برگزاری برنامه‌های هنری و کمک به نویسندگان کتاب‌های کودکان بوده است.

این جزیره به‌عنوان یکی از حامیان فرهنگ به‌صورت عام و کتاب‌های کودک به‌صورت خاص در سال ۲۰۱۳ برای اولین بار با عنوان مسابقه تصویرگری کتاب کودک نامبوک برگزار شد.

جوایز این مسابقه شامل جایز اول مبلغ ۱۰هزار دلار آمریکا، دو جایزه جزیره طلایی ۵هزار دلار آمریکا، سه جایزه‌ جزیره سبز ۲هزار دلار آمریکا و ۱۰ جایزه مخصوص است.

logo-samandehi