نگاهی بر آثار مجسمه ساز CLEMENT MEADMORE

پیچیدگی و رسایی ویژگی بارز آثار هوانورد و هنرمند مجسمه ساز استرالیایی برشمرده میشود.

به گزارش گالری آنلاین، کلمنت میدمور (9 فوریه 1929 - 19 آوریل 2005) مجسمه ساز استرالیایی در ملبورن متولد شده است.

او در ابتدا در انستیتوی فناوری سلطنتی ملبورن در استرالیا، در رشته مهندسی هوانوردی تحصیل کرد، اما چندی بعد پس از فارغ التحصیلی در سال 1949، به طراحی مبلمان پرداخت تا اینکه در سال 1953 اولین مجسمه از فولاد جوش خورده را برای فروش ارائه داد.

در همان سال به انگلستان، فرانسه و آلمان سفر كرد و در سال 1959 به ژاپن رفت.

در حالی که یک هنرمند جوان بود، کارهایش بسیار مورد توجه قرار گرفت و چندین نمایشگاه از جمله چندین نمایش انفرادی در ملبورن و سیدنی برگزار کرد.

میدمور در سال 1963 در سن 34 سالگی به نیویورک رفت و سپس شهروند ایالات متحده شد.

این هنرمند، به استثنای گذراندن یک سال در استرالیا به عنوان ویرایشگر عکس مجله Vogue، تا پایان عمرش در نیویورک زندگی و کار کرد.

میدمور در آوریل 2005 درگذشت و میراث مهمی از مجسمه های زیبا و ضد خشونت را در بسیاری از مکانهای معتبر ایالات متحده، ژاپن و مکزیک به جا گذاشت.

کلمنت مید مور یک فرم واحد را با وضوح و سخت گیری به وجود آورد که در عین پیچیدگی، رسا بودن و پویایی، ویژگی های مجسمه سازی مدرن و کلاسیک را منتقل میکرد.

به نظر می رسد انگیزه هنری او از مادرش، مری اگنس لودلو میدمور، زن اسکاتلندی ناشی شده است که از همان زمان کودکی در استرالیا زندگی می کرد. میدمور در کودکی به شدت تحت تأثیر علاقه مادرش به کار دایی هنرمند نقاش وی به نام جسی جوهورست هیلدر (1881 - 1916)، قرار گرفت.

منبع: sculpturesite / meadmore / annaschwartzgallery

تهیه: بهاره زالی

logo-samandehi