گذر از دانشکده پزشکی و ارتش تا رسیدن به دنیای مد

زندگی Giorgio Armani طراح خلاق دنیای مد با گذر از مسیرهای متعدد زندگی به بنیانگذاری برند Armani می انجامد.

به گزارش گالری آنلاین، جورجیو آرمانی متولد 11 ژوئیه 1934 یک طراح لباس ایتالیایی است. آرمانی در یک خانواده ارمنی ایتالیایی در شهر پیاچنزا در شمال ایتالیا به دنیا آمد و در آنجا با مادر بزرگ خود سرخیو و خواهر کوچکتر روزانا توسط مادرش ماریا رایموندی و پدر اوگو آرمانی (حسابدار یک شرکت حمل و نقل) بزرگ شد.

آرمانی در حالی که در دبیرستان در Liceo Scientifico Leonardo Da Vinci در میلان تحصیل می کرد، آرزوی حرفه پزشکی را داشت، به ویژه پس از خواندن کتاب ارگ A. J. Cronin.

وی در گروه پزشکی دانشگاه میلان ثبت نام کرد، اما پس از سه سال، در سال 1953، او را ترک کرد و به ارتش پیوست. وی به دلیل سوابق پزشکی به بیمارستان نظامی در ورونا منصوب شد و در آنجا در نمایش ها در آرنا شرکت می کرد. وی سرانجام تصمیم گرفت به دنبال راهی متفاوت برای شغل خود باشد.

پس از حضور در نیروهای مسلح، آرمانی در سال 1957 شغلی مرتبط با کمد ویترین را در La Rinascente، یک فروشگاه بزرگ در میلان پیدا کرد. وی در ادامه به عنوان فروشنده بخش پوشاک مردانه فعالیت کرد و در این حرفه تجربه ارزشمندی در بازاریابی صنعت مد کسب کرد.

در اواسط دهه 1960، آرمانی به شرکت Nino Cerruti نقل مکان کرد و در آنجا لباس های مردانه را طراحی کرد. طرح های وی مورد تقاضا بود و برای دهه بعد ، ضمن ادامه کار برای Cerutti، آرمانی نیز به صورت مستقل فعالیت کرد و به طور همزمان به 10 تولید کننده کمک کرد.

او ابتدا با کار برای Cerruti مورد توجه قرار گرفت، سپس با شرکت های دیگری از جمله Allegri ،Bagutta و Hilton کار کرد.

در اواخر دهه 1960، آرمانی با سرجیو گالئوتی آشنا شد، که این آغاز یک رابطه شخصی و شغلی بود که سالها ادامه داشت.

در سال، گالئوتی او را متقاعد كرد كه دفتر طراحی خود را در میلان افتتاح كند. این امر منجر به یک دوره همکاری گسترده شد و طی آن آرمانی به عنوان یک طراح مستقل در تعدادی از خانه های مد از جمله Allegri ،Bagutta ،Hilton ،Sicons ،Gibò ،Montedoro و Tendresse کار کرد.

مطبوعات بین المللی به سرعت پس از نمایش Sala Bianca در کاخ Pitti فلورانس به اهمیت آرمانی پی بردند. این تجربه فرصتی را برای آرمانی فراهم کرد تا سبک خود را به روشهای جدید توسعه دهد. او اکنون آماده بود برند شخصی خود را تأسیس کند.

در اکتبر همان سال، او اولین مجموعه لباس مردانه آماده خود را برای بهار و تابستان 1976 با نام خودش ارائه داد. وی همچنین برای همان فصل یک خط تولید زنان ساخت.

آرمانی یک رابطه ی مبتکرانه با صنعت مد برقرار کرد که مشخصه آن توافق با Gruppo Finanzario Tessile در سال 1978 بود، و آن به معنی تولید پوشاک آماده لوکس در محیط تولید تحت نظارت دقیق طراح شرکت بود. در سال 1979، پس از تأسیس شرکت جورجیو آرمانی، آرمانی شروع به تولید برای ایالات متحده کرد و خط اصلی را برای مردان و زنان معرفی کرد. این برند با معرفی چندین خط تولید جدید، از جمله G. A. Le Collezioni ، لباس زیر و لباس شنای جورجیو آرمانی و لوازم جانبی جورجیو آرمانی به یکی از نام های برجسته در مد بین المللی تبدیل شد. در اوایل دهه 1980 این شرکت توافقنامه مهمی با L'Oréal برای ایجاد عطرها امضا کرد و خطوطArmani Junior ، Armani Jeans و Emporio Armani را معرفی کرد و به دنبال آن در سال 1982 لباس زیر، لباس شنا و لوازم جانبی Emporio معرفی شد. فروشگاه جدیدی در میلان برای خط Emporio افتتاح شد و پس از آن اولین بوتیک جورجیو آرمانی ارائه شد.

او همواره به تولید محصولی جوان پسندتر با همان کیفیت بالا، اما با قیمت قابل دسترس تر می اندیشید.

آرمانی همچنین احساس کرد که رابطه با سینما چه به دلایل تبلیغاتی و چه به انگیزه ایجاد خلاقیت بسیار ضروری است. او لباس های آمریکایی Gigolo (1980) را طراحی کرد، موفقیت آنها منجر به همکاری طولانی مدت با دنیای فیلم شد. آرمانی برای بیش از صد فیلم لباس طراحی كرد كه یكی از مهمترین آنها The Untouchables (1987) بود.

در سال 1996 دوست دیرین او اریک کلپتون آهنگ هایی را برای نمایش های مد آرمانی ساخت و از آن پس لباس آرمانی را پوشید. بعداً در همان سال Clapton دو فروشگاه Emporio Armani را در شهر نیویورک افتتاح کرد. در سال 1998 آرمانی مهمانی حراج گیتار Clapton's Crossroads را برگزار کرد.

سپس شعبه های خود را در چین گسترش داد و از سال 2009، آرمانی در 37 کشور مختلف شعبه افتتاح کرد.

در سال 2008، آرمانی لباس گاوبازی را به نام "Goyesco" طراحی كرد، كه گاوباز اسپانیایی Cayetano Rivera Ordóñez آن را در "Corrida Goyesca" در Ronda، اسپانیا پوشید. آنها همچنین در چندین نمایش مد و دیگر رویدادها همکاری داشته اند.

تا سال 2001 آرمانی به عنوان موفق ترین طراح ایتالیایی شناخته شد و مدی پیشگام در فرش قرمز را به خود اختصاص داد.

گردش مالی سالانه 1.6 میلیارد دلار و ثروت شخصی 7 میلیارد دلار، از سال 2012 برای جورجیو آرمانی موفقیت کمی نبود!

این برند در زمینه لباس، لوازم جانبی، عینک، لوازم آرایشی و عطرهای مخصوص آقایان و خانم ها تخصص دارد. این مجموعه استفاده از خز حیوانات را در مجموعه های خود در راستای حمایت از حقوق حیوانات ممنوع کرده است.

آرمانی در 24 ژانویه 2007 مجموعه خود را به صورت زنده از طریق اینترنت پخش كرد، نمایش مد Armani Privé بهار/ تابستان 2007 از طریق تلفن های همراه MSN و Cingular پخش شد.

منبع: Armani / en.wikipedia / lovehappensmag / fashiongonerogue

تهیه: بهاره زالی

logo-samandehi