نمایش دژهای یخی در سی‌وهفتمین جشنواره یخ هاربین چین

سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی مجسمه‌های یخی و برفی"هاربین"در چین برای نمایش برج‌ها و کاخ‌ها و دژهای یخی بر روی بازدیدکنندگان باز شده است.

این جشنواره در شهر هاربین، در شمال‌شرقی استان هیلونگ‌جیانگ چین، یکی از بزرگترین جشنواره‌ها در نوع خود است.

این جشنواره، سازه‌های بلند تراشیده از یخ و برف را به نمایش می‌گذارد و فعالیت‌هایی مانند مسابقات سورتمه‌سواری، هاکی روی یخ، فوتبال روی یخ، اسکیت سرعت و اسکی آلپاین را میزبانی می‌کند.

با توجه به اعمال محدودیت‌های ورود به چین به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، انتظار می‌رود که بیشتر بازدیدکنندگان گردشگران داخلی باشند.

این جشنواره در سال ۱۹۶۳ آغاز شد، ولی در جریان انقلاب فرهنگی چین دچار وقفه شد و دوباره در سال ۱۹۸۵ از سر گرفته شد.

در دسامبر گذشته، حدود ۳۰۰ "معدنچی یخ"، که بسیاری از آنها کارگران ساختمانی و کشاورز بودند، سازه‌های سر به فلک کشیده یخی این جشنواره را ساختند.

برای ساختن شهر یخی، دهها هزار قالب یخ از رودخانه یخ‌زده سونگ‌هوا، که یک کیلومتر عرض دارد و از شهر هاربین رد می‌شود، استخراج شده است.

قالب‌های یخ سپس با کامیون به محل جشنواره منتقل شده‌اند و در آنجا برای ساخت سازه‌هایی در اندازه واقعی مورد استفاده قرار گرفته‌اند؛ این سازه‌ها شامل دژها، معبد‌ها، پل‌ها، و حتی یک رستوران واقعی غذای گرم هستند.

وانگ کیوشنگ، یک معدنچی یخ، به خبرگزاری رویترز توضیح داد که چرا آنها نیاز به یخ رودخانه دارند "یخ مصنوعی به اندازه کافی ضخیم و قوی نیست که بتواند درمقابل باد مقاومت کند".

کارگران از چکمه‌های لاستیکی ساق‌بلند تا زانو، کاپشن‌های پر قو، دستکش‌های ضخیم، و کلاه‌های گوش‌دار استفاده می کردند تا گوش های خود را درمقابل دمای زیر صفر محافظت کنند.

وانگ کیوشنگ به خبرگزاری رویترز گفت "ما هر روز ساعت ۶ صبح شروع به کار استخراج یخ می‌کنیم".

او گفت "بعضی وقت‌ها ما باید تا دیر وقت اضافه‌کاری کنیم، تا ساعت ۸ یا ۹ شب، حتی تا بعد از نیمه شب".

آنها قالب‌های یخ را برای ساختن دیوارها روی هم چیده بودند.

سپس کارگران آنها را با اره برقی و اسکنه و چنگک به اندازه و شکل مناسب برش می‌دادند.

کارگران هنگام کار، ناهارشان را که غذاهای گرم بود، در غذاخوری‌های موقتی ساخته‌شده از ورق‌های چوبی یا پلاستیکی، می‌خوردند.

این سازه‌های پرنقش‌ونگار و پرپیچ‌وخم، شب‌هنگام با مجموعه‌ای از نورهای رنگارنگ باشکوه چراغانی شده‌اند.

جشنواره یخ هاربین تا ۲۵ فوریه ۲۰۲۱ ادامه دارد.

logo-samandehi