فضایی برای یادگیری و اکتشاف تمام سنین

استودیو saar که در ایالت rajasthan هند قرار دارد، یک مرکز آموزشی و فرهنگی به نام «third space: the haveli of curiosity» را پیشنهاد می‌کند.

به گزارش گالری آنلاین، این پروژه در شهر udaipur برای dharohar، یک سازمان غیرانتفاعی که کارگاه ها، برنامه ها و پروژه های مرتبط با علم را در مدارس و فضاهای عمومی اجرا می کند، اجرا خواهد شد. هدف تیم استودیو saar این است که این فضا خانه ای را برای یادگیری و اکتشاف برای همه سنین معرفی کند. برنامه های اوقات فراغت، فرهنگی و آموزشی را در خود جای داده و امکانات کلاس جهانی را برای یادگیری رسمی و غیررسمی، معاشرت و هنرهای نمایشی در هند فراهم می کند.

استودیو saar با تجلیل از فناوری‌های باستانی rajasthan، با استفاده از روش‌های مدرن ساخت، عناصر تاریخی را به شیوه‌ای معاصر بازتفسیر می‌کند. در همین حال، استفاده کارآمد از مواد محلی باعث کاهش کربن متجسم ناشی از حمل و نقل می شود. سنگ مرمر سفید محلی با فشار آب برش داده می شود تا صفحه های تهویه jali را ایجاد کند و بادگیرهایی بیرون زده ایجاد کند و زیبایی شناسی بیرونی عمیقاً ریشه در بافت آن ایجاد کند، در حالی که یک برج خنک کننده تبخیری فضاهای داخلی را به طور غیر فعال خنک می کند. برش های سنگ مرمر برای ایجاد کاشی های کف استفاده می شود و همچنین در دیوار بنایی در طبقه همکف استفاده می شود، در حالی که از گرد و غبار مرمر ضایعات برای کاهش محتوای سیمان و ماسه در مخلوط بتن استفاده می شود که منجر به رنگ سفیدتر می شود.

استودیو saar در طراحی مرکز فضای سوم خود در راجستان، از هالی های سنتی هند الهام گرفته است که در آن فضاها در اطراف یک حیاط مرکزی سازماندهی شده اند. این حیاط با صومعه هایی احاطه خواهد شد که با استفاده گسترده از جرم حرارتی خنک نگه داشته می شوند. در داخل، موقعیت درختان یادآور درختان موجود در بافت های سنتی شهری هندی خواهد بود و به عنوان راه یاب برای بازدیدکنندگان عمل می کند.چیدمان رسمی gokhada بر روی پاکت ساختمان، مردم را به لبه ساختمان می کشاند و اتاق هایی کوچک را برای مطالعه، ملاقات و استراحت فراهم می کند.

استودیو saar مرکز third space را برای حمایت از dharohar و کارهای مهم غیرانتفاعی که انجام می دهد طراحی می کند. dharohar هر سال با 30 تا 40 مدرسه کار می کند و برنامه هایی را سازماندهی می کند که از یادگیری تحصیلی دانش آموزان حمایت می کند و غنی سازی فوق برنامه را فراهم می کند. این پروژه به یک توسعه حیاتی برای برنامه های مدارس تبدیل خواهد شد، به پرورش کارکنان خود کمک می کند و تیم خود را برای الهام بخشیدن به بازدیدکنندگان تشویق می کند، در حالی که به آن امکان می دهد مقیاس کار خود را برای ایجاد جوامع چند نسلی از زبان آموزان افزایش دهد. این مرکز با ارائه امکاناتی که در صورت نبود برای بسیاری از کودکان محلی قابل دسترس نیست، طیف وسیعی از فعالیت ها، کارگاه ها و آزمایشگاه ها، سالن نمایش فیلم و سخنرانی را ارائه می دهد.

logo-samandehi