طراحی ساختمانی ملهم از درختان کاج

معماران کویچی تاکادا ساخت یک ساختمان مسکونی را که در طراحی آن از درختان کاج محلی نورفولک الهام گرفته شده است، در بورلی هدز استرالیا به پایان رسانده اند.

به گزارش گالری آنلاین، این ساختمان مجسمه ای شکل و چشم نواز دارای منحنی های ارگانیک است که شبیه درختان کاج نورفولک است.

کویچی تاکادا توضیح میدهد: «نمای مجسمه ای نورفولک به کارکرد درونی کاجهای نورفولک اشاره دارد، نمادی طبیعی در منطقه ساحل طلایی، درست مانند درخت کاج که آنها از دانه ها در برابر آب و هوای بد محافظت میکند و در شرایط طبیعی ایده آل باز میشود، معماری نورفولک میتواند برای محافظت از ساکنان در برابر عوامل محیطی سازگار شود.

تخته های بالکن شناور ساختمان به طور استراتژیک روی هم قرار گرفته اند تا برای فضاهای بیرونی زیر سایه ایجاد کنند، و می توان برای حفظ حریم خصوصی یا محافظت در برابر عناصر به همان روشی که کاج از دانه های کاج نورفولک محافظت می کند، در کشویی قرار داد.

لبه های دال مخروطی از کنار نرده های لعابدار و خطوط منحنی بالکن ها عبور میکنند تا نور طبیعی و محیط را در اعماق آپارتمانها منعکس کنند.

چوب های منحنی افقی ستون فقرات مرکزی ساختمان را تشکیل می دهند. آنها در طول تابستان به عنوان یک عنصر سایه بان خورشید عمل می کنند و در عین حال حریم خصوصی را فراهم می کنند و همزمان با نقاط قوت طبیعت بازی می کنند و امکان مشاهده بی وقفه اقیانوس را نیز فراهم می کنند.

معماران کویچی تاکادا با همکاری MIM Design برای ایجاد فضای داخلی، با استفاده از خطوط تمیز و مواد طبیعی، با الهام از سواحل شرقی استرالیا همکاری کردند.

فضاهای نشیمن به بالکن های درجه یک با درهای کشویی تمام قد و صفحه های جمع شونده باز می شوند. تراس های درجه یک روی پشت بام، حوزه خصوصی دو آپارتمان سطح بالا هستند، که برای هر یک از آنها مناطق غذاخوری و سرگرمی، استخرهای خصوصی و محیطی سرسبز و محوطه سازی شده ارائه می شود.

logo-samandehi