رنگ در معماری؛ نگاهی به 20 پروژه با پلکان بیرونی قرمز

پلکان وسیله معمول رسیدن به طبقات ساختمان است که باید امکان دسترسی آسان، راحت، ساده و ایمن را فراهم سازد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، پله‌‌‌ها و فضای اطراف آن، بخش مهمی در ترکیب معماری ساختمان به شمار می‌روند و بخشی اجتناب‌ناپذیر از ساختمان‌ها هستند. عملکرد ‌آن در جهت دسترسی به طبقات مختلف زمانی معنا پیدا می‌کند که چگونگی این امر بدون واسطه قابل مشاهده باشد.

پله‌ها نه تنها عملکرد عملی را ایفا می‌کنند، بلکه ویترینی در ساختمان هم محسوب می‌شوند. رنگ از طراحی و معماری جدا نیست و معمار باید تأثیر رنگ هر عنصر در ساختمان را در نظر داشته باشد.

در میان رنگ‌های گرم، قرمز قوی‌ترین رنگ محسوب می‌شود و بسته به رنگ دقیق آن می‌تواند شور، هیجان یا گرما را بیان کند، همچنین می‌تواند با ترس یا خطر همراه باشد.

قرمز می‌تواند طیف وسیعی از احساسات را تحریک کند اما استفاده از آن باید با دقت، ظریف و سنجیده باشد. تصویر هر پلکان به موازات تغییرات ظریف رنگ قرمز تصویری خاص را به نمایش می‌گذارد. وقتی سایه‌های تیره‌تر قرمز با رنگ‌های قهوه‌ای و خاکستری ترکیب می‌شوند، راه‌پله را تقریباً شبیه یک مجسمه در فضا نشان می‌دهند. هر دو مورد ویژگی‌های خاص خود را دارند که به طور مثبت به دیدن پروژه‌ها کمک می‌کند.

در زیر عکس‌های ۲۰ پروژه نشان می‌دهد چگونه موقعیت‌یابی آگاهانه، انتخاب رنگ و اجرای دقیق می‌تواند منجر به سازه‌‌هایی شود که پله‌ها را به تمرکز اصلی ساختمان‌های معماری معاصر تبدیل کرده است.

logo-samandehi