چیدمان سوورئالی که شما را به کاوش در نمای آجری دعوت می کند

نمای ساختمان آپارتمانی ساختگی توسط هنرمند مفهومی آرژانتینی، Leandro Erlich در مرکز لیبرتی در شهر جرسی به نمایش درآمده است.

به گزارش گالری آنلاین، این مداخله معماری به یاد ماندنی و سرگیجه‌آور که «ساختمان» نامیده می‌شود، به ساخت‌وسازهای آجری و سنگ‌های قهوه‌ای که در سراسر منطقه شهری نیویورک یافت می‌شود، اشاره می‌کند که با محل‌های آتش‌سوزی، واحدهای AC پنجره‌ای، و اغذیه فروشی طبقه همکف کامل شده است.

مرکز علمی لیبرتی به لئاندرو ارلیش مأموریت داد تا چیدمان سرگیجه‌آور «ساختمان» را به عنوان دعوتی برای آوردن مجموعه‌های تحسین‌شده‌اش به منطقه ایجاد کند. ارلیش که به خاطر چیدمان مشارکتی خود در سطح جهانی که در مقیاس معماری ساخته شده است، شناخته شده است، تا کنون این سری از قطعات به یاد ماندنی را به شهرهایی مانند پاریس، لندن، و بوئنوس آیرس، و همچنین دونتسک و منطقه Echigo-Tsumari ژاپن آورده است.

با به چالش کشیدن قوانین گرانش، هنرمند مدلی از ساختمان را روی زمین قرار می دهد و به «بازیگران تماشاگر» اجازه می دهد تا با مدل تعامل داشته باشند، خود را در میان دیوارها بپوشانند و وانمود کنند که از بالکن آویزان هستند. در همین حال، یک آینه غول پیکر که بر روی مدل با زاویه ایستاده است، توهم صحت صحنه را ایجاد می کند. هر قطعه در این مجموعه ترکیبی نمادین از زبان بومی معماری متعلق به محلی است که در آن نصب شده است. در نتیجه، LSC یک ساختمان آپارتمان آجری و ویترین فروشگاه نیویورک را در خود جای داده است و بازدیدکنندگان را در حالی که خود را در راهروی ورودی مرکز می بینند، خوشامد می گوید.

logo-samandehi