طراحی معماران زاها حدید در گردشگاه رودخانه نیدرهافن

تفرجگاه Niederhafen در رودخانه Elbe بین St. Pauli Landungsbrücken و Baumwall در هامبورگ واقع شده است و در نوسازی و تقویت سیستم حفاظت در برابر سیل نقشی اساسی دارد.

به گزارش گالری آنلاین، پس از سیل‌های طوفانی در فوریه 1962 که باعث مرگ 315 نفر شد و خانه‌های 60000 نفر را ویران کرد، بین سال‌های 1964 تا 1968 هامبورگ سدی را در سواحل البه در نیدرهافن ایجاد کرد تا از شهر در برابر سیل تا ارتفاع 7.20 متر بالاتر از سطح دریا محافظت کند.

هیدرولوژی مدرن و شبیه سازی های کامپیوتری از آن زمان ویژگی های سیل شهر را با دقت بیشتری تحلیل و پیش بینی کرده اند. با محاسبه افزایش 0.80 متر ارتفاع سد هامبورگ در برابر طوفان های زمستانی آینده و جزر و مد شدید محافظت خواهد شد. بازرسی از سیل بند موجود نیدرهافن در سال 2006 مشخص کرد که عناصر نگهدارنده سازه موجود بیش از حد بارگذاری شده است و پایه های آن نیاز به تقویت قابل توجهی دارد.

در اواخر همان سال، شهر هامبورگ مسابقه‌ای را برای طراحی سد سیلاب راه‌اندازی کرد و متعاقباً این پروژه را به معماران زاها حدید اعطا کرد. سد محافظت از سیل نیدرهافن هامبورگ در مکانی برجسته است که تفرجگاه معروف کنار رودخانه شهر را در خود جای داده است - یک جاذبه اصلی برای گردشگران و یکی از مهمترین فضاهای عمومی هامبورگ. این تفرجگاه که در بالای سد حفاظت از سیل قرار دارد، مناظری از البه و بندر را ارائه می دهد.

logo-samandehi