فراخوان برای ایده ها

مسابقه معماری Extreme Habitat 2022

مسابقات Volume Zero Architecture Competitions از هر یک از مهندسین معمار دعوت می کند تا در هجدهمین دوره مسابقه معماری EXTREME HABITAT 2022 شرکت کنند.

به گزارش گالری آنلاین، خانه دامنه ای است که برای همه صمیمی است. برای نسلها مفهوم اصلی خانه یکسان باقی مانده است، اما به تدریج از یک سرپناه ساده دور شده است.

خانه فضایی شخصی سازی شده است که نه تنها از ما در برابر عوامل طبیعت محافظت می کند، بلکه ما را از تهدیدات انسان ساز نیز مصون نگه می دارد. این فضایی است که احساسات، احساس محافظت، آرامش، گرما، لذت، پرورش، دوست داشتن و بسیاری موارد دیگر را برمی انگیزد.

این کهن الگو به دلیل داشتن عواملی مانند جغرافیا، شرایط آب و هوایی، گروه کاربر، حرفه، در دسترس بودن مواد و نیروی کار، به عنوان محوری برای عملکردهای روزمره، نیازها و خواسته های آینده یک فرد، در سراسر جهان تکرار می شود.

معماری توسعه یافته در میان طبیعت نشان دهنده نوع خاصی از کاوش شاعرانه است که با دیدگاهی تازه در مقیاس انسانی همراه است. به این ترتیب ارتباط بین انسان با طبیعت و معماری با منظره هر از گاهی تکامل می یابد.

در حال حاضر معماری که ما در چشم انداز اطراف خود تجربه می کنیم محصول رابطه ایجاد شده بین انسان و طبیعت است. بیش از هر زمان دیگری آگاهی نسبت به منظر به عنوان میراثی گرانبها وجود دارد، میراثی که می تواند توسط معماری حفظ و تقویت شود تا آن را به نسل های آینده منتقل کند.

"طبیعت را مطالعه کنید، طبیعت را دوست داشته باشید، به طبیعت نزدیک شوید. هرگز شما را ناکام نخواهد گذاشت.» فرانک لوید رایت (معمار آمریکایی)


سبک زندگی در شهرهای ما فشار زیادی بر ذهن فرد وارد کرده است که منجر به بسیاری از مشکلات مبتنی بر این سبک زندگی مانند پارانویا، اضطراب، بیخوابی و بسیاری از بیماریهای دیگر میشود. معماری را می توان یکی از رسانه هایی دانست که از طریق آن می توان مکان ها و افراد را به گونه ای دگرگون کرد تا با هنجارهای در حال تغییر اجتماعی سازگار شود.

بر اساس مطالعات، حتی تعامل کوتاه مدت با طبیعت و طراحی های مبتنی بر طبیعت، تأثیر مثبتی بر سلامت روانی فرد دارد. از این رو معماری زمانی که با طبیعت در هم آمیخته می شود نقش مهمی در حفاظت و بهبود سلامت روان و رفاه انسان ایفا می کند.

با توجه به این موضوع، ما به عنوان طراح یک مسئولیت خودساخته داریم که ایجاد معماری پاسخگو به محیط اطراف، کمک به کاربر خود در تعامل با محیط، تجربه پتانسیل واقعی بافت محیط بطوری که آن را با حداقل تأثیر بر سایت یا محیط به زیستگاه تبدیل کنید.

چالش:

ولیوم زیرو VOLUME ZERO، شما را به تصور راهی برای زندگی در دامان طبیعت دعوت می کند. شرکت کنندگان قرار است خانه ای برای 4 نفر طراحی کنند که یک اقامتگاه راحت برای زندگی فراهم کند که راهی منحصر به فرد برای تجربه محیط اطراف است.

طراحی و مفهوم خانه باید مبتکرانه، پایدار و راه حلی خارج از شبکه با حداقل تاثیر بر محیط زیست باشد. این رقابت شرکت کنندگان را تشویق میکند که یک راه حل کاملاً خارج از شبکه را تجسم کنند که شامل فناوریهای هوشمندی است و پایداری را ارتقا میدهد و با محیط همگام میشود.

این خانه یک زیستگاه مسکونی خودکفا برای 4 نفر خواهد بود و مساحت طرح پیشنهادی نباید بیشتر از 450 فوت مربع ساخته شده باشد. پیشنهادها ممکن است انعطاف پذیری فضایی را به عنوان یک جنبه حیاتی از همه طرح ها در نظر بگیرند که تمام نیازهای کاربران خود را برآورده می کند.

طرح پیشنهادی ممکن است پیشرفت های فنآوری مدرن در معماری را نیز در نظر بگیرد تا خانه را با محیط اطراف خود تطبیق دهد و با از بین بردن هر نوع خطر، آن را به خانهای راحت تبدیل کند. شرکت کنندگان می توانند ماهیت خانه را با توجه به زمینه ای که در آن قرار دارد، تعیین کنند.


طرحهای پیشنهادی میتوانند ثابت، قابل حمل، متحرک، شناور، آبی خاکی، غوطه ور در زیر آب، بالای درخت باشند یا به عناصر طبیعت که توسط بافت محیطی که انتخاب میکنند پاسخ دهند.

«ما باید تلاش کنیم تا طبیعت، خانه ها و انسانها را در وحدتی بالاتر به هم نزدیک کنیم.» لودویگ میس ون در روه (معمار آلمانی-آمریکایی)

مکان:

در دنیای پر سرعت امروز، برای ما دشوار است که لحظه ای وقت بگذاریم و از محیط طبیعی خود قدردانی کنیم. حضور انسان در طبیعت نشان دهنده تعامل مقیاس ها و همچنین تداعی پناهگاه های کهن الگویی در برابر مناظر وسیع است.

شرکت کنندگان مکانی را انتخاب میکنند که در طبیعت پیچیده شده است مانند مناطق ساحلی، بیابانها، واحه ها، بالای کوهها، صخره، اقیانوسها، نمکزارها، جنگلها، سواحل رودخانه ها، کوه ها، جنگل ها، جزایر دورافتاده، روی قله های پوشیده از برف. سایت انتخاب شده باید به شدت توسط طرح پیشنهادی توجیه شود.

شرکت کنندگان تشویق می شوند تا شرایط محیطی را که در آن سکونت انسان می تواند چالش برانگیز باشد، کشف کنند. زمینه انتخاب شده باید الهام بخش شرکت کنندگان باشد تا طرحی نوآورانه و خارج از محدودیت های تفکر مرسوم ارائه دهند.

جوایز:

جوایز مجموعاً 4000 دلار به شرح زیر است.

رتبه اول 2000 دلار + گواهی + انتشار

رتبه دوم 1200 دلار + گواهی + انتشار

رتبه سوم 800 دلار + گواهینامه + انتشار

جایزه دانشجویی: 500 دلار + گواهی + انتشار

این جایزه به جز 3 برنده اول، برای بهترین کار دانشجویی مسابقه اختصاص دارد

10 جایزه افتخاری: گواهینامه

برندگان و برندگان جوایز افتخاری در وب سایت Volume Zero Competitions و چندین مجله بین المللی معماری و طراحی منتشر خواهند شد.

برای نشان دادن قدردانی ما، همه شرکت کنندگان گواهی شرکت دریافت می کنند.

مدارک لازم:

مسابقه معماری Extreme Habitat 2022 برای همه آزاد است. از معماران، دانشجویان، مهندسان، طراحان محصولات، متفکران، شرکتها، سازمانها و همه علاقمندان به رسالت مسابقه دعوت میکنیم تا ایده های خود را ارائه دهند. هیچ مدرک حرفه ای لازم نیست.

Title

Call For Ideas: Extreme Habitat 2022 Architecture Competition

Type

Competition Announcement (Ideas)

Organizers

Volume Zero

وبسایت

https://bit.ly/3Kesbp3

هزینه ثبت نام را در سایت رقابت مشاهده نمایید.


آخرین مهلت ثبت نام:

29 ژوئیه 2022 ساعت 11:59 PM (7 مرداد 1401)

آخرین مهلت ارسال:

05 اوت 2022 ساعت 23:59 (14 مرداد 1401)


گالری آنلاین در راستای حمایت و همراهی بیشتر هنرمندان جهت حضور و شرکت در برنامه های بین المللی، در انجام مشاوره، ثبت نام، اماده سازی رزومه، پروپوزال، انگیزه نامه و طراحی وب سایت شخصی برای شرکت در رزیدنسی و فراخوان ها در خدمت هنرمندان و فرهیختگان گرامی خواهد بود.

علاقه مندان درخواست خود جهت دریافت مشاوره را به همراه اطلاعات تماس به آدرس ایمیل onlineartgallery.ir@gmail.com ارسال نمایند.


جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت رقابت مراجعه نمایید.

logo-samandehi