خانه تابستانی سنگی پیچ و خم دار در دل جزیره Serifos در یونان

خانه تابستانی شرکت معماری sinas برخلاف حجم های سفید روی هم سوار شده معمولاً به معماری سبک Cycladic می پردازد که مسیر پیچ و خم داری را در زمین های جزیره Serifos یونان به آرامی طی می کند.

به گزارش گالری آنلاین، این بنای کم ارتفاع که ترکیب بندی و پیوستگی اجزای آن با دیوار های سنگی پیچ و خم دار از چهار طرف (چپ، راست، بالا و پایین) ایجاد شده است، کاملاً با دامنه تپه ادغام می شود تا حدی که تشخیص آن از فاصله دور امکان پذیر نیست.

ایده اصلی شرکت معماری sinas در طراحی این ساختمان ساخت خانه ای بود که بتوان آن را با محیط طبیعی پیرامون خود ادغام و یکپارچه کرد. همچنین ایده ساخت این بنای مسکونی از دیوارهای حائل سنگی کشف شده در جزیره که محلی ها به آن xerolithies (خشکه چین) می گویند الهام گرفته شده است و در گذشته نیز در کشت و کار زمین مورد استفاده قرار می گرفت. این دیوارها که ارتفاع آن ها معمولا از یک متر تجاوز نمی کند به شکل رگه های تخت (خطوط مسطح) (flat strips) زمین و به موازات شیب آن و در امتداد دامنه تپه کشیده شده اند. این محل با xerolithies (خشکه چین) خاص آن منطقه الهام بخش پروژه بوده است.

ارتفاع نمای سنگی جلو و پشت ساختمان در آغاز کم و بندریج به ارتفاع آن اضافه می شود که فرم طبیعی موجداری به آن می دهد. دیوارها در سطح افقی، به آرامی به دامنه تپه نزدیک و از آن دور می شوند که در این حالت فضایی بین دیوارها ایجاد می شود. قسمت های مختلف خانه پشت سرهم قرار گرفته اند که در نهایت خانه مسکونی را به دالانی دراز و باریک تبدیل کرده است. برای تکمیل کار شباهت ساختمان به xerolithia (خشکه چین) سقف خانه با ترکیبی از خاک و گیاه پوشش داده شده است تا آن را بطور یکپارچه با طبیعت اطراف خود ادغام کند.

این ساختمان مسکونی شامل خانه اصلی با اتاق نشیمن، غذاخوری، آشپزخانه اوپن و اتاق خواب مستر و خانه ای کوچکتر برای مهمان با دو اتاق خواب مستقل است. فضای داخلی روشن و از هوای تازه برخوردار است که با طیفی از رنگ های خاکی متمایز شده است. درها و پنجره ها با رعایت سبک و تکنیک های سنتی، از چوب ساخته شده و دیوارهای اصلی خارجی آن نیز از سنگ است که از بندکشی با ملات در آن استفاده نشده است.

در بالای فضای داخلی و خارجی پرگولاهای چوبی نصب شده اند و چون پرگولای چوبی از ویژگی های بارز خانه های روستایی cycladic است، شرکت معماری sinas از پرگولا برای سقف کل سازه استفاده کرده است. از آنجایی که تیرهای حمال نیز نمی توانستند به موازات یکدیگر قرار گیرند، مانند قرار گرفتن مهره ها در امتداد ستون فقرات از مورفولوژی انحنایی خانه تبعیت کرده و در نتیجه، بامبوها مانند استخوان ماهی در آن میان قرار داده شده اند که سایه های زیبای خود نقوش بی نظیری به جا گذاشته اند.

logo-samandehi