ماژول های خانه درختی متاثر از لانه های زنبور در فرانسه

دو ماژول منحنی شکل و غیرمنتظم به شگل لانه زنبور، با داشتن سرپناهی در بالای درختان که یکی از آنها در بالای خشکی و دیگری در بالای دریاچه قرار دارد، ارتباط نزدیک با طبیعت را ممکن ساخته اند.

به گزارش گالری آنلاین، این پروژه برای ساخت دو خانه درختی در مجاورت ویرانه های قلعه Mothe-Chandeniers در فرانسه، با الهام از ساختار طراحی منتظم و یکپارچه لانه های زنبور از روی هم قرار دادن، اضافه کردن و تکرار عناصر (المان های) مجزا تشکیل شده است. این پروژه با شرکت در رقابت ‘tree house module’ که توسط شرکت فرانسوی dartagnans برای معماران جوان برگزار گردید، شناخته و معرفی شد.

به پاس ساختار هوشمندانه و لایه لایه لانه های زنبور، اولین ماژول "nidus dolichovespula sylvestris" (لانه زنبور درختی) به همان صورت از 24 پانل مجزا تشکیل شده است. هر پانل از اسگلت چوبی، پانل بندی چوبی خمیده به سمت داخل و الگوی چرخشی در نمای بیرونی که از نوار های باریک و خمیده از گیاهان بالا رونده لیانا و پوست درختان همان محل ساخته شده اند، تشکیل شده است. خانه درختی ساخته شده توسط goepel و baumgarten که در فضایی معلق میان زمین و آسمان قرار گرفته و در بالای خمیدگی های درخت بنا شده، به عنوان یک پناهگاه جنگلی تجربه زندگی آرام، نزدیک به طبیعت و دور از محیط پرتنش شهری را برای ساکنان آنجا فراهم می کند.

ماژول دوم، "nidus polistinae" (لانه زنبور صحرایی) بر خلاف ماژول اول از ساختاری مجزا و مستقل برخوردار است که به درختی بعنوان تکیه گاه سازه ای نیاز ندارد. برای بنا کردن این ماژول در بالای آب یا خشکی از پایه های چوبی استفاده می شود. ساخت و چیدمان قسمت فوقانی ماژول مشابه ماژول اول است با این تفاوت که در قسمت تحتانی یک سونا به آن اضافه می شود که شامل همان سیستم تکتونیکی (زمین ساختی) است، که در واقع قابلیت تغییر در چیدمان مجدد پانل های مجزا را نشان می دهد. بازدید کنندگان می توانند پس از استفاده از سونا، پاهای خود را از تراسی که کمی بالاتر از سطح دریاچه قرار دارد، در آب سرد فرو ببرند. در اینجا، آنها می توانند از تماشای برج ها، پنجره های مولیون (المان عمودی برای تقسیم بندی پنجره ها) و پشت بندهای پوشیده از گل قلعه mothe chandeniers لذت ببرند.

logo-samandehi