طراحی پایدارترین آسمانخراش آسیا در سنگاپور

برج سنگاپور که پایدارترین آسمانخراش قاره کهن لقب گرفته، با رویکرد سلامت ساکنین طراحی شده است.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، استودیو معماری اسکیدمور، اوینگز و مریل از طراحی یک برج ۳۰۵ متری در سنگاپور رونمایی کرد. این برج پس از تکمیل، نه تنها به بلندترین ساختمان سنگاپور، بلکه به یکی از پایدارترین آسمان خراش‌های آسیا تبدیل خواهد شد.

برج ۳۰۵متری سنگاپور با ترکیبی از جنگل‌های بامبو برای ایجاد یک جامعه عمودی سرپوشیده و باز با فضاهای عمومی، دفاتر، خرده‌فروشی، هتل و اقامتگاه‌ها طراحی می‌شود. با مشارکت معماران DCA، این پروژه تا سال ۲۰۲۸ تکمیل می‌شود و به همراه خلیج مارینا و برج کپیتال به جدیدترین نقطه عطف در افق سنگاپور تبدیل خواهد شد.

این برج ۶۳طبقه تقاطع منطقه تجاری مرکزی سنگاپور، خلیج مارینا، محله تاریخی تانجونگ پاگار و اسکله بزرگ را به هم متصل می‌کند. ۱۰ هزار مترمربع از مناطق عمومی پرتردد این خیابان را فعال می‌کند و امکان استفاده از حمل‌ونقل پایدار را تشویق می‌کند. برای این منظور، این برج به شبکه عابر پیاده زیرزمینی، اتصال مستقیم زیرزمینی به کریدور ریلی و مسیر دوچرخه که بیش از ۵۰۰ کیلومتر طول دارد، متصل خواهد شد.

طبیعت و پایداری، جنبه‌های محرک طراحی بلندترین آسمان‌خراش سنگاپور هستند. این برج از جنگل بامبو الهام گرفته شده و یک ساختار بیوفیلیک که عناصر عمودی موجود در طبیعت را منعکس می‌کند. انتخاب مواد کربن تجسم یافته و عملیاتی را از تولید بدون ضایعات سفالی تا استفاده از بامبوی مهندسی شده را به حداقل می‌رساند. هدف این طرح دستیابی به گواهینامه پلاتین است که معادل ۵۵درصد کاهش انرژی را به دنبال خواهد داشت.

نیک مدرانو، مدیرعامل گروه طراحی SOM گفته است: «در زمان ظهور همه‌گیری، فرصتی نادر و هیجان‌انگیز برای معماران فراهم شده تا رویکردهای جدیدی را برای مکان‌سازی مبتنی بر سلامت کشف کنند. طراحی ما طبیعت، میراث، ارتباطات با حمل‌ونقل، زندگی لوکس، محیط‌های کاری سالم و فضاهای عمومی پر نشاط را به هم می‌پیوندد. فضاها را به یک مرکز پر رونق برای جامعه تبدیل می‌کند.»

این برج استفاده مجدد از بخشی از فونداسیون و زیرساخت موجود در محل، استفاده از مواد و کربن را در طول ساخت و ساز به حداقل می‌رساند. نما از شیشه‌های کنترل‌کننده انرژی ساخته می‌شود و از مصالح قابل بازیافت در ساختار بتنی که از طریق فرآیند کم کربن تولید می‌شود، استفاده خواهد شد.

این پروژه در بیش از ۱۴۸هزار مترمربع مساحت، پس از همه‌گیری سلامت مستاجران را در اولویت قرار می‌دهد. فناوری بدون تماس، مواد ضد میکروبی، افزایش جریان هوا و فیلتراسیون طبیعی، فضاهای داخلی سازگار، و فضاهای باز بزرگ و محوطه‌سازی‌شده در مجموع یک منطقه سالم‌تر و متمرکز بر سلامتی در قلب شهر ایجاد می‌کنند.

logo-samandehi