بازسازی ورزشگاه ملی قطر در آستانه جام‌ جهانی ۲۰۲۲

«ورزشگاه بین‌المللی خلیفه» با ظرفیت ۴۰ هزار تماشاگر میزبان هشت مسابقه از جام جهانی فوتبال خواهد بود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، بعد از مشخص شدن کشور قطر به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ تغییرات عمده و اساسی به منظور ارتقا کیفیت ورزشگاه خلیفه انجام شد. این ورزشگاه را شرکت معماری دارالحسنه طراحی و برای اولین بار در سال ۱۹۷۶ بازگشایی کرد. خلیفه نزدیک پارک اسپیر و مال ویلاجیو قرار گرفته است.

بازسازی گسترده ورزشگاه بین‌المللی خلیفه سال ۲۰۱۷ انجام شد که شامل اضافه شدن ۱۲هزار صندلی بود که ظرفیت آن را به ۴۰هزار رساند تا استانداردهای میزبانی فیفا را برآورده کند.

در نمای بیرونی، علاوه بر سایبان بین دو طاق روی سقف، یک سیستم خنک‌کننده جدید و مدرن به ورزشگاه اضافه شده است. همچنین نمای بنا با نورپردازی دیجیتال معاصر به منظور متحرک‌سازی آن در شب، در طول مسابقات جلوه ویژه‌ای به این ورزشگاه خواهد داد. در داخل، تغییرات عمده شامل اضافه شدن ۱۲ هزار صندلی در طبقات بالا و امکانات پذیرایی جدید است.

این ورزشگاه با امکانات مطابق با استانداردهای جهانی از هشت بازی در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ میزبانی خواهد کرد که بازی ایران – انگلیس یکی از این موارد است. در این ورزشگاه همچنین مسابقه برای تعیین تیم سوم جام جهانی در ۱۷ دسامبر ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد.

از زمان افتتاح در دوحه در ۴۶ سال پیش، ورزشگاه بین‌المللی خلیفه میزبان تعدادی رویدادهای مهم از جمله جام خلیج‌ فارس، بازی‌های آسیایی و رقابت‌های دو و میدانی قهرمانی جهان IAAF بوده است.

logo-samandehi