ساختمان ۱۰ طبقه دانشگاه شیکاگو بهترین ساختمان بلند سال ۲۰۲۲ شد

ساختمان انجمن دیوید روبنشتاین در دانشگاه شیکاگو به عنوان بهترین ساختمان بلند سال ۲۰۲۲ برگزیده شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، شورای ساختمان‌های بلند و زیستگاه‌های شهری (CTBUH) ساختمان ۱۰طبقه‌ انجمن دیوید روبنشتاین را بهترین ساختمان بلند جهان در سال ۲۰۲۲ معرفی کرد. این ساختمان توسط استودیو معماری آمریکایی دیلر اسکُفیدیو و رنفرو در شیکاگو طراحی شده است.

این برج متمایز در محوطه‌ دانشگاه شیکاگو در کنار پارک میدوی پلیزنس و روبروی کلیسای یادبود راکفلر ساخته شده است. ساختمان روبنشتاین متشکل از شش بلوک بر روی هم قرار گرفته است که هر یک از آن‌ها، از یک ستون مرکزی بیرون آمده‌اند. همچنین یک کنسول ۱۲ متری، ورودی ساختمان را در دل خود جای داده است.

مدیر اجرایی شورای ساختمان‌های بلند و زیستگاه‌های شهری گفته است: «با پیش‌بینی سازمان ملل متحد تا سال ۲۰۵۰ نزدیک به ۷۰درصد از شهرنشینان متقاضی زندگی در محیط‌های شهری سالم‌تر، پایدارتر و از نظر اجتماعی عادلانه‌تر هستند. ساختمان‌های بلند، رویکردهای هوشمندسازی و انعطاف‌پذیر برای تراکم جمعیت، بخش جدایی‌ناپذیراز راه‌حل هستند. انتخاب این ساختمان به‌طور خاص نمونه‌ای از تنوع نبوغ بین‌رشته‌ای مورد نیاز برای رسیدگی به نیازهای پیچیده دانش‌آموزان، کارگران، عموم مردم و جامعه است.»

طبقه همکف ساختمان۹۰۰۰ مترمربعی شامل لابی و رستوران است و پلکانی که می‌تواند با ظرفیت ۶۰۰ نفر تبدیل به یک فضای رویداد چندمنظوره شود. در طبقه بالاتر از پایه ساختمان، یک آتریوم با ۲۸۵ صندلی و یک فضای جلسات رسمی، مکان‌هایی برای برگزاری رویدادهای دانشگاه را ایجاد کرده است. طبقه بالا دارای یک فضای چندمنظوره دیگر با ظرفیت ۷۵ نفر است و چشم اندازهایی از میدوِی پلایسنس، خط آسمان شهر و دریاچه میشیگان را ارائه می‌دهد.

ساختمان انجمن دیوید روبنشتاین، گواهینامه‌ طلایی پایداری امریکا را گرفته است. این ساختمان دارای سقف‌های سبز، باغ‌های بارانی و محوطه‌سازی است که علاوه بر کاشت گیاهان بومی، فناوری ایمن برای پرندگان را در نمای شیشه‌ای ادغام کرده تا شیشه‌ها را برای پرندگان قابل مشاهده کند زیرا در منطقه پرواز می‌سی‌سی‌پی قرار دارد.

فضای داخلی ساختمان از نور طبیعی در تمام اتاق‌های جلسات اشباع شده تا مصرف انرژی را کاهش می‌دهد و در نتیجه امکان ایجاد ساختمانی پایدار با مصرف بهینه انرژی را فراهم کرده است.

logo-samandehi