برگزاری دهمین «هفته معمار» به صورت مجازی

دهمین «هفته معمار» دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه سوره به دلیل بیماری کرونا و محدودیت‌های مکانی و زمانی موجود به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش گالری آنلاین، مهر به نقل از روابط عمومی هفته معمار دانشگاه سوره نوشت، دهمین هفته معمار دانشکده معماری و شهرسازی سوره، پس از ۹ سال تلاش و تجربه، با وجود شرایط حاصل از بیماری کرونا و محدودیت‌های مکانی و زمانی موجود گامی به جلو برداشته است و این آئین دانشجویی را به صورت مجازی و برای تمامی دانشجویان و علاقه مندان به هنر و معماری سراسر ایران برگزار خواهد کرد.

بر این اساس، این برنامه به یاری مجموعه‌ای ۱۰۰ نفری از دانشجویان دانشگاه سوره و بدون حمایت مالی از سازمان و ارگانی برگزار خواهد شد و هدف هفته معمار و تیم برگزارکننده این رویداد، ایجاد و پرورش جنبش‌ها و حرکت‌های علمی در بستر دانشجویی بوده است.

رویدادهای علمی در تمامی ادوار با همکاری معماران و هنرمندان بزرگ و مطرح کشور برگزار شده اند. هفته معمار افتخار همکاری با عزیزانی همچون کامران افشار نادری، فرشاد مهدی زاده و مفاخر و بزرگانی دیگر را در کارنامه ده ساله خود، دارد. در این دوره، پویش‌های علمی در قالب همایش، مسابقه و آموزش مجازی ارائه می‌شوند و تلاش شده است که تمامی جنبه‌های علمی و هنری معماری در آن بررسی شود.

امسال با توجه به وضعیت کنونی و حضور مداوم افراد در منزل، مقوله مسکن بیش از پیش اهمیت خود را به ما یادآور شده است و همایش‌ها با مضامین تاریخ مسکن، مسکن اجتماعی، مسکن و طبیعت، مسکن و طراحی داخلی، مسکن خلاق، تکنولوژی در مسکن و فردای مسکن خواهد بود. دوره‌های آموزشی نیز شامل آموزش مقاله نویسی، پورتفولیو، سبک شناسی طراحی داخلی، ارتباط معماری و طراحی لباس و بسیاری مسائل آموزشی دیگر خواهد بود.

برای برقراری تعامل و استفاده هرچه بهتر افراد از بستر فراهم شده، هرساله مسابقات متعددی در هفته معمار برگزار می‌شود. مسابقات امسال به مفاهیمی همچون خلاقیت، نگاه معمارانه، اطلاعات و تاریخ معماری و … پرداخته است. علاقه مندان می‌توانند این رویداد دانشجویی هفته معماری را از پیج اینستاگرامی @soore_aw دنبال کنند.

logo-samandehi