سرگذشت خیابان سی تیر به رشته تحریر درآمد

"سرگذشت یك خیابان؛ سیر شكل گیری خیابان سی تیر" عنوان کتابی است که به تازگی به همت سازمان نوسازی شهر تهران و به قلمسرکار خانممریم میرزایی، دانش آموخته رشته معماری و تهران پژوه منتشر شده است.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، کاوه حاجی علی اکبری با اعلام خبر انتشار کتاب "سرگذشت یك خیابان؛ سیر شكل گیری خیابان سی تیر" توضیح داد: بافت‌های تاریخی شهر ها میراثی گرانقدر هستند که در هویت بخشی به حیات شهری در طول تاریخ نقش قابل توجهی ایفا می‌کنند. این قسمت از شهر تجلی گاه ابعاد فرهنگی- اجتماعی مردمانی است که در دوره‌های تاریخی در این بخش از شهر روزگار سپری کرده و هویت فرهنگی آن را ثبت کرده‌اند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به این که در راستای باز آفرینی شهر‌ها، شناخت و مستند‌نگاری بافت تاریخی در درجه اول اهمیت قرار می گیرد، تصریح کرد: کتاب "سرگذشت یك خیابان؛ سیر شكل گیری خیابان سی تیر" با بررسی دقیق سیر شکل‌گیری خیابان سی تیر از زمان قاجار تا به امروز به ثبت وقایع تاریخی، شناخت و معرفی بناهای با ارزش محدوده و نحوه شکل‌گیری بافت محله پرداخته است.

علی اکبری یادآور شد: این کتاب حاصل 4 سال پژوهش سرکار خانممریم میرزایی دانش آموخته رشته معماری و تهران پژوه است که به همت سازمان نوسازی شهر تهران و توسط انتشارات خانه فرهنگ و هنر گویا منتشر شده است.



logo-samandehi