موزه زمین شناسی پروگرسو با طراحی ESTUDIO MMX

موزه زمین شناسی جددر ساحل شبه جزیره یوکاتان مکزیک که توسط Estudio MMX طراحی شده است، به طور کامل با chukum پوشانده شده است.

به گزارش گالری آنلاین، این مجموعه که از ساختارهای متعدد، راهروها، باغ‌ها و فواره‌ها تشکیل شده است، ایده‌های معماری مایاها را با میراث طراحی شهری ترکیب می‌کند. در این پروژه نور، سایه و پوشش گیاهی با هم ترکیب می‌شوند تا یک شخصیت تجربی غنی را خلق کنند.

این استودیوی مکزیکی می‌گوید: این موزه آگاهانه دانش محلی مایاها را با رویکردهای معماری معاصر ترکیب می‌کند، بنابراین یک فضای عمومی قابل شناسایی و مناسب برای مردم پروگرسو ایجاد می‌کند.

موزه زمین شناسی جدید ساخته شده توسط Estudio MMX به عنوان یک "عنصر فرهنگی و فضای عمومی" در یک پروژه واحد در نظر گرفته شده است. در نتیجه میدانی محصور در راهروی مرکزی چیده شده است که بازدیدکنندگان از طریق آن می‌توانند هم به فضاهای داخلی دسترسی داشته باشند و از محیط باغ‌ها و فواره‌ها عبور کنند.

دو باغ بزرگ در گوشه‌های میدان قرار گرفته‌اند و به فرد اجازه می‌دهند تا از دامنه‌ها پایین رفته و از مناظر جدید در ارتفاعات مختلف لذت ببرند. استفاده از اشکال مثلثی به شکل بریدگی ها و نورگیرهای بزرگ که به روشن شدن ساختار نیمه باز کمک می کنند در سراسر مجموعه مشهود است. نور، سایه و پوشش گیاهی می درخشد و به میدان شخصیت جدیدی می بخشد که معماری مایاها و میراث استعماری شهر را به یاد می آورد.

این موزه که گوشه جنوب شرقی میدان را اشغال می کند، از هشت قسمت نمایشگاهی تشکیل شده است که می توان آنها را به دو منطقه بزرگتر تقسیم کرد. یکی نمایشگاه دائمی را در خود جای داده است، در حالی که دیگری به عنوان یک فضای چند منظوره عمل می کند که در آن رویدادهای مختلف و نمایشگاه های موقت برگزار می شود. در مجاورت هر دو قسمت، دفاتر، فضایی برای اتاق های تحقیق و کاتالوگ و انبار قرار دارد.

logo-samandehi