معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران خبر داد

فاز مطالعاتی «باغ موزه مجسمه تهران» امسال کلید می‌خورد

راه اندازی چند رویداد هنری

برگزاری نخستین سمپوزیوم نقاشی، سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران، نخستین دوسالانه خوشنویسی، دوسالانه مجسمه های شهری و رویدادهای هنری سال جدید در گفتگو با معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران مطرح شد. در ادامه خواننده این گفتگو باشید.


به گزارش گالری آنلاین، فرزاد طالبی معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا با اشاره به برگزاری رویدادهای بزرگ این سازمان در سال جاری از برگزارینخستین سمپوزیوم نقاشی از سوی این سازمان خبر داد و گفت: اولین «سمپوزیوم نقاشی تهران» را امسال در پیش داریم که برای آن برنامه ریزی صورت گرفته است و اطلاعات بیشتر درباره آن متعاقبا اعلام می شود. همچنین دهمین «سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران» را نیز در نیمه دوم سال جاری برگزار خواهیم کرد که در حال برنامه ریزی برای اجرای آن هستیم.

وی همچنین از برگزاری نخستین دوسالانه خوشنویسی از سوی این سازمان در سال جاری خبر داد و افزود: «دوسالانه مجسمه های شهری» از دیگر رویدادهایی است که در پایان امسال کلید خواهد خورد و سیاستگذاری و فراخوان این رویداد به زودی انجام می شود و همچنین امیدواریم امسال اولین دوره «دوسالانه خوشنویسی» را در موزه خوشنویسی برگزار کنیم.

طالبی یادآور شد: مجسمه های ششمین «دوسالانه مجسمه سازی» را هم که قبلا برگزار شده است، کار ساخت و نصب آثار این رویداد نیز در دستور کار امسال ما قرار دارد.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی، همچنین از اقدامات اولیه برای ورود به موضوع «باغ موزه مجسمه» در ایران خبر داد و گفت: یکی از برنامه های ما در سال جاری انجام فاز مطالعاتی طراحی «باغ موزه مجسمه تهران» است.

وی با اشاره به اهمیت راه اندازی این باغ موزه در تهران بیان کرد: باغ موزه مجسمه یک ضرورت برای شهر تهران و مجسمه های ارزشمند آن است چراکه بسیاری از آثار حجمی و مجسمه های تهران مثل مجسمه فردوسی یا خیام کار استادان بزرگ مجسمه سازی است و در فضای شهری با آسیب های بسیاری از جمله آسیب های جوی و محیطی مواجه است و لازم است که اصل این آثار به موزه ای منتقل شود و نسخه مولاژ آنها در محل کنونی نصب شود.

طالبی درباره طولانی شدن روند پرداختن به موضوع باغ موزه مجسمه تهران توضیح داد: برای ساخت این باغ موزه بحث و بررسی هایی در طول سال های قبل صورت گرفته که بنا به دلایل مختلفی تاکنون احداث آن به تعویق افتاده و ان شاءالله امسال قرار است فاز مطالعاتی آن را شروع کنیم.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی همچنین درباره مرمت مجسمه های آسیب دیده تهران بیان کرد: کار مرمت آثار برجسته حجمی را همچنان با قدرت در دست انجام داریم که مجسمه خیام اثر استاد صدیقی از آن جمله بود.

وی در پایان درباره وضعیت مجسمه فردوسی اثر استاد صدیقی توضیح داد: وضعیت این مجسمه در حال حاضر خوب است و اگر نیاز به مرمت داشته باشد، حتما این کار انجام می شود.

logo-samandehi