بهترین آثار هنری عمومی 2021
در سال گذشته، موج جدیدی از پروژههای هنری عمومی در سراسر جهان ظاهر شد و جوامع را با هنرهای نوآورانه درگیر کرد. این آثار عمومی، از نمایش های نور مسحورکننده گرفته تا مجسمه های برنزی عظیم، منعکس کننده و در حال مقابله با تغییر و عدم اطمینان در دنیای اطراف ما هستند.
به گزارش گالری آنلاین، برای شناخت قدرت ماندگار و ماهیت شگفتانگیز هنر عمومی، شرکت تولید هنر و طراحی UAP ششمین فهرست سالانه خود را از بهترین پروژههای هنری عمومی سال منتشر کرده است. آثار منتخب امسال توسط پنج متصدی تأثیرگذار انتخاب شدند: پل فاربر، کارگردان و یکی از بنیانگذاران Monument Lab. کریستن لیسی، (مدیر گالری اوکلند Toi o Tāmaki)؛ متیو اسراییل، (سرپرست کمیسیون Open Arts در Meta متصدی مستقل یانگ زی)؛ سارا کولیکوت، (بنیانگذار Artscape)؛ و ناتاشا اسمیت، (مدیر موزه UAP و متصدی ارشد Ineke Dane).
در ادامه، فهرست 2021 را با بینش نامزدها در مورد اینکه چه چیزی این آثار را بسیار جذاب می کند، ببینید.
کریستو و ژان کلود، طاق پیروزی پوشیده (1961–2021)
کار پس از مرگ، که طاق نمادین فرانسوی را در 25000 متر مربع پارچه پلی پروپیلن قابل بازیافت نقره ای-آبی و 3000 متر طناب قرمز پیچیده است، مسلماً مهمترین و قابل مشاهده ترین اثر هنری عمومی در سال 2021 بود. این اثر توجه رسانه های سراسر جهان را به خود جلب کرد و بنا به گزارشی شش میلیون بیننده در پاریس داشته است.
این کار به چند دلیل جذاب بود. برای نام بردن از چند مورد میتوان گفت، این یک پروژه فوق العاده جاه طلبانه توسط یکی از شناخته شده ترین خالقان هنر عمومی در جهان بود و داستانی عالی داشت. انجام این اثر از سال 1961 توسط هنرمندان پیش بینی شده بود و کریستو سال گذشته درگذشت (اما تایید کرده بود که این اثر پس از مرگ اجرا شود).
آنچه اغلب در بحث درباره آثار کریستو و ژان کلود به چشم نمی آید، معنای آنها است، و این با توجه به قوس پیچیده ادامه یافت. بهتر است که تامل کنیم که این اثر چه چیزی می تواند پیشنهاد دهد، به خصوص در زمان حال ما. کریستو و ژان کلود در طول دوران حرفهای خود انگیزههای کمی برای بستهبندی اشیا ذکر کردند، مانند محروم کردن اشیاء روزمره از عملکردشان، حفظ آنها برای آیندگان و پیشنهاد آنها به عنوان هنر. (نمونهای از آن چیزی است که کریستو در سال 1985 در مورد پیچیدن پونت نوف در پاریس گفت. او توضیح داد، «من میخواستم آن را از یک شی معماری، به یک شی الهامبخش هنری برای هنرمندان، تغییر دهم.») بنابراین، ممکن است از خود بپرسیم که پیشنهاد چیزی به عنوان یک مفهوم به چه معناست. شیء هنری امروز - 36 سال پس از آن پروژه؛ بعلاوه، بردن یکی از باشکوه ترین بناهای تاریخی به کسانی که در زمان جنگ جان باختند و آن را بپوشانیم، چه معنایی دارد؟»
Wangechi Mutu، "من دارم صحبت می کنم، آیا شما گوش می دهید؟" (2021)
لژیون افتخاری سانفرانسیسکو میزبان یکی از چشمگیرترین فضاهای عمومی در موزه سال گذشته بود: چهار مجسمه از نمایشگاه وانگچی موتو به نام «من صحبت میکنی، آیا تو گوش میکنی؟»
این چهار اثر در حیاط ستوندار دراماتیکی که رو به در ورودی موزه است نصب شدهاند. معمولاً مجسمه «متفکر» اثر آگوست رودن به تنهایی در حیاط مینشیند و بالای کسانی که در جلوی درب موزه قدم میزنند و نزدیک میشوند، ظاهر میشود. با این حال موتو چهار اثر خود را به نامهای شاواسانا اول، شاواسانا دوم، تمساح، و ماما ری نصب کرد تا مجسمه «متفکر» را احاطه کند، و با این کار، رودن را به تصویر کشید و بینندگان را به تأمل و تجدید نظر در تاریخ هنر، بهویژه مجسمهسازی مدرن ترغیب کرد. به عنوان مثال، رودن - غول مجسمه سازی مدرن - در مقابل موتو، کنیایی، که آثار خود را در کنار او قرار می دهد، چه می کند؟ آیا آنها چیزی مشترک دارند؟ و اگر چنین است، چگونه می توان بین این دو پیوند ایجاد کرد؟ و روایاتی که درباره کار موتو است - از آفروفوتوریسم، پسا اومانیسم، اسطورهشناسی آفریقای شرقی، و فمینیسم - چگونه با رودن و روایتهای مجسمهسازی مدرن در یک سو قرار میگیرند؟
علاوه بر برانگیختن این سؤالات تاریخی، مجسمه موتو نیز بسیار زیبا بود، به خصوص ماما ری. امیدواریم که این قطعه خانه ای دائمی در محیطی پیدا کند که بسیاری دیگر بتوانند از آن لذت ببرند. همچنین امید است که این چیدمان، سایر مکانهای هنری را ترغیب کند تا به موتو فضایی برای نصب مجسمههای عمومی بدهند و او را تشویق کند که حتی بلندپروازانهتر درباره اندازه و مقیاس کارش فکر کند.
Reuben Paterson، راهنمای رهبری (2021)
راهنمای رهبری Guide Kaiārahi اثر روبن پترسون Reuben Paterson یک واکا (قایق رانی) باشکوه به ارتفاع 10 متر است که از 595 کریستال رنگین کمانی ساخته شده است که به صورت عمودی مانند یک فانوس دریایی درخشان از گالری هنری اوکلند از حوض جلویی Toi o Tāmaki بلند می شود. این مجسمه پس از قرنطینه طولانی مدت با نمایش خیره کننده ای از نور شکسته شده، مانند کهکشانی از ستاره ها بر فراز ساختمان، از بازدیدکنندگان استقبال می کند. الهامبخش مجسمههای کریستالی در افسانه مائوری درباره یک واکای فانتوم که 10 روز قبل از فوران آتشفشانی کوه تاراورا در سال 1886 در دریاچه تاراورا ظاهر شد، سرچشمه گرفت. واکای باشکوه که بر فراز استخر جلوی گالری شناور است، پیمایش به جهانهای فراتر از دنیای ما و استفاده از ستارگان را برای عبور از اقیانوس آرام تا آئوتاروا پیشنهاد میکند. علاوه بر این، در زمان بحران، آسایش و امید به اوکلند (Tāmaki Makaurau) را فراهم کرده است که ما با نظارت ریتمهای اجدادی و جهانی، ظرفیت عبور از آشفتگیها، تغییرات عمده و سفرهای شخصی خود را پیدا میکنیم.»
Ugo Rondinone، واژگان تنهایی (2014-21)
بازخوانی خارقالعاده 2021 از واژگان اصلی آثار هنری تنهایی (2014-21) توسط هنرمند سوئیسی، اوگو روندینون، بهویژه به لحظهای اشاره میکند که ما در آن هستیم و گالری هنری اوکلند Toi o Tāmaki را برای بازگشایی آن در سال جاری متحول کرد. این اثر در دهلیز شمالی سر به فلک کشیده، یک نمای رنگین کمانی شفاف، نور رنگی را در طبقه ای می تاباند که در آن جامعه ای از دلقک های دست ساز و در مقیاس انسان زندگی می کنند. هرکدام در حالت و احساسی متفاوتی، گذر زمان را در حالی که خورشید از روی گالری میگذرد، روزانه تماشا میکنند. تقریباً برای هر احساسی که در دوران کووید-19 داشته ایم یک دلقک وجود دارد: تنهایی، بیحوصلگی، کاهش تورم، درونبینی، خستگی و شگفتی.»
Lulwah Al Homoud، آبی بی نهایت (2021)
آثار هنری جذاب و بصری Lulwah Al Homoud در پی تحقیقاتی عمیق شکل گرفته است و فلسفه هنر اسلامی و اصول ریاضی جهان و خلقت، در قلب آن قرار گرفته شده است.
آبی بی نهایت که به عنوان بخشی از جشنواره سالانه نور، جشنواره ای از تاسیسات نور و هنر عمومی که در چندین مکان در سراسر ریاض نمایش داده می شود، به نمایش گذاشته شد؛ و یک تجربه همه جانبه ارائه کرد و تعداد زیادی از بازدیدکنندگان را به خود جذب کرد. با ورود به این سازه، مخاطب به جهانی قدم گذاشت که در آن شدت صفحه آبی با دقت ریاضی انتزاعات خطی مشخص شده است.
در بسیاری از آثار هنری الحمود از این رنگ آبی خاص استفاده شده که به گفته هنرمند، حالتی است که «در آسمان در زمانهای نماز صبح و غروب خورشید قابل مشاهده است» و به ما میگوید که زمین دوباره به سمت خورشید میچرخد - شاید همچنین نمادی از امید در این چالشها باشد. زمان COVID-19 و جشن نور بر تاریکی. برای من به نظر می رسد که باعث واکنش های درونی شخصی می شود که همه آنها مثبت هستند. این چیدمان هنری عمومی مظهر تمرین هنری آل حمود است، بیزمان، اساسی و همهجا.
Multiple Artists, Circa 20:20 (2021)
اثر Circa 20:20 یک برنامه فرهنگ و هنر عمومی دیجیتال است که هر روز در زمان معینی در مکانهای جهانی، از جمله صفحه نور سیرک پیکادلی لندن، با شناسایی ویژه برنامه اکتبر 2021 با عنوان «از حالا کجا میرویم؟» نمایش داده میشود.
این پروژه که برای نمایش محصول هنری دیجیتال توسط خلاقان و «متفکران» انتخاب شده بود، آثار ارسالی از هنرمندان صاحب سبک و شناخته شده بین المللی مانند Ai Weiwei، Patti Smith و David Hockney را به خود جلب کرد. در دوران دورافتاده اجتماعی ما، این پروژه هنر، شعر، موسیقی، اندیشه عمیق و حس ارتباط را برای مخاطبان جهانی به ارمغان آورده است و در عین حال بحث و دسیسه ایجاد کرده است.
در ماه اکتبر، با نزدیک شدن به مذاکرات تغییرات آب و هوایی COP26، صفحهها هر شب با ویدیوهایی روشن میشد که پاسخهای افراد مختلف را نشان میداد که پس از ارسال پاسخهای خود به این سؤال انتخاب شده بودند: «از الان به کجا میرویم؟» این پروژه تفسیری را با استفاده از بیان خلاقانه ارائه میکند، نه در مورد موضوعات روز، بلکه در مورد ارزشهای ما. بحران های دنیای واقعی؛ گذشته، حال و آینده ما.»
Suzanne Brennan Firstenberg، در آمریکا (2021)
در پاییز امسال، در هجوم شیوع نوع دلتای کووید-19 در ایالات متحده، در کشوری که با سنگینی غم و اندوه جمعی غیرقابل درک، دست و پنجه نرم می کند و با تبلیغات مخرب ضد بهداشت عمومی مبارزه می کند، هنرمند Suzanne Brennan Firstenberg، اثر تاریخی خود را در پروژه آمریکا در مرکز خرید ملی در واشنگتن دی سی نصب میکند. مقدمه: فرستنبرگ و تیمی از همکارانش پرچمهای سفید کوچکی را به اندازه کف دست به طور دسته جمعی کاشتند که هر کدام نشان دهنده زندگی از دست رفته در اثر همهگیری کووید-19 بود. پرچم ها روی سیم های نازک قرار گرفتند و با سوراخ کردن زمین، نصب شدند و به نوبه خود چمن شمالی اطراف بنای یادبود واشنگتن را پوشانده بودند.
یک سال قبل، Firstenberg برای اولین بار نسخه قبلی این پروژه را در منطقه اطراف استادیوم RFK انجام داد، تکراری که گورستان ملی آرلینگتون را در همان نزدیکی تجسم کرد. درست همانطور که Firstenberg در تکرار قبلی خود در RFK انجام داده بود، از رهگذران در مرکز خرید ملی دعوت شد تا با نوشتن پیام هایی برای عزیزان و دوستانی که در اثر بیماری همه گیر کشته شده اند، پرچم های تکی را تقدیم کنند. Firstenberg در اجرای این پروژه در مرکز خرید ملی، صحنه کار خود را ارتقا داد، مقیاس و درد بیماری همه گیر را در دل هسته نمادین ملت متمرکز کرد و مکان و آرشیو تصاویر لازم برای عزاداری و ارتباط را ایجاد کرد.
مناظر وسیعی از این تاسیسات را می توان دید که قسمت اعظم چمن اطراف بنای یادبود واشنگتن را می پوشاند و تا پایان این اجرای موقت به بیش از 700000 پرچم افزایش می یابد. نصب پرچمها در لبه خیابان Constitution، بین خیابانهای 15 و 17 شمال غربی، توسط بناهای تاریخی و موزههای اطراف، کاخ سفید و یک بیلبورد بزرگ تیره که هر روز بر روی آن تعداد کشتهشدگان ملی بهروزرسانی میشد، قاب شده بود. این ویژگی اثر هنری به همان اندازه که لازم بود،به عنوان بخشی از یادبود و بخشی از کیفرخواست، فتوژنیک بود. علاوه بر این، برای کسانی که نصب را از نزدیک می بینند، می توانند یک بخش کوچک و نوک تیز از پرچم ها را در نزدیکی تابلوی اصلی بیابند که تعداد تلفات تجمعی نیوزلند (27) را برجسته می کند، کشوری که رویکرد سختگیرانه اولیه را برای مقابله با همهگیری، در کنار مجموعهای از پرچمها که نشان میدهد اگر ایالات متحده «رویکرد نیوزلند را اتخاذ میکرد»، تعداد تلفات میتوانست این تعداد باشد (1809). این جزئیات، این نصب موقت را با چشم اندازهای ماندگار و چشماندازهای دیدنی، به روشهای بزرگ و دانهدار پیش برد.
یک روز بعدازظهر در ماه سپتامبر، من دانشآموزانم را از مدرسه هنر و طراحی Corcoran در دانشگاه جورج واشنگتن برای گشت و گذار در مرکز خرید بردم که با بازدید از In America بسته شد. ما رویکرد خود را از پلههای یادبود لینکلن ترسیم کردیم، جایی که به طور اتفاقی هلیکوپترهای کاخ سفید را دیدیم که منطقه بالای تأسیسات را محاصره کردند. بعداً فهمیدیم که رئیس جمهور بایدن بود که از بالا به یادبود نگاه می کرد. دقایقی بعد، هنگامی که از سطح زمین به سازه نزدیک شدیم، ایستادیم تا به صدای نسیمی که از میان دریای پرچم ها عبور می کرد،صدای کوبیدن و غوغا، هق هق و تسخیر گوش کنیم. ما در نهایت از هم جدا شدیم، زیرا دانشآموزانم از طریق این سازه عظیم حرکت کردند. همه ما برای دقایقی همدیگر را گم میکردیم، یادداشت دستنویس روی پرچم خاصی بر روی چشم گیر میافتاد، واکنش بیننده دیگری را احساس میکردیم. وقتی دوباره همدیگر را پیدا کردیم، درست قبل از غروب آفتاب کنار تابلوی بیلبورد، جمع شدیم تا مکث کنیم و آنچه را که با هم پشت سر گذاشته بودیم یکجا ببینیم. در آنجا، ما میتوانستیم عجله و رهایی از غم و اندوه را احساس کنیم و چشمانداز مسئولیتپذیری را مشاهده کردیم.
میشل برودر، Mothers of Gynecology (2021)
در مونتگومری، آلاباما، یک مایلی از ساختمان کنگره ایالتی، یک بلوک از یادبود ملی ابتکار عدالت برابر برای صلح و عدالت، بنای یادبود (Mothers of Gynecology) اثر میشل برودر، به عنوان چراغی جدید از حقیقتگویی و تصدیق تاریخی است. مجسمه فلزی 15 فوتی که در سپتامبر 2021 تقدیم شد، به سه زن سیاه پوست - Anarcha، Betsey و Lucy - که توسط دکتر جی. ماریون سیمز، ملقب به «پدر زنان و زایمان» با وجود اعمال وحشتناک و غیرانسانی او به بردگی و آزمایش بیرحمانهای بدون رضایت، مورد آزمایش قرار گرفتند، تجلیل میکند. در شهر نیویورک (جایی که سیمز دفن شده است)، به دنبال یک کمپین مردمی از گروه هایی از جمله پروژه 100 جوانان سیاه پوست، مجسمه سیمز توسط شهروندان در سال 2018 برداشته شد. با این حال، در مونتگومری، شهری که سیمز آزمایش های شنیع خود را در آن انجام داد، مجسمه در محوطه ساختمان ایالت باقی می ماند و طبق قوانین ایالتی که برای محافظت از بناهای یادبود گمشده کنفدراسیون طراحی شده است، تغییر آن ممنوع است.
Browder اولین بار بیش از دو دهه پیش در مورد Anarcha، Betsey و Lucy در موسسه هنر آتلانتا به عنوان دانشجو مطالعه کرد. همانطور که او به واشنگتن پست یادآوری می کند، مدت هاست که فکر می کند: برای تغییر روایت چه کاری میخواهم انجام دهم؟» Browder، که بیش از تورز را نیز از طریق یک واگن برقی قرمز رنگ با «1619» که در یک طرف کاپوت جلویی آن نقش بسته است، تأسیس و اداره میکند. رویه داستان سرایی را در شهری تغییر داده است که مدعی جایگاه «مهد کنفدراسیون» و «محل تولد جنبش حقوق مدنی است». در طی چندین سال گذشته، با مشورت با هنرمندان متال از جمله چندین نفر که پروژه هایی را برای Burning Man تولید می کنند، Browder جوشکاری را آغاز کرد و یک آزمایشگاه ساخت و در پشت یک انبار بزرگ متعلق به خانواده نصب کرد که به استودیوی او نیز تبدیل شد. در آنجا، او بنای یادبود Mothers of Gynecology را با جمع آوری اشیاء فلزی متداول از جمله ابزار پزشکی دور ریخته شده و ابزار جراحی ساخت. مجسمه های به دست آمده پیچیده و لایه ای هستند، زیرا حضور و غیاب را در جای خود نشان می دهند.
Mothers of Gynecology اثر Browder از زمان وقف خود در سپتامبر، به عنوان یک اثر معنادار دیگر برای محاسبه و تجسم مجدد بناهای تاریخی در مونتگومری و فراتر از آن ظاهر شده است. این مجسمه روی یک پایه دایرهای قرار دارد که با آجر در گوشه خیابانهای میلدرد و سایره قرار دارد، جایی که Browder، اعضای خانواده و چندین همکارش پردیس More Up را افتتاح کردهاند- پروژه برجسته نمایشگاه ملی هنر و تاریخ عمومی به عنوان فضایی جامع که در آن هنر، تاریخ و سلامت گرد هم می آیند و گفتگوهایی پیرامون میراث برده داری، سلامت مادران و عدالت باروری انجام می شود.
Zhao Bandi، باغ پاندا | زندگی روی ابرها (2021)
در سال 2021، انجمن اجلاس نقاشی، که توسط Zhao Bandi در سال 2017 سازماندهی شد، دوباره در اینترنت مورد توجه قرار گرفت. او در این انجمن از هشت نقاش برجسته چینی دیگر دعوت کرد تا بحثی را انجام دهند که خسته کننده و بی هدف به نظر می رسید. چهار سال بعد، به نظر می رسد مردم بالاخره نیت این هنرمند زیرک را درک کرده اند: زمانی که این نقاشان دور هم جمع شدند، موضوعی که از گفتگوی آنها بیرون آمد، در مورد تداوم و خیانت به نقاشی رئالیستی سوسیالیستی چین در شرایط معاصر بود.
همچنین در سال 2021، Zhao Bandi از مجسمه عمومی "باغ پاندا | زندگی روی ابرها"در بنیاد فوسون رونمایی کرد. او از منظره شهری شلوغ ترین مکان های شانگهای به عنوان پس زمینه ای برای این گروه از آثار استفاده کرد. به نظر می رسد این اثر به روش های قدیمی او در استفاده از نمادهای پاندا باز می گردد. اما این مسیری است که سرنخ پنهان در انجمن اجلاس نقاشی را روشن میکند: چگونه میتوان با تجربهای انباشته از نقاشی، یک واقعیت در حال تغییر شدید را مشاهده کرد و اشاره کرد که این تغییر شدید کجا پایدار است.
Isa Genzken, Rose II (2021)
آثار پیچیده Isa Genzken مملو از آنچه مایکل فرید آن را «تئاترگرایی» مینامد، است. یا بهتر بگوییم این زمان و مکان است که نقش تعیین کننده ای فراتر از عناصر خود اثر در به یاد ماندنی ساختن آثار هنری عمومی او دارد. گل رز غول پیکر که زمانی در نیویورک و پاریس وجود داشت، در هنگ کنگ شکوفا می شود و به همان اندازه به منظره شهری پوشیده از آسمان خراش ها و نیاز شهر به مناظر زیبا پاسخ می دهد. این بار، بیشتر به صورت محلی، به نظر می رسد این یک ژست عاشقانه است که احساسات پاره شده اجتماعی را اصلاح می کند و یک رابطه قابل اعتماد را بازسازی می کند. با توجه به زمان و مکان آن، کارکردهای دوگانه هنر، هم آرامش بخش و هم تحریک کننده، در این مجسمه با وجود سادگی شکل آن مجسم شده است.
Sanford Biggers، Oracle (2021)
Sanford Biggers در بهار 2021 مرکز راکفلر را با مجسمه یادبود Oracle (7.64 تن برنز ریختهشده ایالات متحده) تصاحب کرد. این اثر الهامبخش، لحظهای کلیدی در مسیر کووید-19 شهر نیویورک با شروع مجدد بازگشایی، با هوای گرمتر نشاندهنده یک نقطه عطف کلیدی پس از یک زمستان طاقتفرسا برای همه نیویورکیها بود. بیش از یک دهه در چشم انداز و برنامه ریزی، با صندوق تولید هنری، Oracle، با ارتفاع 25 فوت، جدیدترین در مجموعه مجسمه های Biggers "Chimera" است که ماسک های آفریقایی و چهره های اروپایی را ادغام می کند. بدن نشسته از معبد باستانی زئوس الهام گرفته شده است، در حالی که سر بر اساس ماسک ها و مجسمه های دیگر از فرهنگ های مختلف آفریقایی، از جمله هنر لوبا و فرهنگ ماسایی ساخته شده است.
Biggers همچنین میخواست این کار در مرکز با صدای آفریقایی کامل شود و در گفتگوی مفهومی با دیگر بناهای تاریخی در فضای شهری اطراف که عمدتاً با اسطورهها و نمادهای غربی صحبت میکنند صحبت کند. پرچمهای Biggers، که همبستگی Oracle را تحسین میکند، الگوهای آب را به تصویر میکشد و به تجارت برده آفریقایی در ایالات متحده اشاره دارد. این اثری است که کنجکاوی بیننده را برمی انگیزد و ضربه ای جدی به جاذبه های زیبایی شناسی وارد می کند. Oracle، از طریق یک کد QR تعاملی، بینندگان را با پاسخ دادن به سؤالاتی که Biggers به عنوان «هوسبازیهای شاعرانه» توصیف میکرد، خوشحال میکند.
این نیز بگذرد اثر Emeka Ogboh
این نیز بگزرد اثر Emeka Ogboh یک مداخله تلخ و موقت در داخل و سراسر فرانکفورت بود. لایهبندی پیچیده و خاطرهانگیز از صدا، حرکت، و نصب خاص سازه که فضای شنیداری و فیزیکی را در سراسر شهر از جولای تا اکتبر اشغال کرده بود. هنرمند از طریق بخش صوتی آکاپلا (که روی آب از طریق رودخانه مین بر فراز یک قایق حرکت می کرد و سخنرانانی با پارچه های بافته شده با اشاره به صنایع دستی ایگبو در خشکی تعریف می کردند)، می پرسد: آواز خواندن با هم در جامعه ما به چه معناست، به ویژه در دنیایی همه گیر و بحران زده که موسیقی و هنر فی نفسه مدت هاست ساکت شده اند؟
کار Ogboh که از طریق آرماتور مفهومی و پیچیده او فراگیر شده و برانگیخته شده است، «با تفکر کنونی درباره مهاجرت مردم و دارایی های فرهنگی آنها، برابری، مشارکت و هویت با اصل تملک فرهنگی به عنوان راهی برای غلبه بر مرزها مواجه می شود. او میگوید که در بالای این اثر، این پرسش سیاسی و انسانی وجود دارد که چگونه میخواهیم در آینده با هم زندگی کنیم. سوالی که مستلزم ارزیابی مجدد و آغوشی زیرک و سخاوتمندانه است.