چیدمانی با هدف توسعه در مقیاس شهری

گالری Pace چیدمانی بیادماندنی از Jean Dubuffet با نام سیرک را که تمام فضای طبقه اول گالری در نیویورک را اشغال کرده است، از 18 تا 24 اکتبر 2020 در معرض نمایش عموم قرار می دهد.

به گزارش گالری آنلاین، این چیدمان از فضایی با قابلیت اسکان برخوردار است، که نمایی از یک میدانگاه شهری را نشان می دهد که Dubuffet برای اولین بار آن را به عنوان مدلی با هدف توسعه آن در مقیاس ساختمانی و معماری در آینده در سال 1970 طراحی و ساخت آن را اجرا نمود. چیدمان با مساحت 30 فوت مربع (2.8 متر مربع) و ارتفاع 13 فوت (حدود 4 متر)، یکی از آخرین آثار باقی مانده از اواخر دهه 1960 و اوایل دهه 1970 به شمار می رود که اکنون در قالبی غول پیکر جامه عمل به خود پوشانده است.

این اثر که لحظه ای سرنوشت ساز از آثار چشمگیر Dubuffet را به ثبت رسانده و دستاوردی بزرگ در هنرحجم سازی این هنرمند به شمار می رود، آخرین بخش از مجموعه آثار مشهور Hourloupe این هنرمند است که از 1962 تا 1974 به طول انجامید. این مجموعه آثار از طولانی ترین و پر بارترین آثار از دوران حرفه ای Dubuffet به شمار می رود که با طراحی و نقاشی آغاز شد و سپس با اضافه کردن نقش های برجسته حضور و نمود آن ها را از لحاظ مکانی گسترش داد و طبق گفته Dubuffet "به آن ها جان بخشید.". این کار بیشتر به پانل های نقاشی شده و حجم سازی شده ای بدیل شده است که در چیدمان های حجم و معماری به یکدیگر پیوند خورده اند.

مدل اصلی سیرک کمی پس از دومین نمایشگاه انفرادی Dubuffet با گالری Pace در نیویورک در سال 1970 ساخته شد که آغازی در ساخت حجم هایی با پیکرهای سیاه و سفید به نام Simulacres بود.

چیدمان که عمیقا تحت تأثیر مناظر خیابانهای مدرن پاریس پس از جنگ قرار گرفته است، مفهوم ویژه ای از جنب و جوش آشفته در ترافیک و رفت و آمد انسان ها را همانند اثر ساخته شده این هنرمند در دوران Paris Circus (1961-1962) نشان می دهد.

logo-samandehi